וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למקרון: האחראי על הפנסיות התפטר בשל ניגוד אינטרסים

16.12.2019 / 15:29

ז'אן-פול דלבוי, מבעלי בריתו החשובים של נשיא צרפת ומי שגיבש את התכנית שהציתה הפגנות ושביתות, נאלץ לפרוש אחרי שנחשף שלא דיווח על שורת תפקידים נוספים שמילא במקביל. האיגודים המקצועיים דורשים את ביטול הרפורמה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש נציבות הפנסיות בממשלת צרפת, ז'אן-פול דלבוי, התפטר היום (שני) לאחר דיווחים בכלי התקשורת המקומיים על שהוא לא הצהיר בפומבי על תפקידים אחרים שמילא בעבר במקביל לתפקידו בממשלה.

ההתפטרות, שדווחה לראשונה בעיתון "לה מונד", הגיעה ברגע מכריע עבור הנשיא עמנואל מקרון, שממשלתו נמצאת בעימות מול האיגודים המקצועיים המובילים את השביתות וההפגנות נגד הרפורמה שהוא מוביל במערכת הפנסיה.

בהצהרה שמסרה הנשיאות הצרפתית נאמר כי היא מקבלת את התפטרותו של דלבוי, שאותה הגיש כדי שלא לפגוע בעבודת הממשל. "הנשיא משבח את מחויבותו האישית ואת עבודתו על רפורמת הפנסיה", נמסר. "התפטרותו מאפשרת את הבהרת המצב".

האחראי על הרפורמה בפנסיה בצרפת, ז'אן פול דלבוי במהלך כינוס בפריז 10 בדצמבר 2019. רויטרס
מכה כפולה למקרון. דלבוי/רויטרס

הלחץ גבר עליו בשבוע האחרון בגלל ניגוד אינטרסים פוטנציאלי, לאחר שנחשף כי הוא לא גילה שהחזיק ב-13 תפקידים, כולל בתפקיד ניהולי בהתנדבות בחברת פנסיה, שיכולה להפיק תועלת מהרפורמה. דלבוי אמר שזו הייתה טעות שלא לחשוף את תפקידיו. כמה שרים הגנו עליו אתמול כשאמרו שהוא פעל בתום לב.

התפטרותו של הנציב היא מכה כפולה עבור מקרון: הוא היה הגורם החשוב ביותר בעיצוב רפורמה, וגם אחד מבעלי בריתו הנאמנים ביותר של נשיא צרפת, ואחד הבודדים בעלי ניסיון בממשלה.

מרבית שירותי הרכבות נותרו מושבתים היום, עם המשך הכאוס התחבורתי ברחבי צרפת. האיגודים הגדירו כל ניסיון להעלאות את גיל הפנסיה כ"קו אדום" והם קראו לחבריהם - רופאים, מורים, עורכי דין ואחרים - להצטרף למחאת ענק מחר, אחרי שהממשלה הציגה את התכנית שלה בשבוע שעבר.
מקרון מתעקש כי הרפורמה חיונית להמרצת כלכלת צרפת. "המיזם הזה חיוני לצרפת. ההישארות שלי תחליש אותו", הדגיש דלבוי במכתב ההתפטרות שלו, שהגיע לידי רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully