וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

55 שנים לפתח: מאות צעדו ברמאללה לציון הקמתו של הארגון

1.1.2020 / 14:45

מאות צעדו ברחובות רמאללה כדי לחגוג את הקמתו של הארגון, המוביל את התנועה הלאומית הפלסטינית. פתח שהוקם על ידי יאסר ערפאת כארגון מזויין למטרת הקמת מדינה פלסטינית, נמצא במאבקי כח בלתי פוסקים עם חמאס על השליטה בעזה ועל הובלת התנועה הלאומית הפלסטינית

חגורה שחורה- חמאס פרסם תיעוד מרגעי חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא

מאות פלסטינים צעדו אתמול (שלישי) ברמאללה כדי לציין 55 שנים להקמתו של ארגון פתח המנהיג כיום את הרשות הפלסטינית, בראשות אבו מאזן. כתריסר גברים עם מסיכות הובילו את המצעד ברחבי העיר, וירו בנשקיהם באוויר כמה פעמים. מצעדים דומים מתוכננים להתרחש בימים הקרובים במוקדים נוספים בגדה המערבית.

פתח, שהוקם על ידי יאסר ערפאת ב-1965, הוביל את המאבק המזויין נגד ישראל והוא המרכיב המרכזי באש"ף, תנועת השחרור הלאומי הפלסטינית. הרשות הפלסטינית הכירה בישראל בתחילת שנות ה-90', עם שיחות השלום בין אש"ף לבין ישראל לפני הסכמי אוסלו ב-1993, ומאז היא מחויבת לפתרון שתי מדינות לשני עמים.

מאות במצעד לציון הקמתו של ארגון פתח, רמאללה, דצמבר 2019. רויטרס
מאות במצעד לציון הקמתו של ארגון פתח ברמאללה/רויטרס

פתח, הארגון החילוני, מתחרה זה זמן רב עם חמאס, הארגון הדתי, בדבר אופיו והובלתו של המאבק הלאומי הפלסטיני. ב-2007, שני הארגונים נלחמו אחד בשני ברצועת עזה, דבר שהוביל להשתלטות חמאס על הרצועה. מאז, ניסיונות שונים של פתח להשתלט על הרצועה בחזרה, נכשלו.

תהליך השלום עם ישראל עומד במקום יותר מעשור, מצב שהשאיר את הרשות הפלסטינית בהנהגת פתח עם שליטה מוגבלת על הגדה, כשהדבר פוגע בתקוות הפלסטינים לכונן מדינה עצמאית בזמן הקרוב. הפופולריות של אבו מאזן, ובעקיפין של פתח, ירדה בשנים האחרונות עקב חוסר ההצלחה להשיג מדינה פלסטינית עצמאית ולהביא לאיחוי הקרעים עם חמאס, כשפלסטינים רבים מאשימים את הרשות הפלסטינית גם בשחיתות.

עוד בוואלה!

הפסקת הפיגועים ובידוד הג'יהאד: ההזדמנויות של ישראל בהסדרה עם חמאס

לכתבה המלאה
אבו מאזן במצעד לציון הקמתו של ארגון פתח, רמאללה, דצמבר 2019. רויטרס
הפופולריות שלו נפגעה בקרב העם. יו"ר הראשות הפלסטינית, אבו מאזן, במצעד אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully