וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני נוער מקריית גת מחו נגד גירוש אמה של חברתם: "לא ניתן לה ללכת"

31.12.2019 / 19:24

אמה של רחל רז'בסקי הגיעה מרוסיה לפני 20 שנה וזכתה למעמד של תושב זמני, עד שבית המשפט הודיע לה כי עליה לעזוב את הארץ תוך חודש. "אני רוצה שאימא תישאר איתי כי אין לי ארץ אחרת", אמרה הנערה. חבריה הפגינו מחוץ לביתה: "לא מפרידים אימא ובת"

עריכה:שאול אדם

עשרות בני נוער מקריית גת פתחו היום (שלישי) במאבק נגד גירוש אמה של חברתם מישראל. רחל רז'בסקי, תלמידת כיתה ח' בבית הספר "שלאון" בעיר, נולדה בארץ לאבא ישראלי ולאימא, רימה, אזרחית רוסיה. האם הגיעה ארצה לפני 20 שנה בעקבות הנישואים ומאז חיה בישראל. לפני כמה שנים שב האב לרוסיה והאם והבת נותרו לגור עם הסב, אדוארד, ניצול שואה.

לרימה הוענק מעמד של תושב זמני, אולם לפני שבועיים החליט בית המשפט כי עליה לשוב לרוסיה תוך 30 יום. כעת, רחל צריכה לבחור אם לחזור עם אמה לרוסיה, מקום שאת תרבותו היא לא מכירה ולא שולטת בשפה, או להישאר בישראל ולגדול ללא אימא. גם לסבא אין כל משפחה בארץ, והאם ובתה הן קרובותיו היחידות.

מחוץ לבית המשפחה מחו חבריה של רחל וקראו "איפה הרחמים?" ו"לא ניתן לה ללכת". הנערים אחזו שלטים עליהם נכתב: "אימא יש רק אחת", "גירוש זה לא הפתרון" ו"לא מפרידים אימא ובת".

מחאה של תלמידים בקריית גת נגד גירוש אם חברתם 31 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"איפה הרחמים?". החברים נחלצו לתמיכתה של רחל/אתר רשמי

"אני מאוד שמחה שהם באו ותומכים בי", תיארה רחל. "אנחנו עושים הכול כדי שלא יגרשו את אימא שלי. אני מאוד רוצה שהיא תישאר איתי ותחיה איתי כאן כי אין לי ארץ אחרת. אימא שלי בארץ 20 שנה, בנתה כאן את החיים שלה ואת המשפחה. אני ממש פונה בבקשה לעזרה, זה לא אנושי".

האם רימה סיפרה כי ישראל היא ביתה. לדבריה, "אין לי לאן ללכת, אני פה 20 שנים. יש פה סבא שהוא כמו אבא שלי ואני עוזרת לו. אני לא יכולה לעזוב את הילדה".

עוד בוואלה!

שינוי האקלים השפיע על העשור, אך מזג האוויר הקיצוני עוד לפנינו

לכתבה המלאה
האם אשר מועמדת לגירוש מקריית גת ובן זוגה 
31 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"אין לי לאן ללכת". הסב אדוארד והאם רימה/אתר רשמי

בבית הספר תיארו את רחל כתלמידה מצטיינת, המשתתפת בתכנית "הטייסת" של קרן רמון. שראל וקנין, מדריכה בתכנית, סיפרה כי "רחל מנהיגה אמיתית ששואפת גבוה. יש לה הרבה חלומות ותכניות לעתיד, שלא יתגשמו במידה ומדינת ישראל תחליט לגרש את האם. אנחנו תומכים ברחל ומאמינים שמגיע לה לחיות בארץ הולדתה יחד עם המשפחה שלה".

מחאה של תלמידים בקריית גת נגד גירוש אם חברתם 31 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"אימא יש רק אחת". בני נוער מוחים בקריית גת/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully