וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אחרי הפריימריז: "עכשיו הזמן להתאחד"; גנץ: "ננצח אותו בבחירות"

ראש הממשלה אמר כי "הוכחנו שאנחנו יכולים לנצח בגדול", אחרי שזכה לאמונם של 72% מהמצביעים בליכוד. יו"ר כחול לבן: "התנועה של ז'בוטינסקי ובגין בחרה במנהיג עם שלושה כתבי אישום". סער אמר כי הוא מקבל את הכרעת הרוב: "משוכנע שהצדק איתי, אין לי קושי להיות מיעוט"

-

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום (שישי) לאחדות בליכוד, אחרי שניצח בפריימריז את יריבו ח"כ גדעון סער, בפער גדול. "עכשיו הזמן להתאחד כדי להביא ניצחון סוחף לליכוד ולי בבחירות", אמר נתניהו. "ההכרעה הסופית והסוחפת בפריימריז הייתה הבעת עצומה בדרכי, בדרכנו. אמש הוכחנו שאנחנו יכולים לנצח בגדול, ואנחנו ננצח בגדול בגלל ההישגים המופלאים שעוד נביא למדינת ישראל".

בנאום ניצחון שנשא באיירפורט סיטי, נתניהו הודה לעובדי ומתנדבי המטה, לשר החוץ ישראל כץ ולשרת התרבות והספורט מירי רגב שעמדו בראשו, לבכירי המפלגה ולראשי הערים שתמכו בו. "קיבלתי אתמול מנדט מחודש ועצום מהליכוד", אמר נתניהו. ראש הממשלה הוסיף כי "זהו ניצחון כביר כי גברנו על מזג האוויר שלא הכניע את מתפקדי הליכוד. התגברנו על סקרים ופייק ניוז שכבר עכשיו מנסים לגמד את הניצחון. כמעט כל התקשורת התגייסה נגדי גם בהתמודדות זו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באיירפורט סיטי עם השרה מירי רגב והשר ישראל כץ ב-27 בדצמבר 2019. רויטרס
"קיבלתי מנדט מחודש ועצום". נתניהו, היום/רויטרס

ראש הממשלה הוסיף שבכוונתו להביא להכרה אמריקנית בבקעת הירדן ובכל היישובים ביהודה ושומרון, להביא לברית הגנה עם ארצות הברית, למגר את גרורותיה של איראן ולהביא להסכמי שלום עם מדינות ערב. "ההזדמנויות האלה הן בהישג יד, הכול בזכות התמיכה הגדולה של אלה שיושבים כאן", אמר. "כדי לממש את ההזדמנויות האלה אני צריך להיבחר שוב לראשות הממשלה. ברגע זה ישראל צריכה ממשלה לאומית חזקה עם ראש ממשלה חזק שיוביל אותה להישגים חדשים ועם זה ננצח".

לאחר ניצחונו של נתניהו בפריימריז, יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף אותו ואמר כי "כפי שזה נראה, את הליכוד ימשיך להוביל הנאשם נתניהו שהוביל את מדינת ישראל בדרך השחיתות. התנועה של ז'בוטינסקי ובגין, שדיברו על עליונות המשפט, בחרה במנהיג עם שלושה כתבי אישום, שמבקש למוטט את שלטון החוק ולהשיג לעצמו חסינות אישית במקום לעסוק במה שחשוב לאזרחי ישראל".

גנץ הוסיף כי "הבחירות האלו מחייבות אותנו להציב תמונת מראה למפלגת נתניהו ולבחור באחדות, ממלכתיות ופיוס פנימי. מדינת ישראל צריכה לצאת לדרך חדשה ולשם כך כחול לבן צריכה להשיג בבחירות הקרובות הכרעה ברורה שתחלץ אותנו מהפלונטר הפוליטי ומדרך השחיתות שבה המדינה מתנהלת".

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, כפר המכביה, רמת גן , 25 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"את הליכוד ימשיך להוביל הנאשם נתניהו". גנץ/ראובן קסטרו

גם ח"כ משה יעלון תקף את הבחירה בנתניהו, ואמר כי "בליכוד קברו היום, סופית, את חזונם של ז'בוטינסקי ובגין. היכן התנועה המפוארת שהתהדרה בטוהר מידות, בדמוקרטיה, שגם מנהיגיה אינם מעל החוק, מול מפלגה שהמליכה הלילה נאשם בפלילים? אוי לבושה".

מספירת תוצאות האמת עולה כי נתניהו זכה ל-72.5% מקולות הבוחרים, 41,792 קולות הסך הכול, לעומת יריבו, ח"כ גדעון סער, שזכה ל-27.5% מהקולות - 15,885 פתקים. כבר לאחר ספירת הקולות הראשונית, הכריז נתניהו כי מדובר ב"ניצחון ענק". הוא פנה לתומכיו ואמר: "תודה לחברות וחברי הליכוד על האמון, התמיכה והאהבה. בעזרת השם ובעזרתכם, אני אוביל את הליכוד לניצחון גדול בבחירות הקרובות ונמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים".

בפריימריז הצביעו 49.45% ממתפקדי הליכוד - יותר מאשר בפריימריז הקודמים על ראשות המפלגה בשנת 2014. סער קיבל יותר תמיכה ממשה פייגלין ודני דנון שהתמודדו מול נתניהו על ראשות הליכוד בעשור האחרון, אך לא חצה את רף ה-30%, שנחשב לרף שהיה מבסס אותו כמועמד המוביל להנהגת הליכוד ביום שאחרי נתניהו.

עם פרסום התוצאות, סער התקשר לנתניהו ובירך אותו על ניצחונו. נתניהו הודה לו, וקרא לשילוב ידיים למען המפלגה במשך סבב הבחירות לכנסת. סער הודה בהפסדו ואמר: "בכוונתי לברך את ראש הממשלה על ניצחונו בפריימריז. אני אומר בצורה הברורה ביותר: חבריי ואני עומדים מאחוריך להצלחת הליכוד בבחירות במרץ".

סער: "מקבל ומכבד את הכרעת הרוב"

במהשך היום, אמר סער כי הוא משוכנע בצדקת דרכו. "הובלתי את סיעת הליכוד הקטנה עם 12 מנדטים בלבד בשנות האופוזיציה. היינו במיעוט מזהיר", כתב סער בחשבון הפייסבוק שלו. "באותם ימים לעג ראש הממשלה אולמרט לליכוד ולגודל סיעתו מעל בימת הכנסת. אין ספור הספדים הושמעו אז על הליכוד. כל המלעיגים כבר ירדו מזמן מהבמה הציבורית. גם מפלגת השלטון דאז - קדימה - נעלמה".

לדברי סער, "כשאני משוכנע שהצדק איתי - אין לי כל קושי להיות במיעוט. אני יודע גם כיצד החיים והימים משנים פרספקטיבה על ארועים ומהלכים". הוא הודה ל-15 אלף המתפקדים שהצביעו לו ואמר כי "כדמוקרט - אני מקבל ומכבד את הכרעת הרוב. זה לא סותר את זה שאני יודע שעשינו את הדבר הנכון".

מוקדם יותר, השר יריב לוין בירך על ניצחונו של נתניהו וקרא ללכד את השורות. לדבריו, "חברי הליכוד בחרו במנהיגות אחראית, חזקה ומנוסה אשר תוביל את הליכוד לניצחון גם בבחירות הקרובות".

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר כי "הניצחון הזה, בעוצמה שלו, בחד משמעיות שלו, מעיד על התעוררות גדולה בשטח - ובעזרת השם יסלול את הדרך לניצחון גדול לתנועת הליכוד בראשות בנימין נתניהו בבחירות הקרובות".

גדעון סער מדבר לתומכיו בראשון לציון ב-26 בדצמבר 2019. רויטרס
התקשר לברך את נתניהו. סער, אמש/רויטרס

גם השר אריה דרעי בירך ואמר: "כשותף לדרך, אני שמח על הבעת האמון הגדולה שקיבלת הערב מציבור גדול. נשמור על גוש הימין ונקים בעזרת ה' ממשלת ימין חזקה שתשמור על הצביון היהודי של המדינה".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר לנתניהו: "זכית לאמון מלא של מפלגתך שיביא להצלחה וניצחון בבחירות הקרובות לכנסת. נמשיך לשמור על בלוק הימין, באחדות ובאחריות, ובעזרת השם נוכל להקים יחד ממשלת ימין ערכית וחזקה לאחר הבחירות". יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בירך את נתניהו ואיחל לו "שנמשיך לעבוד יחד בשיתוף פעולה עוד שנים רבות לטובת אזרחי מדינת ישראל".

"הליכוד הממלכתי נגמר"

מנגד, בעבודה-גשר אמרו כי התוצאות מראות על ניתוק מהעם. "לראשות התנועה העממית והממלכתית שהוביל מנחם בגין נבחר אדם המואשם בשלושה כתבי אישום חמורים. הליכוד העממי והממלכתי נגמר היום סופית".

‏יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר כי "תוצאות הפריימריז בליכוד הזכירו לי אמירה ישנה: מנהיג לא נוטש ספינה שוקעת - רודן דואג שכולם יטבעו יחד איתו. נפגש בקלפי".⁩

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי תוצאות הפריימריז בליכוד "לא שינו דבר" וכי הצבעה לנתניהו או לגנץ היא הצבעה למפלגות החרדיות. "מי שיצביע לליכוד ולכחול לבן, יתן את קולו באופן אוטומטי למפלגות החרדיות להמשיך ולעשוק את הקופה הציבורית כשכל הנטל יפול על כתפיהם של מי שמשרתים בצבא, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מיסים", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו.

(עדכון ראשון: 11:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully