וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ראשות הליכוד: השר ארדן הודיע כי יתמוך בנתניהו

24.12.2019 / 19:45

יומיים לפני הפריימריז לראשות הליכוד, הביע השר לביטחון פנים תמיכה בראש הממשלה. "הגעתי למסקנה שנתניהו הוא האדם המתאים להוביל את הליכוד ואת המדינה", אמר ארדן. נתניהו שוחח עם ארדן והודה לו על תמיכתו. עד כה, נמנע ארדן בלהביע תמיכה פומבית באף אחד מהמועמדים

-

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הביע היום (שלישי) תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו בהתמודדות לראשות הליכוד. השר ארדן, שעד עתה בחר שלא להזדהות עם אף אחד מהמועמדים - לא נתניהו ולא גדעון סער, פירסם את הודעת התמיכה שלו בסרטון ברשתות החברתיות, שבו אמר כי "לאחר שהבאתי בחשבון את כל השיקולים, הגעתי למסקנה שנתניהו הוא האדם המתאים להוביל את הליכוד ואת המדינה". ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ארדן והודה לו על תמיכתו בפריימריז של הליכוד.

בניגוד לרוב הבכירים בצמרת הליכוד, שתוקפים את סער בחריפות, ארדן הבהיר כי הוא לא מתנגד להתמודדות עצמה ואמר כי הוא "מאמין שההתמודדות של סער ראויה ושומרת על הדמוקרטיה בתנועה. בשונה מקולות מסוימים שנשמעים, אני משוכנע שהיא מחזקת את הליכוד". ארדן סיכם ואמר: "אחיותי ואחיי, ההתמודדות האמיתית שלנו היא במרץ, מול השמאל, ועלינו להגיע אליה מאוחדים".

ארדן היה אחד משני הבכירים בליכוד שלא הביעו עמדה עד כה בהתמודדות בין נתניהו וסער, יחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. בשבועיים האחרונים ארדן היה נתון תחת לחצים כבדים מצד סער ומצד נתניהו להצטרף פומבית לאחד מהמחנות.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בטקס הזיכרון לאסון הכרמל 17 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן/שלומי גבאי

התמיכה הפומבית של ארדן בנתניהו מותירה את סער ללא תמיכה של אף אחד מבכירי הליכוד - מלבד אדלשטיין, כל חברי העשיריה הראשונה של הליכוד מלבד סער התייצבו מאחוריו - ואילו רק ארבעה ח"כים הצטרפו למחנה סער - יואב קיש, שרן השכל, מיכל שיר ואתי עטיה. יו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ, נחשב למי שתומך בסער, אך לא הביע תמיכה פומבית בהתמודדות שלו. גם אדלשטיין לא הביע תמיכה פומבית באף אחד מהמועמדים, אך פעילים בכירים המזוהים איתו מסייעים למחנה נתניהו.

בשנה האחרונה ארדן וסער ניהלו מגעים שבהם דנו בשיתוף פעולה עתידי, אך מאז שסער הודיע על התמודדות על ראשות הליכוד, ארדן נמנע מלהתבטא פומבית בנושא. לפי ההערכה בליכוד הוא עמד תחת לחץ כבד של מתפקדים להביע תמיכה בנתניהו ולכן החליט בסופו של דבר להתייצב פומבית מאחוריו. ארדן עידכן את סער על החלטתו מבעוד מועד, וגם את אדלשטיין, שעימו היו מתואם בשבוע האחרון.

בתוך כך, ברקע החשש מאחוזי הצבעה נמוכים בפריימריז לראשות הליכוד ביום חמישי, הליכוד הודיע כי ההצבעה לפריימריז תוקדם בשעה והקלפיות יהיו פתוחות החל מהשעה 08:00 ועד 23:00.

עוד בוואלה!

פריימריז בליכוד, ועידות בשמאל: המערכת הפוליטית פותחת שבוע של הצבעות

לכתבה המלאה

בתוך כך, פלג של קבוצת הליכודניקים החדשים קרא הערב רשמית להצביע לגדעון סער בפריימריז על ראשות הליכוד ביום חמישי. "הליכודניקים החדשים - הקבוצה הדמוקרטית" הודיעו כי הם ממליצים להצביע עבור סער.

"גדעון סער רחוק מלהיות המועמד המושלם מבחינתנו, ראיה לכך היא כי בפריימריז לרשימה לכנסת שהתקיימו בתחילת השנה לא תמכנו בו" כתבו בפוסט בפייסבוק ואמרו כי ישנם חילוקי הדעות עם סער, בעיקר בנושאי דת ומדינה. "מצד שני סער התבטא בעד זכויות להט"ב ואף יצא בעבר נגד קריאות הומופוביות של חברי כנסת אחרים, הוא ממלכתי, מקפיד על שיח מאחד ומתון ואינו מתלהם ומשתלח".

בקבוצה סיכמו כי "לבסוף, גדעון סער הוא היחיד מבכירי הליכוד שהיה לו האומץ לומר באופן ברור כי, לאחר שנכשל פעמיים בהרכבת ממשלה והביא את הליכוד ואת גוש הימין לאבד מנדטים בין שתי מערכות הבחירות האחרונות, הגיע זמנו של ראש הממשלה נתניהו לפנות את כס יו"ר הליכוד ולאפשר הקמת ממשלה. סער הוא היחיד, בעת הזו, שיוכל להקים ממשלה ולשמור על הליכוד בשלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully