וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה קטלנית בכבישים: אופנוען נהרג כל 5 ימים; 8 ילדים נפגעים מדי יום

30.12.2019 / 18:31

מנתוני "אור ירוק" עולה כי 349 בני אדם נהרגו השנה בתאונות דרכים, עלייה של 10% לעומת השנה שעברה. עוד עולה כי בכל עשרה ימים נהרג רוכב אופניים או קורקינט, ותשעה הולכי רגל נפצעים בכל יום. משרד התחבורה: מספר ההרוגים בתאונות הדרכים נמצא בירידה ביחס לעשור הקודם

צילום: דוברות משטרה

בכל חמישה ימים נהרג השנה רוכב אופנוע, ושמונה ילדים נפגעים בכל יום בתאונות דרכים ברחבי הארץ - כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המתבססים על נתוני הלמ"ס ומתפרסמים לקראת סוף השנה האזרחית. מהנתונים עולה כי בסך הכל נהרגו השנה 349 בני אדם בתאונות דרכים, כמעט אחד ביום - עלייה של 10% לעומת השנה שעברה, אז נהרגו 316 איש ואישה. כמו כן, נרשמה עלייה בשיעור זהה, 10% גם במספר התאונות הקטלניות ביחס לשנת 2018 - 314 לעומת 286.

88 הולכי רגל נהרגו בשנת 2019, אחד בכל ארבעה ימים בממוצע. כמו כן נהרגו גם 34 רוכבי אופניים, לרבות 15 שרכבו על אופניים חשמליים ושניים נוספים שרכבו על קורקינטים ממונעים - בממוצע הרוג בכל עשרה ימים. מצבם של רוכבי האופנועים והקטנועים היה אף חמור יותר: 68 רוכבים נהרגו השנה, אחד בממוצע בכל חמישה ימים. 40 מסך ההרוגים היו נהגים צעירים, אחד בכל תשעה ימים בממוצע.

החודש הקשה ביותר מבחינת ההרוגים היה אוקטובר, בו נהרגו 39 בני אדם, לעומת 23 בני אדם במאי - החודש בו נהרגו הכי מעט בני אדם בתאונות. עוד עולה מהנתונים כי 214 מההרוגים נהרגו בכבישים הבין-עירוניים (עלייה של 16% בהשוואה לשנה שעברה), לעומת 135 בכבישים העירוניים (עלייה של 3%).

בסך הכל, עולה כי בכל חודש נפגעים בממוצע 230 ילדים עד גיל 14 (שמונה ביום בממוצע), 410 צעירים בגילאי 15-24 (14 בכל יום), 203 אזרחים ותיקים בגילאי 65 ומעלה (שבעה בכל יום). הנתונים גם מבדילים בין סוגים שונים של משתמשי דרך, ומראים כי 275 הולכי רגל (תשעה בכל יום), ו-175 רוכבי אופנועים וקטנועים (שישה בכל יום), ו-16 רוכבי אופניים (ארבעה בכל שבוע) נפגעים בתאונות דרכים מדי חודש. הנתונים שופכים אור גם על נתונים מדאיגים הנוגעים למגזר הערבי, לפיהם נפגעים בתאונות 564 בני אדם מהמגזר בממוצע בכל חודש - 19 בממוצע בכל יום.

עוד בוואלה!

11 תאונות קטלניות, 17 הרוגים: השבוע המדמם בכבישי ישראל

לכתבה המלאה

משרד התחבורה: "התאונות - כתוצאה מהיסח הדעת של הנהגים"

"שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק להצלת חיים בכבישים", טוען ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "העלייה החדה בהרוגים השנה היא אחת הגדולות בעשור האחרון והיא תוצאה ישירה של הזנחה מצד הממשלה שמקבלת בשלוות נפש את הכישלון. מדינת ישראל מפקירה את האזרחים שלה להיהרג בכביש כשהיא מורידה ומקצצת בכסף שמופנה להצלת חיי אדם ובמקביל מורידה מעצמה אחריות. תאונות דרכים הן לא גורל משמים אלא מחדל מתמשך של הממשלה. אפשר להציל חיי אדם רבים אם המדינה תיקח אחריות ותוציא לפועל את ההחלטות שהיא עצמה קיבלה".

"חייבים להוסיף עוד 200 ניידות משטרה, להגדיל את כסף לשיפור התשתיות במוקדי הסיכון והכבישים האדומים, לעודד רכישה של אביזרי בטיחות מצילי חיים ועוד פעולות פשוטות שימנעו את ההרוג הבא", הוסיף קיטה. "הגיע הזמן להפסיק להאשים רק את הנהגים כי הנתונים מוכיחים שזה פשוט לא נכון ולא עובד. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לשים את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות".

לעומת זאת, במשרד התחבורה הצביעו על כך שבסך הכל ישנה מגמת ירידה של 30% במספר ההרוגים בתאונת הדרכים ביחס לעשור הקודם, וטענו כי מרבית תאונות הדרכים אינן נגרמות בשל בעיות בתשתית הכבישים, אלא כתוצאה מהיסח דעת של הנהגים.

"משרד התחבורה הציב את המלחמה בתאונות הדרכים כיעד ראשון במעלה, ופועל באופן אינטנסיבי, ביחד עם הגופים והמשרדים הרלוונטיים, לצמצום מספר הנפגעים וההרוגים בתאונות הדרכים", נמסר ממשרד התחבורה במענה לפניית וואלה! NEWS. "למרות העלייה של 9% שנרשמה מתחילת שנת 2019 ועד היום בתאונות הדרכים, מספר תאונות הדרכים בישראל נמצא עדיין במגמת ירידה. השוואה של מספר תאונות הדרכים בעשור האחרון לעומת העשור שקדם לו מצביעה על ירידה של 30% במספר ההרוגים בתאונות הדרכים, זאת למרות שהנסועה בעשור האחרון גדלה ב-30% לעומת התקופה המקבילה".

"ניתוח של תאונות הדרכים בישראל בשנים האחרונות מצביע על כך כי מרבית תאונות הדרכים אינן נגרמות בשל בעיות בתשתית הכבישים, ששודרגה בעשור האחרון בהיקף חסר תקדים, אלא כתוצאה מהיסח דעת של הנהגים", נמסר. "משרד התחבורה משקיע מידי שנה מיליארדי שקלים בכבישים אדומים ובמוקדי סיכון, הרבה מעבר למה שקבעה הממשלה. חלק מהפרויקטים מטופל באופן ישיר במסגרת תקציב ייעודי, המוקצה לכך מידי שנה וחלקם האחר מטופל במסגרת פרוייקטי פיתוח של משרד התחבורה, המקודמים כיום בכל רחבי הארץ. מעולם לא טופלו כל כך הרבה כבישים אדומים ומוקדי סיכון כמו בעשר השנים האחרונות".

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר כי "מדינת ישראל מרוויחה עשרות מיליארדי שקלים מהנהג הישראלי אבל מחזירה לו מעט מאוד. שנת 2019 היא שנת כשלון בצמצום ההרוגים ואולי במשרד התחבורה והבטיחות יבינו שצמצום הכסף שמופנה להצלת חיי אדם, בריחה מאחריות וזריקתה רק על הנהגים מדרדרת את ישראל לתחתית המדינות הבטוחות בעולם. במקום להציל חיים ולצמצם את התאונות, השנה נוספו מעל 30 משפחות שכולות למשפחת השכול ובמשרד שאחראי על החיים של כולנו ממשיכים להאשים רק את הנהגים".

"כאשר יש ירידה משרדי הממשלה רבים על הקרדיט אבל כשיש עליה אז הנהג הישראלי אשם, ככה לא נלחמים בתאונות הדרכים וככה לא מצילים חיים. הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולשנות אסטרטגיה", אמר קיטה, "המאבק בתאונות הדרכים הוא מאבק שניתן לנצח בו רק עם המדינה תחזיר את התקציבים שקוצצו בשנים האחרונות לטובת הצלת חיי אדם, תוסיף עוד ניידות ושוטרים, תשפר את התשתית בכבישים האדומים ותכריז מלחמת חורמה בנהגים השיכורים והמסמסים. הכשלון המתמשך, שנה אחר שנה, מחייב את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לקחת אחריות ולהפסיק להאשים את הנהגים. זה פשוט לא עובד ולא נכון".

(עדכון ראשון: 17:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully