וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

29 ילדים הרוגים בתוך עשור: החגים מגיעים - ואיתם התאונות

23.9.2019 / 19:31

דוח חדש של ארגון בטרם לבטיחות ילדים המתפרסם לראשונה בוואלה! NEWS מציג עלייה במספר התאונות בעשור האחרון בתקופת חגי תשרי. יותר מחצי מהמקרים הקטלניים אירעו בעקבות תאונות דרכים, והשאר בעקבות טביעה, הרעלה, נפילה, התחשמלות והילכדות ברכב

זירת תאונה בביתר עילית בה נהרג ילד בן 3, 22 באפריל 2019. מד"א
זירת תאונה בביתר עילית בה נדרסו למוות שלושה ילדים, אפריל/מד"א

29 ילדים מתו בעשור האחרון בתקופת חגי תשרי, כך עולה מדוח חדש של ארגון בטרם המתפרסם היום (שני) בוואלה! NEWS לראשונה. 16 מהמקרים אירעו בעקבות תאונות דרכים, שישה בעקבות טביעה והשאר בעקבות הרעלה, נפילה, התחשמלות והילכדות ברכב.

עוד עולה מהדוח כי ישנה עלייה של פי שלושה בפניות ילדים למיון בעקבות תאונות אופניים. עיקר העלייה מתבטאת ביום כיפור בו ישנו גידול של פי 12 פניות למיון בשל תאונות אופניים ופי שמונה יותר מקרי אשפוז. מתוך בחינת מקרי הפנייה למיון, קבוצת הגיל הבולטת היא חמש עד תשע, כשבמקרי האשפוז בולטת עלייה בקבוצת הגיל 14-10.

"השילוב בין ריבוי ימי חופש לבין מזג האוויר שנעשה יותר נעים, מושך משפחות רבות לצאת לטיולים, לרבות רכיבה באופניים", הסבירה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים. "כתוצאה מכך אנו רואים עלייה משמעותית בתאונות. כדי שהשנה הבאה תתחיל ברגל ימין, יש להקפיד על התנהגות בטוחה, גם בבית וגם בדרכים. על ההורים לתת דוגמה טובה לילדיהם, להדריך אותם בכללי התנועה ולוודא שאינם רוכבים ללא קסדה ואמצעי בטיחות כנדרש".

צוותי מד"א במודיעין עילית במקום בו נשכח ברכב תינוק בן חצי שנה, 22 ביולי 2019. מד"א
צוותים מעניקים טיפול לתינוק בן חצי שנה שננעל ברכב במודיעין עילית, יולי/מד"א

בארגון אומרים כי למרות הכבישים הריקים, יש להיות ערניים לנסיעת כלי רכב לחירום בכביש ולא לאפשר לילדים להסתובב ללא השגחה, לאסור לרכוב על אופניים, קורקינט או סקייטבורד ללא קסדה ולהשתמש במגני ברכיים ובמחזירי אור בזמן הרכיבה.

סכנה נוספת האורבת לילדים בתקופת החגים היא כוויות במהלך ארוחות החג. מנתוני הארגון עולה כי 84% ממקרי כוויות הילדים התרחשו בבית, וכ-60% מהם אירעו כתוצאה מנוזל חם. כוויות בקרב ילדים הן חמורות יותר מאשר אצל מבוגרים בשל העובדה שעורם דק יותר, ושטח הפנים שלו קטן יותר. הנזק הנגרם לילדים מכוויות עלול ללוות אותם לאורך שנים רבות.

המלצות הבטיחות של הארגון בנושא הן להשתמש בלהבות האחוריות של הכיריים בזמן הבישול, ולהפנות את ידיות הסיר לכיוון הקיר כדי למנוע מילדים למשוך אותן או להיתלות עליהן. מומלץ שלא להניח סירים חמים או שתייה חמה בקצה השיש או על הרצפה ולהרחיק קומקומים, מיחמים ופלטות מקצה השיש כדי למנוע גישת ילדים. כלי הגשה יש להניח במרכז השולחן, הרחק מהישג ידם של ילדים.

באשר לסכנת החנק, בבטרם ממליצים לשים לב לאופן ההגשה. ילדים קטנים אינם יודעים ללעוס ולבלוע היטב את המזון, ועלולים לשאוף אותו לריאות. דרכי הנשימה שלהם צרות יותר משל מבוגרים ולכן הם בסיכון גבוה לחנק מסוגי מזון שונים. בנוסף, יש לוודא כי הילדים אוכלים בישיבה ללא כל פעילות נוספת במקביל, ותחת השגחת מבוגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully