וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיוט שהתגשם": קופים נספו בשריפה שפרצה בגן חיות בגרמניה

גן החיות בקרפלד שבמערב המדינה סגר את שעריו ביום הראשון של 2020 לאחר ששני שימפנזים בלבד שרדו את הלהבות שבערו בבית הקופים במתחם. מסתמן כי האש פרצה בעקבות פנס סיני שהופרח לאוויר במסגרת חגיגות השנה החדשה. בגן מסרו למבקרים כי הם "מודים על החמלה המדהימה"

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

גן חיות בגרמניה הודיע כי "החשש הגדול ביותר הפך למציאות" לאחר ששריפה הרסה את אחת המכלאות וגרמה למותם של מרבית הקופים במתחם. גן החיות בקרפלד שבמערב המדינה מסר כי כל החיות נספו, אך מאוחר יותר דווח כי שני שימפנזים שרדו.

אורנגאוטן בורנאי נדיר, שימפנזים ומרמוסטים חיו בבית הקופים המשתרע על שטח של כשני דונם. המשטרה המקומית אמרה שייתכן כי השריפה פרצה כתוצאה מפנסים סיניים במסגרת חגיגות השנה החדשה. פנסים מסוג זה נחשבים דליקים ומוחרמים בגרמניה.

גרד הופמן, ראש מחלקת הפשע במשטרה העירונית, אמר כי "אנשים דיווחו שראו את הפנסים האלה עפים בגובה נמוך סמוך לגן החיות ולאחר מכן הוא התחיל לעלות באש". לדבריו, החוקרים מצאו פנסים משומשים ליד המתחם השרוף.

שריפה פרצה בגן חיות בקרפלד שבגרמניה, 1 בינואר 2020. רויטרס
שני שימפנזים ניצלו. פינת זיכרון בגן החיות לקופים שנספו בשריפה/רויטרס

בית הקופים בגן החיות קרפלד נבנה ב-1975 ויצר אקלים טרופי עבור תושבי יערות הגשם, שכללו עטלפי פירות, ציפורים וקופים. גן החיות אמר כי זה "נס" ששני השימפנזים, באלי ולימבו, שרדו את הלהבות. השניים נפצעו באורח קל ומטופלים על ידי וטרינרים. במקום אף אישרו כי גן הגורילות הסמוך, המאכלס גורילות שפלה מערביות, נותר ללא פגע. גן החיות נסגר אתמול (רביעי) למבקרים, והצוות הודה על "הבעת החמלה המדהימה".

עוד בוואלה!

מיליון איש צעדו ברחבי הונג קונג נגד סין: "חירות היא לא בחינם"

לכתבה המלאה
שריפה פרצה בגן חיות בקרפלד שבגרמניה, 1 בינואר 2020. רויטרס
מסתמן כי השריפה פרצה בעקבות פנס סיני. בית הקופים השרוף/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully