וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לפריימריז בליכוד: רגב הכניסה את הבוכרים לקרב נגד סער

25.12.2019 / 13:25

שרת התרבות עוררה סערה כשאמרה בכנס פעילים "לא ניתן לבוכרים לנצח", בעוד ח"כ סער המתמודד בפריימריז ממוצא בוכרי. סער צייץ תמונה שלו בבגדים מסורתיים והאשים אותה בגזענות: "זו לא דרכנו". רגב הסבירה: "זו אמירה הומוריסטית, אין אף אחד שלא הבין את הקריצה"

עריכה: אסף דרורי

יממה לפריימריז בליכוד, שרת התרבות והספורט מירי רגב עוררה סערה בעקבות אמירה שהתפרשה כגזענית כלפי העדה הבוכרית. בכנס באור יהודה רגב אתמול (שלישי) אמרה כי "לא ניתן לבוכרים לנצח". בעקבות הדברים הגיב ח"כ גדעון סער, שהוא ממוצא בוכרי, ותקף את מטה הבחירות של נתניהו.

"בשעות ובימים האחרונים מפיץ לצערי הצד השני פייק ניוז קיצוני: שקרים, הכפשות, השמצות ואף אמירות גזעניות", מסר סער. "זוהי לא דרכנו. זוהי לא דרך הליכוד. התחייבנו לקמפיין מכובד ומכבד ועמדנו בכך. לצערנו קמפיין נתניהו נמנע מעימות רציני וענייני והחליט לנהל קמפיין שלילי ולא ענייני".

שרת התרבות מירי רגב בטקס פרסי מפעל חיים של אמ"י - איגוד אמני ישראל, 3 בדצמבר. ראובן קסטרו
עוררה שוב סערה. רגב/ראובן קסטרו

"אני סומך על תבונתם של חברי הליכוד", הוסיף סער. "הם יודעים להתעלות מעל כל זה ולבחור בחירה עניינית, ערכית ואמיתית. מחר מגיע השינוי. אני זקוק לכם. בואו נעשה אותו יחד".

לאחר מכן, סער העלה תמונה בבגדים בוכריים מסורתיים לעמוד הטוויטר שלו, וצייץ בטוויטר: "בוכרי גאה!".

ציוץ התגובה של סער:

רגב הסבירה בעקבות הסערה כי מדובר ב"אמירה הומוריסטית" בסך הכול. "ראש המטה של סער באור יהודה הוא בוכרי, ומי שאמורה לסייע בהבאת בני הקהילה הבוכרית להצביע נתניהו, ג'נה כהן היא בוכרית גם כן. פניתי אליה במהלך הכנס אתמול ואמרתי לה שלא ניתן לבוכרים לנצח, כלומר שהיא תסייע בהבאת יותר מתפקדים, תושבי המקום, שבחלקם הגדול בוכרים להצביע נתניהו לעומת אלו שיגיעו להצביע לסער", מסרה רגב.

לדבריה, "אין אדם בכנס שלא הבין את האמירה ואת הקריצה, בליכוד ישנן קבוצות שמייצגות בני עדות שונות ובני קהילות שונות ואני גאה מאד על כך. פעלתי רבות למען העדה הבוכרית ואוסיף לפעול למענה ולמען כלל העדות בישראל. צר לי שגורמים מטעם מטה סער פועלים כדי לפגוע בי, הם עושים זאת בשם אידיאולוגיית אנטי ביבי, מבית מדרשם של השמאל".

השר גדעון סער בכנס ה-12 של קונגרס יהודי בוכרה, דצמבר 2011

גם במפלגת העבודה-גשר גינו את הדברים, וכינו אותם "כתם של בושה לליכוד". במפלגה טענו כי הליכוד היא "מפלגה שהפכה למנותקת והפסיקה לספור בני אדם", והוסיפו: "ההתבטאות הגזענית של רגב נגד קהילת יהודי בוכרה בישראל לא יכולה לעבור לסדר היום, על ראש הממשלה נתניהו להודיע כי הוא משעה אותה מכל תפקידיה במטה הבחירות שלו".

גם בישראל ביתנו הגיבו, וח"כ מרק איפראימוב כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "בוכרים יקרים! אצלנו בישראל ביתנו כולם מנצחים! נשמח להמשיך לייצג אותכם נאמנה!".

(עדכון ראשון: 13:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully