וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם סגירת הקלפיות: כ-49% מהמתפקדים הצביעו בפריימריז בליכוד

27.12.2019 / 0:15

יותר מ-50 אלף מתפקדים בחרו בקרב בין ראש הממשלה נתניהו לבין ח"כ גדעון סער על ראשות המפלגה - שיעור הצבעה גבוה מהפריימריז הקודמים על ראשות הליכוד. התוצאות יפורסמו לפנות בוקר, אך נתניהו כבר הכריז על ניצחון: "תודה על האמון". סער הודה לתומכיו: "גיליתם אומץ-לב"

צילום: יותם רונן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז הלילה (חמישי) על ניצחונו בפריימריז לראשות הליכוד. "ניצחון ענק! תודה לחברות וחברי הליכוד על האמון, התמיכה והאהבה", מסר נתניהו. "בעזרת השם ובעזרתכם, אני אוביל את הליכוד לניצחון גדול בבחירות הקרובות ונמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים".

עם סגירת הקלפיות עמד שיעור ההצבעה על 48.83 אחוז ממתפקדי הליכוד שהצביעו היום בפריימריז לראשות המפלגה, שבהם התמודדו נתניהו וח"כ גדעון סער. מדובר בשיעור הצבעה גבוה מאחוז ההצבעה בפריימריז הקודמים על ראשות הליכוד ב-2014. מספירת הקלפיות עד כה, עולה כי נתניהו ניצח, בין היתר בעפולה, גבעתיים, קרית ארבע, דימונה, ערד, קרית מלאכי, שדרות, טבריה, ירוחם, נתיבות, באר שבע, אשדוד, אשקלון. סער ניצח בקלפיות בשוהם, דלית אל כרמל, וקרב צמוד על תל אביב.

דקות בודדות לאחר סגירת הקלפיות, הודה סער בטוויטר לפעיליו ותומכיו. הוא כתב: "תודה לחברים, למתנדבים, למצביעים הרבים. לכל מי שמאמין בדרך אליה יצאנו. גיליתם אמונה, אומץ-לב ונחישות. אני אוהב אתכם וגאה בכם".

הקלפיות הפעילות ביותר נרשמו בערים הגדולות: ירושלים, תל אביב, ראשון לציון, חיפה ופתח תקווה. נתניהו ורעייתו שרה הצביעו הבוקר בקלפי מיוחדת שהובאה למעון ראש הממשלה בבלפור כדי להימנע מסידורי אבטחה שהיו יכולים לגרום לעיכובים קשים בהצבעה בקלפי בירושלים. בהמשך הגיע לקלפי בבנייני האומה וקרא לבוחרים לצאת ולהצביע למרות מזג האוויר. "אני בטוח שאתם מצביעים בשבילי, אבל אנחנו לא יכולים לתת לגשם ולרוח להכריע אותנו, הרוח שלנו יותר חזקה מהרוח בחוץ", הכריז. "אנחנו הולכים יחד והבאנו דברים אדירים למדינה, כדי להמשיך צריך ללכת להצביע עבורי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרוח שלנו יותר חזקה מהרוח בחוץ". נתניהו ורעייתו בבנייני האומה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, סער הצביע בקלפי בתל אביב, כשהוא מלווה ברעייתו גאולה, והפציר בבוחרים לעשות שינוי. לדברי סער, "אנחנו יכולים לנצח היום, לצאת לדרך חדשה שתאפשר לנו להקים ממשלה חזקה ויציבה שתאפשר לנו גם לאחד את עם ישראל. אם לא נחולל את השינוי הזה, אנחנו עלולים להסתכן בממשלה של יריבינו הפוליטיים בעוד זמן קצר מאוד".

במהלך היום, הגיע ראש הממשלה למטה הפריימריז שלו באיירפורט סיטי כדי לעשות שיחות המרצה למתפקדים. "אני מצלצל לאנשים, כולם תומכים, כמעט כולם, אבל הם חושבים שאני מנצח בלאו הכי או שהיה גשם או יום עבודה", אמר נתניהו בסרטון שפירסם בחשבון הפייסבוק שלו. "יש כל מיני תקלות. יש ארבע שעות קצת יותר כדי שלא תהיה תקלה. מי שרוצה ניצחון גדול חייב ללכת לקלפי להצביע בשבילי, אחרת הפערים יצטצמו וזה לא ישקף את מה שחברי הליכוד רוצים".

עוד בוואלה!

גם הסערה לא עצרה את מתפקדי הליכוד ברחבי הארץ: "המפלגה התעוררה"

לכתבה המלאה
פריימריז בליכוד, באר שבע, 26 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
מצביעים בפריימריז בליכוד בבאר שבע, היום/ראובן קסטרו

בערב, נתניהו מסר הצהרה באיירפורט סיטי שבו טען כי שיעור ההצבעה נמוך. "נותרו שלוש שעות עד סגירת הקלפיות. שיעור ההצבעה הוא נמוך במיוחד. אני מצלצל לאנשים והם אומרים: 'אנחנו רוצים ברוב עצום אבל אנחנו בטוחים שתנצח'. אני מבקש מכם לצאת להצביע עבורי כדי שנרכיב ממשלת ליכוד חזקה עם הזדמנויות היסטוריות. נוכל לממש אותן אם תצאו להצביע עבורי", אמר נתניהו בהצהרה.

למרות הטענות של נתניהו על שיעור ההצבעה הנמוך ביחס לפריימריז לרשימת הליכוד בפברואר, אחוז ההצבעה עמד אז על 58% - אך התמודדו בפריימריז אלה עשרות מועמדים עם עשרות מטות בחירות, לעומת שתי מטות בחירות בלבד שעובדים כרגע בפריימריז על ראשות הליכוד. יתרה מכך, ההצבעה בפריימריז בפברואר הייתה כלל ארצית - כל מתפקד יכול היה להצביע בכל סניף בארץ, לעומת אופן ההצבעה כעת - המתפקדים חויבו להצביע רק בסניף אליו הם משויכים ובמהלך היום התקבלו תלונות של מאות מתפקדים שובצו בקלפיות רחוקות מאוד מבתיהם. ההשוואה הנכונה היא לפריימריז 2014 - הפעם הקודמת בה היו בחירות לראשות הליכוד, שבה אחוז ההצבעה הסופי עמד על 47%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יכולים לנצח היום". סער באשקלון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשידור שהעביר נתניהו בפייסבוק, הוא אמר: "גם אם נגיע ל-50% הצבעה זה לא טוב. למה זה לא טוב לי? למה התקשורת רוצה שתישארו בבית? כי הקבוצות המאורגנות לא איתי. אתם המצביעים החופשיים איתי. התקשורת רוצה אחוז הצבעה נמוך וככה התקשורת תוכל להגיד שהליכוד לא תומך בנתניהו".

השר יריב לוין קרא למצביעים להגיע לקלפיות ולבחור בנתניהו, למרות תנאי מזג האוויר. "נכון, מזג האוויר הוא לא אידאלי, אבל ראש הממשלה שמתמודד עם סופות ועם סערות, ובולם כל ניסיון לפגוע במדינת ישראל, זקוק לנו היום", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

פריימריז בליכוד, באר שבע, 26 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
קלפי בבאר שבע, היום/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סער באשקלון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במטה סער דיווחו מוקדם יותר על אי-סדרים בקלפיות. לטענתם, בחדרה נרשם אירוע חריג בקלפי, כשלא נתנו למשקיף של סער לבדוק את הקלפי, וכשהתעקש לעצור את ההצבעה - הוזמנה לו משטרה. המשטרה הגיעה ואפשרה לו להיכנס ושם נמצאו פתקי הצבעה של סער מודבקים, על מנת לפסול אותם.

טרם פתיחת הקלפיות, במטה התלוננו כי ישנן קלפיות שנפתחו לפני הזמן בניגוד לחוק, ונאסר על משקיפים מטעם המטה של סער להיכנס. במטה הוציאו מכתב לוועדת הבחירות בנושא.

שר החוץ ישראל כץ ויו"ר סיעת הליכוד בחיפה, שמשון עידו בקלפי, הפריימריז לליכוד 26 בדצמבר 2019. אתר רשמי
שר החוץ ישראל כץ ויו"ר סניף הליכוד בחיפה שמשון עידן, היום/אתר רשמי
פריימריז בליכוד, באר שבע, 26 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
הפתקים בפריימריז בליכוד, היום/ראובן קסטרו
ח"כ מיכל שיר מצביעה בפריימריז הליכוד, 26 בדצמבר 2019. אתר רשמי
מחנה סער. ח"כ מיכל שיר מצביעה/אתר רשמי
כתבת צבע לפריימריז בליכוד- דרום, שלום פינויה דצמבר 2019. ראובן קסטרו
הפיימריז בליכוד, היום/ראובן קסטרו
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully