וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בליכוד יצאו לדרך: נתניהו רוצה "ניצחון גדול"; סער אופטימי

26.12.2019 / 12:42

נכון לשעה 12:00, 8.2% מהמתפקדים הצביעו בבחירות לראשות המפלגה, שיכריעו אם נתניהו ימשיך להוביל את המפלגה, או שסער ינצח את התחזיות. רה"מ קרא לבוחרים להצביע עבורו: "נביא ניצחון ענק, הבאנו הישגים אדירים". סער הפציר בבוחרים לעשות שינוי: "נביא בשורה חדשה לישראל"

עריכה:שאול אדם

8.2% ממתפקדי הליכוד הצביעו היום (חמישי) בפריימריז לראשות המפלגה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הצביעו בקלפי מיוחדת שהובאה למעון ראש הממשלה בבלפור כדי להימנע מסידורי אבטחה שהיו יכולים לגרום לעיכובים קשים בהצבעה בקלפי בירושלים. מוקדם יותר הצביעו ח"כ גדעון סער ורעייתו גאולה בקלפי בתל אביב.

נתניהו קרא לבוחרים לצאת להצביע עבורו. "הבאנו הישגים אדירים למדינת ישראל וחשוב שנמשיך לתת תשובה מוחצת לשמאל ולתקשורת", קרא. "הם לא יקבעו מי ינהיג אותנו, רק אנחנו נקבע. לכן צאו להצביע עבורי ויחד נביא ניצחון ענק לליכוד ובהמשך לבחירות לכנסת ולמדינת ישראל. סומך עליכם".

סער הגיע להצביע בקלפי בתל אביב וביקש את אמון המתפקדים. "אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות שינוי, להביא בשורה חדשה שעם ישראל מחכה לה ושהציבור החדש במדינת ישראל מחכה לה", אמר. "אנחנו יכולים לנצח היום, לצאת לדרך חדשה שתאפשר לנו להקים ממשלה חזקה ויציבה שתאפשר לנו גם לאחד את עם ישראל. אם לא נחולל את השינוי הזה, אנחנו עלולים להסתכן בממשלה של יריבינו הפוליטיים בעוד זמן קצר מאוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פייבוריט גדול לניצחון. נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם פתיחת הקלפיות, במטרה סער התלוננו על אי-סדרים חמורים. במטה טוענים כי ישנן קלפיות שנפתחו לפני הזמן בניגוד לחוק, ונאסר על משקיפים מטעם המטה של סער להיכנס. במטה הוציאו מכתב לוועדת הבחירות בנושא.

המטה דיווח על אירוע חריג בקלפי בחדרה, שם לטענתם לא נתנו למשקיף של סער לבדוק את הקלפי, וכשהתעקש לעצור את ההצבעה - הוזמנה לו משטרה. המשטרה הגיעה ואיפשרה לו להיכנס ושם נמצאו פתקי הצבעה של סער מודבקים (על מנת לפוסלם).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו יכולים לנצח היום". סער בבאר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר יריב לוין קרא למצביעים להגיע לקלפיות ולבחור בנתניהו, למרות תנאי מזג האוויר. "נכון, מזג האוויר הוא לא אידאלי, אבל ראש הממשלה שמתמודד עם סופות ועם סערות, ובולם כל ניסיון לפגוע במדינת ישראל, זקוק לנו היום", כתב בחשבן הפייסבוק שלו.

חשש ממזג האוויר

116 אלף מתפקדי הליכוד מצביעים היום ב-106 הקלפיות, שייסגרו בשעה 23:00. התוצאות צפויות להתפרסם רק מחר לפנות בוקר. לפי ההערכה הרווחת במפלגה, נתניהו הוא פייבוריט גדול לנצח ואילו סער מתמודד במרוץ בעיקר כהיערכות לקראת הסיבוב הבא, ביום שאחרי נתניהו. כל מי שהתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד בעשור האחרון זכה לכ-20-25% תמיכה מהמתפקדים, וסער שואף להגיע להישג מרשים יותר, כדי לבצר את כוחו ומעמדו כמועמד המוביל לרשת את נתניהו.

בליכוד חוששים שמזג האוויר הגשום יפגע באחוזי ההצבעה ושהסערה תשאיר את המתפקדים בבית ותסייע לסער. ככלל, סער, שמוביל מחנה קטן ומאורגן יותר, נחשב למי שירוויח משיעורי הצבעה נמוכים, ואילו נתניהו, שנהנה מתמיכה בעיקר אצל הבוחרים החופשיים, דוחף לשיעור הצבעה גבוה ככל האפשר כדי להשיג ניצחון ברור. בהתחשב בתחזית מזג האוויר ובהיעדר סקרי מתפקדים שיכולים לאשש את ההערכות - אין לשלול על הסף גם הפתעות.

פריימריז בליכוד, באר שבע, 26 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
התוצאות יתפרסמו לפנות בוקר. מצביעים בבאר שבע, היום/ראובן קסטרו

במהלך קמפיין הפריימריז, המטה של סער העלה טענות קשות כלפי מנהלת הליכוד והמנגנון המפלגתי, על הטיית תנאי הבחירות לטובתו של נתניהו, והספקות והתלונות צפויות להימשך גם במהלך ההצבעה עצמה לחמ"ל ועדת הבחירות שהתמקם בכפר המכביה. כך לדוגמה, ועדת הבחירות המרכזית החליטה שההצבעה בפריימריז לא תהיה ארצית, אלא שכל מתפקד יידרש להצביע רק בסניף אליו הוא משויך. במטה סער טענו כי מדובר במהלך שנועד לפגוע בו, שכן רבים מתומכיו שובצו בקלפיות רחוקות, והמתפקדים המאורגנים שרגילים היו להצביע בקלפי אחת, צריכים להשקיע יותר מאמץ כדי לשלשל את הפתק לקלפי.

הקלפיות שנגרעו לעומת הבחירות הקודמות ממוקמות כולן ביהודה ושומרון, מעוז תמיכה של סער, ובמנהלת הליכוד התמהמהו גם ביידוע ופרסום לגבי קלפי שהוצבה בדרום תל אביב, עוד עיר שבה סער נחשב פופולרי. כמו כן, בשבועות האחרונים מנהלת הליכוד גרעה מספר הבוחרים אלפי שמות של מתפקדים שמזוהים עם סער ועם קבוצת הליכודניקים החדשים, שצפויה ברובה לתמוך בו למרות שבאופן רשמי הצהירה כי אינה תומכת באף אחד מהמועמדים.

הפריימריז הביאו לשיא את הקרב בין נתניהו וסער, שהלך והתגבר בשנתיים האחרונות מאז שסער עשה קאמבק לפוליטיקה. כמפלגה דמוקרטית, ההיסטוריה של הליכוד רצופה בסיפורי קרבות ומחנות, אך סער ותומכיו הואשמו במהלך הקמפיין בחתרנות ותקיעת סכין בגב המפלגה.

תומכי נתניהו בפריימריז בליכוד, באר שבע, 26 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
תומכי נתניהו, היום/ראובן קסטרו
תומכי גדעון סער בפריימריז בליכוד, באר שבע, 26 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
תומכי סער, היום/ראובן קסטרו

המפלגה נחצתה בשבועיים האחרונים בין שני המחנות, כשמרבית הסיעה בכנסת וכמעט כל צמרת הרשימה התייצבה מאחורי נתניהו - ישראל כץ, גלעד ארדן, מירי רגב, יריב לוין, ניר ברקת, יואב גלנט, גילה גמליאל, אבי דיכטר, זאב אלקין, אופיר אקוניס, צחי הנגבי, יובל שטייניץ, אמיר אוחנה, דוד ביטן, דודי אמסלם, מיקי זוהר, ציפי חוטובלי, אופיר כץ, קרן ברק, שלמה קרעי וקטי שטרית.

מהצד השני, ארבעה ח"כים הצטרפו למחנה סער והביעו בו תמיכה פומבית: יואב קיש, שרן השכל, מיכל שיר ואתי עטיה. שני בכירי ליכוד לא הביעו תמיכה באף מועמד - יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ויו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ, שנחשב למי שתומך בסער אך לא קרא פומבית להצביע לו.

(עדכון ראשון: 2:36)

שר החוץ ישראל כץ ויו"ר סיעת הליכוד בחיפה, שמשון עידו בקלפי, הפריימריז לליכוד 26 בדצמבר 2019. אתר רשמי
שר החוץ ישראל כץ בקלפי בחיפה, היום/אתר רשמי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשש משיעורי הצבעה נמוכים בעקבות מזג האוויר. ח"כ שלמה קרעי, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
ח"כ מיכל שיר מצביעה בפריימריז הליכוד, 26 בדצמבר 2019. אתר רשמי
מחנה סער. ח"כ מיכל שיר, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully