וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הסערה לא עצרה את מתפקדי הליכוד ברחבי הארץ: "המפלגה התעוררה"

הגשם השוטף אמנם הפריע לשבירת שיא המצביעים בקרב בין נתניהו לסער, אך בשני המחנות מברכים על הפריימריז וטוענים כי "הבחירות עשו טוב לתנועה". תומכי רה"מ בטוחים בניצחונו ומבהירים: "בחצות המתיחות תסתיים". מנגד, אנשי סער טוענים: "מאחורי הפרגוד ירגישו בנוח להצביע"

צילום סטילס: ראובן קסטרו; צילום: שלומי גבאי ו- NEWSNDERS; עריכה: שאול אדם

גשם שוטף יורד בצפון משעות הלילה (חמישי) וברור שבסוף היום מישהו יתרץ את ההפסד שלו בכך שמזג האוויר החורפי הותיר בבית את המצביעים שהיו אמורים לתת לו את קולם. זה יום של שיאי משקעים, לא שיאי מצביעים.

בפרדס חנה הייתה סגנית יו"ר הכנסת וח"כ לשעבר נאוה בוקר מראשונות המצביעים הבוקר: "מצביעה לנתניהו, האיש והאגדה, ברור", היא אומרת. "ולא חוזרת לפוליטיקה, גם זה שיהיה ברור!".

תומכי נתניהו בפריימריז בליכוד, באר שבע, 26 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
פריימריז סוערים. תומכי נתניהו בבאר שבע, הבוקר/ראובן קסטרו
"זו דמוקרטיה במיטבה. איפה יאיר לפיד ולמה הוא לא עושה בחירות במפלגה שלו"

הכפר הערבי פרדיס הוא מעוז הליכוד במגזר בצפון עוד מימי ראש המועצה יונס אבו כמאל מרעי המנוח, אותו גייס לשורות הליכוד ישראל כץ. בנו, ממשיך דרכו, ראש המועצה הנוכחי איימן מרעי, שומר את הקלפים קרוב לחזה ולא מגלה בינתיים למי יצביע. הוא מעריך שכמה עשרות יגיעו לתת את קולם ולהשפיע. בכפר לא הוצבה קלפי ומרעי אומר שהמתפקדים יצביעו בחיפה ובזכרון יעקב השכנה.

בזכרון יעקב 361 רשומים כמתפקדים בעלי זכות בחירה, התנועה ערה וחברי הליכוד זורמים. "שמתי את שרה וביבי באותה המעטפה, כמו שצריך", מתבדח שמעון איבגי ואחר כך מספר כי "שמתי סער וביבי". אבל הוא מסביר ברצינות שברור ביבי, "הוא כבר בתוך העניין, לתת לו ארבע שנים. מגיע למדינה הזו".

עוד בוואלה!

המחנות, התומכים - והגשם: המדריך המלא לפריימריז בליכוד

לכתבה המלאה
ראש עירית חדרה צביקה גנדלמן, כתבת צבע פריימריז בליכוד, 26 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"בסיטואציה שנוצרה, צריך לתת צ'אנס לסער". ראש העיר גנדלמן בחדרה, היום/שלומי גבאי

"אם לא יהיה ביבי אני לא מצביע בכלל", אומר אחד אחר. "צריך את נתניהו עכשיו. מתפקדי זכרון הם ליכודניקים. עכשיו זה ביבי. אז מצביעים ביבי". כולם מנסים להדגיש שהתמיכה בראש הממשלה גורפת. "באה אחת מפתח תקווה שרשומה אצלנו, רק בשביל להצביע ביבי", מספר מאיר ואנונו, סגן ראש המועצה המקומית זכרון יעקב ויו"ר סניף הליכוד ביישוב שלקח יום חופש לצורך הפריימריז.

למרות שלא נמצא אמיץ אחד במושבה שיכריז על תמיכתו בח"כ גדעון סער, מתעקש חיים בן דוסא כי "זו דמוקרטיה במיטבה", ומקשה, "איפה יאיר לפיד ולמה הוא לא עושה בחירות במפלגה שלו". בן דוסא מסביר את התמיכה הגורפת בראש הממשלה: "ביבי זה סוס מנצח ולכן כל השמאל רוצה להפיל אותו".

שר החוץ ישראל כץ ויו"ר סיעת הליכוד בחיפה, שמשון עידו בקלפי, הפריימריז לליכוד 26 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"דמוקרטיה במיטבה". שר החוץ ישראל כץ ויו"ר סיעת הליכוד בחיפה שמשון עידו בקלפי, היום/אתר רשמי

בירכא, 1,119 מתפקדים, אבל עם מתפקדים מהכפרים יש בקלפי המקומית יותר מ-1,700 בעלי זכות בחירה. ח"כ לשעבר פטין מולא היה מהראשונים להצביע הבוקר ואומר שהצביע לנתניהו כי "הוא המנהיג הגדול של עם ישראל וצריך להצביע לו כדי שיביא עוד ועוד הישגים למדינת ישראל". הייתה הרבה התלהבות בכפר לקראת הפריימריז, וזו הופרעה מעט כשהכול חרדים לגורל הנער הנעדר בנחל, וחלק מהפעילים אף יצאו לשטח לסייע בחיפושים.

בחדרה יש לסער מטה פעיל שעובד היום וראש העיר צביקה גנדלמן הוא הרוח החיה בו. "לנתניהו שמורות זכויות רבות. הוא תרם רבות למדינת ישראל אבל בסיטואציה שנוצרה צריך לתת צ'אנס לסער", אומר גנדלמן. "אני עם הליכוד וזה יום חג למפלגה ו-116 אלף מתפקדיה. בסוף היא מייצגת את רצון בוחריה ורצונו של הציבור ושל החברה בישראל".

פריימריז בליכוד, באר שבע, 26 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
שעות אחרונות לשדל מצביעים. פריימריז בליכוד בבאר שבע, היום/ראובן קסטרו

בחיפה, באצטדיון סמי עופר, לא הרחק מהקלפי, בשני אוהלים נפרדים עושים הקמפיינרים של נתניהו וסער מאמצים אחרונים לשדל מצביעים. בכנס שערך לנתניהו יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר חיפה, שמשון עידו, הבטיח השר כץ שאת הפריימריז יעשה בחיפה. הבטיח וקיים. את היום באוהל המתנפנף ברוח הוא עושה בחליפה, לוחץ ידיים ומשכנע את המשוכנעים להצביע לנתניהו. "הבטחות צריך לקיים ואני גם אוהב את חיפה", מספר כץ. "אווירת בחירות, מתגברים על הקור ואני מקווה שיהיה ניצחון גדול לנתניהו גם בחיפה".

לאורך כל היום קשה למצוא מצביעים לסער שידברו למצלמה. את האוהל של סער בחיפה מנהל חבר מרכז הליכוד, זאב סוננזון שגם ארגן את הכנס של המועמד בעיר. "אנשים יש להם אינטרס. הם עובדים במשרדים של ביבי", אומר חבר אגד שלום ירון, אחד הפעילים של סער. "ביבי יכול היה להרכיב ממשלה פעמיים ולא הצליח, אז עכשיו ניתן לגדעון".

פריימריז לליכוד באופקים - כתבת צבע, 26 בדצמבר 2019. יניב זוהר, מערכת וואלה!
"האיש והאגדה". תומכי נתניהו בקלפי באופקים, היום/מערכת וואלה!, יניב זוהר
נאווה בוקר מצביעה בפררימריז של הליכוד - ה-26 לדצמבר 2019. אתר רשמי
נאווה בוקר מצביעה בפריימריז, היום/אתר רשמי

למרות הגשם והרוח בהליכה הארוכה מחניון האצטדיון לקלפי, המצביעים זורמים למקום באופן שוטף, וחלקם אף מגיעים עם הילדים שבחופשת חנוכה אחר כך גם מסיירים באצטדיון וסועדים במסעדות שבסביבתו. יום הבוחר. אמיר קאופמן מחיפה הגיע עד לקלפי התיישב לארוחת צהריים ואומר שהוא מתלבט עדיין: "מצד אחד רוצים שינוי מצד שני יש מישהו שאוחז היטב במושכות ולא רוצים לאבד אותו".

ובינתיים בדרום

"צריך שסער לא יעבור את ה-20%. כל קול חשוב בפריימריז, ככל שביבי יהיה חזק יותר היום, כך הוא יצליח לנצח בבחירות הכלליות"

שמעון בוקר, סגן ראש עיריית באר שבע ויו"ר סניף הליכוד בעיר, לא מפסיק להתקשר למתפקדים. "רק נתניהו", הוא מבקש. בבירת הנגב בטוחים בניצחונו של נתניהו, אך שואפים לתבוסה מוחצת: "צריך שסער לא יעבור את ה-20%". לדבריהם, "כל קול חשוב בפריימריז, ככל שביבי יהיה חזק יותר היום, כך הוא יצליח לנצח בבחירות הכלליות".

תומכי ראש הממשלה אומרים כי הקרב על ראשות המפלגה הבעיר את השטח והחזיר את הליכוד לחיים. יחד עם זאת הם מבהירים כי "היום בחצות גדעון חוזר להיות אחד מבכירי הליכוד, אין מתיחות. גדעון הוא בשר מבשרנו, הוא עשה טעות".

כתבת צבע לפריימריז בליכוד- דרום, שמעון בוקר דצמבר 2019. ראובן קסטרו
"גדעון הוא בשר מבשרנו, הוא עשה טעות". שמעון בוקר/ראובן קסטרו

במטה סער בצדו השני של הקלפי בונים על כך שמאחורי הפרגוד "כולם בני חורין", כפי שאמר ראש הממשלה ויו"ר הליכוד לשעבר מנחם בגין. הפעילים עוברים על המצביעים ברשימות ומנסים לשכנע את הבוחרים לתמוך בחבר הכנסת. אורטל פרלמן שמואלי, תומכת בסער, טוענת כי בקלפי יהיו הפתעות. "אנשים ירגישו בנוח כשאף אחד לא רואה ויצביעו לסער", היא טוענת.

"אנחנו אוהבים את כולם, כולנו יחד והרעיונות דומים כי אנחנו שייכים למחנה הלאומי", מסבירה פרלמן שמואלי. "בחירות הבית זה בריא. אנחנו יכולים רק להתגאות ביום הזה".

כתבת צבע לפריימריז בליכוד- דרום, אורטל פרלמן שמואלי דצמבר 2019. ראובן קסטרו
"אנשים ירגישו בנוח כשאף אחד לא רואה ויצביעו לסער". אורטל פרלמן שמואלי התומכת בסער, היום/ראובן קסטרו

גם יואב לביוד, חבר מרכז הליכוד, מדגיש כי החגיגה הדמוקרטית עשתה רק טוב למפלגה וטוען כי היא תסייע למפלגה להגדיל את כוחה בבחירות לכנסת. לדבריו, "הליכוד יקבל עוד שני מנדטים רק בגלל הדמוקרטיה שהייתה פה. היום בחצות כולם חוזרים להיות יחד".

כמה קילומטרים מערבה משם, באופקים, המאבק צמוד. מצד אחד ראשי הערים לשעבר יאיר חזן ואבי אסרף תומכים בנתניהו ומנגד ראש העיר המכהן איציק דנינו שתומך בסער. אסרף מכריז כי ראש הממשלה ינצח ללא ספק. לדבריו, "כל בחירות זה מאבק. ראש העיר פה הולך עם סער, אבל באופקים אנשים אוהבים את ביבי".

פריימריז בליכוד, באר שבע, 26 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"כל בחירות זה מאבק". פריימריז בליכוד בבאר שבע, היום/ראובן קסטרו
"הבחירות עשו טוב לתנועה. אנשי הליכוד אוהבים את הקשר האישי איתם, השטח התעורר"

"לא רואה תסריט שסער ינצח", הסביר חזן. "יהיה קרב באופקים, אי אפשר לזלזל בכוחו של ראש העיר, אבל לנתניהו יש יתרון פה". במקביל, הוא מברך על הפריימריז: "הבחירות עשו טוב לתנועה. אנשי הליכוד אוהבים את הקשר האישי איתם, השטח התעורר".

גם מאור צברי, עוזרו של ראש העיר, אומר כי הקרב בעיר יהיה צמוד, אך טוען כי סער הוא זה שינצח. לדבריו, אם לא הייתה תמיכה של ראש העיר המכהן בסער נתניהו היה מנצח בגדול. "אנשים באופקים אוהבים את נתניהו, אבל אנחנו הולכים עם ההחלטה של ראש העיר דנינו להצביע עבור גדעון סער".

פריימריז בליכוד, באר שבע, 26 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
פריימריז בליכוד בבאר שבע, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully