וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותקף מימין ומשמאל: שנה חדשה, צרות ישנות למקרון ורפורמת הפנסיות שלו

1.1.2020 / 14:40

בנאומו הבטיח נשיא צרפת להמשיך בשינויים שהוא מקדם בשוק התעסוקה, חרף שביתת איגודי העובדים שנמצאת ביומה ה-28. בימין הקיצוני ובשמאל הקיצוני תקפו אותו גם יחד. "ילד מפונק שהכריז מלחמה על מיליוני צרפתים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא צרפת עמנואל מקרון נכנס היום (רביעי) לשנה החדשה, שצפויה להיות סוערת כמו קודמותיה, כשזכה בקיתונות של זעם על נאומו, שבו הצהיר על נחישותו להעביר את הרפורמות במערכת הפנסיה.

משמאל, אמר מנהיג השמאל הקיצוני ז'אן-לוק מלנשון כי נאומו הטלוויזיוני היה "הכרזת מלחמה נגד מיליוני צרפתים שמתנגדים לרפורמה שלו". בציוץ בטוויטר שלו, הוא השווה את הנשיא ל"חזיר". מימין, דובר מפלגת האיחוד הלאומי - החזית הלאומית לשעבר - אמר כי התעקשותו של מקרון להמשיך ברפורמות הפנסיה שלו היא כמו של "ילד מפונק האוחז בצעצוע שלו".

שתי המפלגות משכו קולות רבים בבחירות לנשיאות ב-2017, שבהן ניצח מקרון עם האג'נדה הפרו-אירופית שלו. הוא הבטיח להעביר רפורמות בשוק התעסוקה הצרפתי ולעצב מחדש את הפוליטיקה המקומית, עם מפלגת המרכז שהקים ונגסה בכוחן של המפלגות הממוסדות משמאל ומימין. מפלגתו נהנית מרוב גדול בבית התחתון של הפרלמנט, שלו יש השפעה רבה, כך שהרחובות נותרו זירת הקרב המרכזית עבור מתנגדיו, בראשם איגודי העובדים.

רביעי הוא היום ה-28 ברציפות לשביתות בהובלת השביתות, ששיבשה קשות את מערכת הרכבות והתחבורה במדינה. בפריז, רוב קווי המטרו סגורים או עובדים באופן חלקי. האיגודים נערכים למחאות נוספות בשבוע הבא, עם תום חופשת חג המולד והשנה החדשה בבתי הספר.

"צריכות להיות שביתות בכל מקום", אמר פיליפ מרטינז, מזכ"ל איגוד ה-CGT. "אנחנו קוראים לכל אזרחי צרפת להתגייס, להפגין ולשבות. המסר שלי ברור - זו הדרך היחידה שהם יכולים להבין אותנו".

נשיא צרפת עמנואל מקרון בנאום לרגל השנה החדשה, 31 בדצמבר 2019. GettyImages
לא מש מעמדתו. מקרון בנאום לרגל השנה החדשה/GettyImages

בנאום שנשא אתמול בערב, בזמן חגיגות השנה והעשור החדשים, מקרון אמר כי הרפורמה "תמשיך הלאה", אבל קרא לממשלה "למצוא את הדרך לפשרה מהירה" עם האיגודים. עם זאת, הוא נותר נחוש לגבי עקרונות הרפורמה, כולל הצעד השנוא ביותר - העלאת גיל הזכאות לפנסיה מלאה מ-62 ל-64. הוא התעקש כי המערכת החדשה תהיה הוגנת יותר וכלכלית יותר. "המצפן היחיד שלי הוא האינטרס של המדינה", הצהיר מקרון.

זאת תחילת השנה השנייה ברציפות המאופיינת במחאות חברתיות נגד מדיניותו של מקרון. בשנה שעברה היו אלו "האפודים הצהובים" שמחו נגד האג'נדה הכלכלית שלו.

עוד בוואלה!

בלב המדבר העוין, הצבא הצרפתי נלחם באויב חמקמק וחסר רחמים

לכתבה המלאה
צעדת מחאה נגד רפורמת הפנסיה של נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז ב-28 בדצמבר 2019. AP
צעדת מחאה נגד רפורמת הפנסיה של מקרון בפריז, בסוף השבוע האחרון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully