וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודיע: מתפטר מתפקידיי כשר, אמנה מחליפים בימים הקרובים

1.1.2020 / 23:57

ראש הממשלה הודיע לממשלה כי הוא מתפטר מתפקידיו כשר הרווחה, החקלאות והתפוצות. ההערכה היא כי הוא יביא את מינוי השרים החדשים לכל המאוחר ביום ראשון, בהם שניים לליכוד ואחד לש"ס. התפטרות נתניהו תיכנס לתוקף רק בעוד 48 שעות

עריכה:שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) לממשלה כי החל מהערב הוא חדל לכהן כשר בשלושת התיקים שבהם הוא מחזיק - הרווחה, החקלאות והתפוצות. כמו כן, נתניהו הודיע כי בכוונתו למנות שרים בימים הקרובים.

ההתפטרות של נתניהו תיכנס לתוקף רק בעוד 48 שעות. ההערכה היא כי ראש הממשלה יביא לאישור הממשלה את המינוי של השרים החדשים, לכל המאוחר ביום ראשון, בהם שניים לליכוד ואחד לש"ס.

בש"ס התלבטו מאוד בימים האחרונים איזה תיק לדרוש מנתניהו, וההתלבטות העיקרית הייתה סביב תיק הרווחה. במפלגה נוטים שלא לקחת תיק זה היות והוא טומן גם חובה לאשר מדי שבוע את אישורי העבודה ליהודים בסופי שבוע, דבר שהיה עלול להציב אותם במבוכה, במיוחד בתקופת בחירות.

השמות הבולטים בליכוד לקבל את אחד משני התיקים שיישארו מנתניהו הם דוד ביטן, ציפי חוטובלי וניר ברקת. ביטן מתלבט האם להיענות להצעת נתניהו למנותו לשר לאור העובדה שהוא צפוי להתמודד בקרוב עם כתב אישום שייאלץ אותו להתפטר מתפקיד זה, בדומה למה שעשה נתניהו בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתבי אישום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על בקשת החסינות, אוריינט ירושלים\ 1 בינואר 2020. יהונתן ולצר, TPS
ההתפטרות תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות. נתניהו, הערב/TPS, יהונתן ולצר

בשבוע שעבר התפטר נתניהו מתפקידו כשר הבריאות, ובמקומו התמנה לתפקיד סגן השר יעקב ליצמן, זאת לאחר שקיבל את אישור מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. אישור זה נדרש היות וביהדות התורה היה נהוג לא להתמנות לתפקידי שרים, אך לליצמן לא נותרה ברירה היות והוא כיהן כסגן שר במעמד שר תחת נתניהו.

לפני כשבועיים הודיע נתניהו כי יתפטר מכל תפקידו כשר עד 1 לינואר, זאת לאור הגשת כתב האישום נגדו. עם זאת הדגיש כי יישאר בתפקידו כראש הממשלה. בעקבות הודעתו של נתניהו, בית המשפט העליון דחה על הסף את עתירת התנועה לאיכות השלטון ועתירה דומה של עורך דין בשם שפיק רפול, אשר דרשו מבית המשפט לקבוע כי עליו להתפטר או לצאת לנבצרות, וכן להתפטר מתפקידיו כשר. בנוסף דרשו העתירות כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יפרסם חוות דעת בשאלה האם ניתן להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה, וזאת בשל כתב האישום החמור שהוגש נגדו.

עוד בוואלה!

מבקשת החסינות ועד ההעמדה לדין: ההליך שיקבע מתי יישפט נתניהו

לכתבה המלאה
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully