וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופע בביה"ס יסודי בפולין: ילדים מומתים בגז בתור אסירים מאושוויץ

במהלך האירוע, חלק מהתלמידים לבשו מדי נאצים ואלו פיקחו כשתלמידים אחרים גילמו אסירים שנרצחו במחנה ההשמדה. בין המשתתפים היו ילדים בני שבע. "עליכם להגן על הציביליזציה הלטינית", אמר ראש העיר

עריכה: טל רזניק

בית ספר יסודי בפולין ערך מופע ריקודים בנושא אושוויץ, שבמהלכו לבשו התלמידים מדים כמו של אסירים ודימו את עצמם מתים מגז. האירוע, שהתקיים בעיירה לבוני ב-10 בדצמבר, התלמידים נשכבו על הרצפה כשמכונת עשן פיזרה עננים שדימו גז רעיל לאוויר, בזמן שתלמידים אחרים התלבשו עם מדים של נאצים. האתר Notes from Poland, שציטט כמה כלי תקשורת מקומיים, דיווח כי חלק מהתלמידים היו בני שבע.

לפי העיתון פולסקה, ראש העיר "אמר לילדים שעליהם להגן על הציביליזציה הלטינית". דובר אחר, שהוריו מתו במחנה, צוטט באומרו כי חברי פרלמנט המתנגדים לדרוש מגרמניה פיצויים על המלחמה ראויים שיגלחו את ראשיהם כפי שהיו עושים למשתפי פעולה עם הנאצים.

הצגה בבית ספר יסודי, פולין, שדימתה אסירים במחנה אושוויץ מומתים בגז, דצמבר 2019. אתר רשמי
אלפי אירועים דומים התקיימו ברחבי המדינה. תלמידים ש"מתו" מגז/אתר רשמי

האירוע ציין את שינוי שם בית הספר ל"ילדי זמוש", כינוי לילדים פולנים שגורשו על ידי הנאצים. חלקם אומצו בכוח על ידי משפחות גרמניות אם נחשבו אריים מספיק. לפי "ניוזוויק פולסקה", עוד אלפי בתי ספר ברחבי המדינה ערכו אירועים דומים. אחרי יהודים, יותר פולנים מכל קבוצה אחרת נספו במחנה ההשמדה שהוקם על אדמת פולין.

ממשלת פולין הנוכחית, בהנהגת מפלגת חוק וצדק הלאומנית, נוקטת קו קשה נגד מי שמנסה להאשים אותה באחריות לפשעי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. מבקריה מאשימים אותה בניסיון לטייח את ההיסטוריה של השואה, שהוביל גם לכמה משברים ומתיחויות מול ישראל.

עם זאת, בימים האחרונים עמדה ישראל לצד עמדתה של פולין נגד רוסיה, אחרי שנשיאה ולדימיר פוטין האשים את ורשה בשיתוף פעולה עם הנאצים שהוביל לפרוץ מלחמת העולם השנייה. זאת על אף שפולין חולקה בהסכם סודי שנחתם זמן קצר לפני המלחמה בין נציגי ברית המועצות לבין גרמניה הנאצית, הידוע בשם הסכם ריבנטרופ-מולוטוב.

עוד בוואלה

ארה"ב, ישראל וגרמניה נגד פוטין: "פולין לא אחראית למלחמת העולם ה-2"

לכתבה המלאה
פולין: תלמידי ביה"ס יסודי בכפר לאבוני העלו הצגה במסגרת רסיטל 
מחול, ובה לבשו מדי אסירים שמוצאים להורג בתאי הגזים באושוויץ. אתר רשמי
פולין: תלמידי ביה"ס יסודי בכפר לאבוני העלו הצגה במסגרת רסיטל מחול, ובה לבשו מדי אסירים שמוצאים להורג בתאי הגזים באושוויץ/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully