וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ניצח בת"א ומי ביישובי הדרום? התוצאות המלאות של הפריימריז בליכוד

27.12.2019 / 4:15

כ-26 אלף קולות הפרידו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יריבו ח"כ גדעון סער, שזכה בשבע קלפיות בלבד מתוך 106 מוקדי הצבעה. עם זאת, הוא זכה ליותר תמיכה ממתמודדים אחרים שהתמודדו מול נתניהו על ראשות הליכוד בעשור האחרון. הפרטים המלאים בפנים

צילום סטילס: ראובן קסטרו; צילום: שלומי גבאי ו- NEWSNDERS; עריכה: שאול אדם

מעט פחות מ-26 אלף קולות הפרידו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יריבו בפריימריז של הליכוד, ח"כ גדעון סער. מספירת תוצאות האמת הבוקר (שישי) עולה כי נתניהו זכה ל-72.5% מקולות הבוחרים, 41,792 קולות הסך הכול, לעומת יריבו, ח"כ גדעון סער, שזכה ל-27.5% מהקולות - 15,885 פתקים.

מתוך 106 אתרי הצבעה - נתניהו ניצח ב-99, לרבות ערי הדרום והקלפיות שמעבר לקו הירוק. בין היתר, ניצח נתניהו בעפולה, גבעתיים, קריית ארבע, אריאל, דימונה, ערד, קרית מלאכי, שדרות, טבריה, ירוחם, נתיבות, באר שבע, אשדוד ואשקלון. לעומתו, סער ניצח בשבעה בלבד: צפון תל אביב, שוהם, עמק חפר, זרזיר, ג'וליס, דלית אל כרמל ויפיע.

אחוז ההצבעה בפריימריז של הליכוד על גבי מסך התוצאות בכפר המכבייה, ר"ג 26 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
עדכון אחוזי ההצבעה לאורך היום בכפר המכביה/ראובן קסטרו

שיעור ההצבעה הסופי בבחירות עמד על 49.45% ממתפקדי הליכוד. מדובר בשיעור הצבעה גבוה מאשר בפריימריז הקודמים על ראשות הליכוד ב-2014. סער קיבל יותר תמיכה ממשה פייגלין ודני דנון שהתמודדו מול נתניהו על ראשות הליכוד בעשור האחרון, אך לא חצה את רף ה-30%, שנחשב לרף שהיה מבסס אותו כמועמד המוביל להנהגת הליכוד ביום שאחרי נתניהו.

כבר לאחר ספירת הקולות הראשונית, הכריז נתניהו כי מדובר ב"ניצחון ענק". "בעזרת השם ובעזרתכם, אני אוביל את הליכוד לניצחון גדול בבחירות הקרובות ונמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים", אמר ראש הממשלה. מנגד, ח"כ סער הודה בהפסדו והתקשר לברך את נתניהו, שהודה לו וקרא לשילוב ידיים למען המפלגה במשך סבב הבחירות לכנסת.

עוד בוואלה!

גם הסערה לא עצרה את מתפקדי הליכוד ברחבי הארץ: "המפלגה התעוררה"

לכתבה המלאה
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully