וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחובות הוצפו, תושבים התפנו: 21 הרוגים בשיטפון בבירת אינדונזיה

2.1.2020 / 5:44

גשמים כבדים שירדו בערב השנה החדשה גרמו לנזקים כבדים בג'קרטה וגזלו את חייהם של תושבים שמתו ככל הנראה מטביעה או היפותרמיה. 30 אלף איש נאלצו לעזוב את בתיהם, החשמל פסק ותנועת הרכבות שובשה. הרשויות ניסו לשפר את התשתיות בעיר, בה נהרגו 50 בני אדם בשיטפון ב-2007

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

21 בני אדם מתו בשיטפון שאירע השבוע בבירה ג'רקטה - כך הודיעו היום (חמישי) הרשויות באינדונזיה, שהזהירו מפני גשמים כבדים באזור. 30 אלף איש נאלצו להתפנות מבתיהם בעקבות ההצפות הקטלניות ביותר שנרשמו במדינה מאז 2007.

פרברי ג'קרטה וערים נוספות באזור הוצפו בעקבות גשם כבד שהחל לרדת ב-31 בדצמבר ונמשך אל שעותיה הראשונות של השנה החדשה. בחלקים מהעיר הגדולה ביותר בדרום-מזרח אסיה נחסמה תנועת הרכבות והחשמל פסק.

הרשויות במדינה לא פירטו על אודות נסיבות מותם של הקורבנות, אולם מוקדם יותר דווח כי ארבעה בני אדם טבעו, ארבעה מתו בעקבות מפולות, ארבעה נוספים התחשמלו למוות ושלושה מתו מהיפותרמיה.

שיטפון קטלני בג'קרטה בירת אינדונזיה, 2 בינואר 2020. רויטרס
השיטפון הקטלני ביותר מאז 2007. רחוב מוצף בג'קרטה/רויטרס

נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו אמר כי פינוי התושבים והבטיחות צריכים להיות בראש סדר העדיפויות, אך קרא לעיר להגביר את שיתוף הפעולה עם הממשל. בחשבון הטוויטר שלו האשים וידודו את העיכוב במיזמי שיפור התשתיות בהצפות. לדבריו, כמה מהפרויקטים מעוכבים מאז 2017 בגלל בעיות רכישת אדמות.

ג'קרטה היא ביתם של יותר מ-30 מיליון בני אדם. בהצפות הקטלניות לפני 12 שנה נהרגו 50 איש, וחמש שנים מאוחר יותר מרבית ממרכז העיר הוצף לאחר שהתעלות במקום הוצפו. בשנים האחרונות ניסו הרשויות בעיר לשפר את עמידותה של הבירה בפני הצפות בזמן עונת הגשמים.

עוד בוואלה!

"סיוט שהתגשם": קופים נספו בשריפה שפרצה בגן חיות בגרמניה

לכתבה המלאה
שיטפון קטלני בג'קרטה בירת אינדונזיה, 2 בינואר 2020. רויטרס
תושבים מחולצים מביתם, ג'קרטה/רויטרס
שיטפון קטלני בג'קרטה בירת אינדונזיה, 2 בינואר 2020. רויטרס
רחוב מוצף בג'קרטה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully