וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 200 שנה, בנוטרדאם השרופה לא תתקיים מיסת חג מולד

עבודות השיפוצים בקתדרלה שבפריז בעיצומן, והתפילות הוזזו לכנסייה סמוכה. האתר ההיסטורי שרד את התהפוכות הסוערות בצרפת בשתי המאות האחרונות, אך האש כמעט שהרסה אותו לחלוטין

השריפה בקתדרלת נוטרדאם בפריז, 2019/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

קתדרלת נוטרדאם בפריז לא תערוך השנה את מיסת חג המולד, לראשונה זה 200 שנה, בשל עבודות השיפוצים במקום שנשרף באפריל האחרון. במקום זאת, "מיסת הלילה" תיערך ביום רביעי הקרוב בכנסיה הסמוכה סנט-ז'רמן ל'אוקסרוואה.

הקתדרלה הגותית בת 850 השנה, שנמצאת ברשימת אתרי המורשת העולמיים של אונסק"ו, איבדה את הצריח ואת הגג שלה במהלך השריפה. הנשיא עמנואל מקרון הקציב חמש שנים לבנייתה מחדש, ובאוקטובר הודיע משרד התרבות הצרפתי כי כמיליארד אירו נאספו או הובטחו לטובת העבודות.

שיפוצים בקתדרלת נוטרדאם בפריז 3 בדצמבר 2019. AP
נסגרה רק בזמן המהפכה הצרפתית. עבודות השיפוצים בנוטרדאם/AP

הכנסייה ההיסטורית שרדה שתי מאות של היסטוריה סוערת לעתים קרובות, והיא נסגרה רק במהלך המהפכה הצרפתית, כשכוחות אנטי-קתוליים הפכו אותה לזמן קצר ל"מקדש של התבונה".

רקטור הקתדרלה, פטריק שובה, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי המיסה החלופית תיערך על במת עץ המזכירה את זו שבקתדרלה. "יש לנו הזדמנות לחגוג את המיסה מחוץ לחומות, כביכול, אבל עם כמה מאפיינים הקשורים לנוטרדאם".

הסיבות לפרוץ השריפה, שכמעט והובילה לקריסת הקתדרלה כולה, עדיין לא ידועות באופן רשמי, אך החשד הוא שהייתה זו סיגריה שלא כובתה היטב או קצר חשמלי שגרמו לכך. גורמים רשמיים מסרו כי לא נמצאו שום ראיות המצביעות על כך שהייתה זו הצתה מכוונת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully