וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "יש מי שמנסים לגרור את בית המשפט למגרש הפוליטי"

לקראת הדיון בבג"ץ לכשירותו להרכיב ממשלה, שב והצהיר נתניהו כי "העם הוא הריבון". מוקדם יותר ביטל רה"מ הצהרה שתיכנן למסור, זאת ברקע האפשרות שיגיש בקשה לחסינות. בתגובה, כחול לבן הודיעה כי תפעל להקמת ועדת כנסת שתדחה את בקשתו. מאות בהפגנה בת"א: "רק העם יחליט"

עריכה:שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב הערב (שני) על עמדתו בנוגע לעתירה לבג"ץ בנוגע לחוקיות הטלת הרכבת הממשלה עליו כשנגדו עומדים שלושה כתבי אישום, וטען כי "בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם זה רק העם ולא אף אחד אחר". נתניהו טען כי "יש מי שמנסים לגרור את בית המשפט העליון לתוך המגרש הפוליטי כדי שיכפיש ויסכל משפטית את המועמדות שלי לראשות הממשלה. אני לא מעלה על דעתי שבית המשפט העליון של מדינת ישראל יפול לתוך המלכודת הזאת".

מוקדם יותר הערב, תכנן ראש הממשלה למסור הצהרה בשידור חי, בה על פי ההערכות היה צפוי להודיע כי בכוונתו להגיש בקשה לחסינות מהכנסת, אולם לבסוף בוטלה ההצהרה, ככל הנראה בגלל אותו דיון בבג"ץ.

הדלקת נר שמיני של חנוכה של פעילי ליכוד עם רה"מ נתניהו ורעייתו, דן פנורמה ת"א, 29 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"בדמוקרטיה - העם מחליט מי יהיה המנהיג", נתניהו/ראובן קסטרו

בתגובה לכך, הודיעה כחול לבן כי "עקב כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיש בקשת חסינות מפני העמדה לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הודיע כעת ח"כ אבי ניסנקורן כי הוועדה המסדרת תכונס ביום רביעי לדיון בנושא הקמת ועדת הכנסת".

אולם, הקמת ועדת הכנסת בתקופת מעבר שבה אין ממשלה דורשת רוב בכנסת - רוב שאין לכחול לבן, זאת לאור התנגדות של ישראל ביתנו להקמתה בתקופה זו. גם אם יושג רוב לבסוף, הקמת הוועדה דורשת גם את אישור יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שהוא חבר מפלגתו של נתניהו, זאת בכפוף לחוות דעת של היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון.

יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, תקף את כוונת נתניהו לבקש חסינות ואמר כי החברה הישראלית היא הזקוקה לחסינות - מנתניהו. "לא נתניהו הוא זה שזקוק לחסינות. מעמד הביניים והזוגות הצעירים זקוקים לחסינות, מיליון ילדים החיים מתחת לקו העוני זקוקים לחסינות מפני המדיניות חסרת הלב שלו, הקשישים שבוחרים בין אוכל ותרופות הם שזקוקים לחסינות", כך פרץ "החברה הישראלית כולה צריכה חסינות מפני נתניהו. במקום זאת, אדם עם כתבי אישום נאבק כדי למלט עצמו מדין בכל מחיר. העבודה גשר תתנגד למחטף הזה".

עוד בוואלה!

נתניהו: "חסינות היא לא נגד הדמוקרטיה, אלא אבן יסוד"

לכתבה המלאה
בית המשפט העליון, ירושלים. נועם מושקוביץ
מחר עתיד לדון בג"ץ בסוגיית כשירות נתניהו להרכיב ממשלה. בית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

בתוך כך, מאות פעילי ימין מפגינים הערב בכיכר הבימה בתל אביב נגד מערכת המשפט, העתידה להכריע בסוגיית כשירותו של נתניהו להרכיב ממשלה. ההפגנה נערכת חחת הסיסמא: "רק העם יחליט, עוצרים את ההפיכה השיפוטית".

את ההפגנה מארגן מטה המאבק המשותף של המחנה הלאומי, המורכב מארגונים כדוגמת "אם תרצו", התנועה למשילות ודמוקרטיה, תנועת "נחלה", "רגבים", פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל, הפורום המשפטי למען א"י וכן ארגונים נוספים.

הפגנת ארגוני הימין בכיכר הבימה בת"א 30 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
הפגנת ארגוני הימין, הערב/ראובן קסטרו

בהודעת המארגנים נכתב כי "מדובר בקרב על עתידה הדמוקרטי של מדינת ישראל ומשכך על כלל הציבור לעזוב את המקלדת ולצאת לכיכר העיר. אין זו שאלה של ימין או שמאל אלא שאלה של מערכת משפט חולה שאינה מכבדת את החוק. לבית המשפט אסור לשלול מן העם את זכות הבחירה שלו בגלל נטייתו הפוליטית ותאוותו לעמוד מעל נבחרי הציבור הלגיטימיים. חייבים לעוצר את ההפיכה המשפטית עכשיו".

אלון שוורצר, ראש אגף מדיניות בתנועת אם תרצו, אמר כי "שופטי בג"ץ חושבים שמחר הם יחליטו בשביל מיליוני אנשים מי יכול להיות ראש הממשלה. התשובה של אלפי המפגינים היא ברורה, רק העם יחליט! על נבחרי הציבור לתקן בהקדם את כלל מערכת המשפט. כולנו יצאנו לרחוב לדרוש משופטי בג"ץ את הדמוקרטיה שלנו בחזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully