וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' ושקד נפגשו; בוחן ריצה משותפת עם הימין החדש

1.1.2020 / 19:35

לוואלה! NEWS נודע כי בפגישת יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 בימין החדש עלתה אפשרות ששר התחבורה ירוץ יחד עם בנט ושקד בבחירות הקרובות לכנסת. ברקע הנתק בין סמוטריץ' לפרץ, ייתכן כי הראשון מחפש קלף מיקוח משמעותי שיהיה בידיו במשא ומתן עתידי על איחוד אפשרי בימין

עריכה: עמית שמחה

בוחן ריצה משותפת או קלף איום על הבית היהודי? יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' נפגש היום (רביעי) עם ח"כ איילת שקד, מספר 2 בימין החדש, ולוואלה! NEWS נודע כי במהלך הפגישה עלתה אפשרות שסמוטריץ' ירוץ יחד עם בנט ושקד בבחירות הקרובות לכנסת ה-23.

סמוטריץ' בוחן את המהלך לאחר שנפגע פוליטית כתוצאה מההסכם שנחתם בין הבית היהודי ועוצמה יהודית לפני כשבוע וחצי. בהודעה שפרסם אתמול הוא טען כי הוא מסרב לאיחוד עם שתי המפלגות "בכל מחיר" היות ונדרש לטענתו "הליך דמוקרטי שיחדש את אמון הציונות הדתית במפלגה". סמוטריץ' הבהיר כי גם אם יתאחד עם רשימה כזו היא לא בטוח תעבור את אחוז החסימה.

בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
ירוצו ביחד בבחירות? סמטוריץ' ושקד/ראובן קסטרו

הפגישה של סמוטריץ' ושקד היא הראשונה מאז נחתם ההסכם בין יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, זאת למרות שהשניים שוחחו טלפונית מאז, ובין היתר אפשרות זו נבחנה עוד קודם. עם זאת, ייתכן כי סמוטריץ' בוחן אפשרות זו כדי שיהיה בידו קלף מיקוח משמעותי במשא ומתן עתידי מול פרץ.

בלשכתו מסרו בתגובה לוואלה! NEWS כי "השר סמוטריץ' תומך באחדות כמה שיותר רחבה ונפגש עם שלל גורמים על מנת לקדם זאת". מלשכת שקד נמסר בתגובה: "הימין החדש רצה בצורה עצמאית. שקד וסמוטריץ' שומרים על קשר חברי רציף".

גורמים בבית היהודי המאוחד אמרו בתגובה לפרסום בוואלה! NEWS כי "איילת שקד היא זו שפועלת להכניס את סמוטריץ' לימין החדש, בניגוד לעמדת נפתלי בנט ומתן כהנא. לא מובן לנו איך בזמן שסמוטריץ' מבקש מאיתנו לקיים פריימריז כתנאי לחיבור איתנו ועם עוצמה יהודית, פתאום כשהוא בוחן ריצה עם הימין החדש, אין תנאים. זה צעד תמוה ששופך מעט אור על מניעיו".

עוד בוואלה!

אתי החפירה מוכנים: נתניהו והיועמ"ש מכינים לבג"ץ בור שממנו יתקשה להיחלץ

לכתבה המלאה
יו"ר הבית היהודי רפי פרץ מסכם על ריצה משותפת עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. 20 בדצמבר 2019.. אתר רשמי
חתם על הסכם ריצה משותפת כמעט ללא ידיעת סמוטריץ'. פרץ עם בן גביר/אתר רשמי

הנתק בין פרץ לסמוטריץ' נמשך, ובין הצדדים לא מתנהלות שיחות לאיחוד המפלגות או לריצה משותפת בבחירות. הנתק נובע מכך שפרץ חתם הסכם לריצה משותפת עם עוצמה יהודית, כמעט ללא ידיעתו של סמוטריץ' ועל חשבון חלק מהמקומות הפנויים עבורו ברשימה. פרץ פעל כך לאחר שסבר כי סמוטריץ' פעל לקדם עם שקד פריימריז פתוחים בציונות הדתית על מנת להדיחו מראשות הרשימה.

בבית היהודי הודיעו השבוע כי יכנסו את מרכז המפלגה כדי לאשר את הרכב הרשימה לכנסת ואת האיחודים עם המפלגות, זאת יממה בלבד לפני סגירת הרשימות. גורמים במפלגה טענו שהכינוס נקבע למועד מאוחר כדי לאפשר איחודים נרחבים יותר אך מועד זה נקבע גם בעקבות זעם שהופנה נגד פרץ בתוך המפלגה בשל הנתק עם האיחוד הלאומי.

(עדכון ראשון: 16:37)

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully