וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת הקרדיולוג מגייסת כסף לעמדות החייאה: "להציל כמה שיותר חיים"

23.9.2019 / 15:02

לפני מותו, הביע ד"ר אורן זוסמן תמיכה בחוק להצבת דפיברילטורים מחוץ לבתי חולים, על מנת שהציבור יכיר בחשיבותם. פחות משנה אחרי שלקה בדום לב בגיל 37, אלמנתו מעיין מובילה פרויקט מימון המונים כדי להמשיך את דרכו. "המכשיר הזה היה יכול להציל את חייו היקרים של אורן"

אורן זוסמן הקרדיולוג שהתמוטט בחדר ניתוח ומת מהתקף לב. טוויטר, אתר רשמי
שכל אחד ידע היכן ממוקמים מכשירי החייאה. הקרדיולוג אורן זוסמן/אתר רשמי, טוויטר

ד"ר אורן זוסמן, קרדיולוג מומחה, מת בגיל 37 בלבד מדום לב במהלך עבודתו בבית החולים בילינסון. כעת, שמונה חודשים לאחר מותו, אלמנתו מעיין מבקשת להמשיך את דרכו, ומובילה פרויקט להצבת עמדות החייאה חכמות בשטחים ציבוריים. בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה שיתפה זוסמן את אחת משיחותיה עם בעלה, שהובילה אותה להובלת הפרויקט.

"בחיים הקודמים, רגע לפני שהכל התרסק ועוד ראיתי צבע, הייתי עסוקה בשיפוץ משרדים בנמל תל אביב. צילמתי לאורן את הדפיברילטור שהוצב, מוטרדת יותר מהתאמתו למראה החלל, ושלחתי לו את התמונה בוואצאפ", כתבה. "'מה זה בדיוק עושה?', שאלתי, מנסה להבין אם אכן מצדיק את קיומו שם על הקיר. 'זה למקרה של הפרעת קצב מסכנת חיים. יש חוק חדש שמחייב להציב אותם', ענה".

מכשיר החייאה. ShutterStock
"ביכולת של כל אחד מאתנו להציל חיים באמצעותם", מכשיר החייאה/ShutterStock

בעקבות התעניינותה, אורן פתח בכתיבת שרשור בחשבון הטוויטר שלו על מיקומיי דפיברילטורים. "אורן סיפר על החוק החשוב, על המחסור שיש בהם למרות החוק, והחל לצלם אותם היכן שנתקל בהם ולפרסם בחשבונו, וזאת על מנת שהציבור יכיר בחשיבותם, ביכולת של כל אחד מאתנו להציל חיים באמצעותם, ויידע היכן ממוקמים. לא ידענו שכעבור פחות מחודש מכשיר כזה בדיוק יוכל להציל את חייו היקרים של אורן ולהחזירו אלינו הביתה כבר למחרת, אם לא באותו יום. הסוף לצערנו ידוע. את החוסר המכרסם אנחנו חיים בכל יום. מריצים בראש שוב ושוב תסריטים סבירים יותר, עם סיום הגיוני יותר שקצת מניח לדעת".

בפרויקט מימון המונים שהיא מקדמת ניתן לתרום כסף בעבור פרויקט הצבת דפיברילטורים על שמו של אורן. "יותר מתמיד אני מכירה בחשיבות המכשירים הקטנים והידידותיים האלה שיכולים להציל חיים (באמת להציל!) בקלי קלות", כתבה. "כל אחד יכול להפעיל אותם ולמנוע ממשפחה אחרת את הכאב הנורא איתו אנו חיים. פניתי למד"א על מנת לשתף פעולה בעניין - להציל כמה שיותר חיים על ידי הצבת כמה שיותר דפיברילטורים ברחבי הארץ על שמו אורן והעלאת המודעות בציבור על קיומם".

אורן הותיר מאחוריו את אשתו מעיין ואת ילדיהם אלון, יובל ואלה. לצד השקעתו הרבה במשפחתו ובעבודתו הקלינית הוא ניהל עבודה מחקרית ענפה וייצג את ארגון "מרשם" בבית החולים בילינסון. איגוד הקרדיולוגים תיאר את הקריירה שלו כעטורה בפרסי הצטיינות.

עוד בוואלה!

תם הסבב הראשון בבית הנשיא: 46 ממליצים לגנץ, 40 לנתניהו

לכתבה המלאה

כעשרת אלפים מקרים של דום לב בשנה מחוץ לכותלי בית החולים

לפי נתוני מד"א, בישראל מתרחשים מדי שנה כעשרת אלפים מקרים של דום לב בשנה מחוץ לכותלי בית החולים, כשסטטיסטית 94% מתוכם יימצאו את מותם. לשם השוואה, פרויקט הצבעת דפיברילטורים בדטרויט הצליח לשפר את סיכויי ההישרדות מדום לב מ-5% ל-60% באמצעות הצבת דפיברילטורים במרחב הציבורי. כעת, הפרויקט בישראל צובר תאוצה.

עם פיזור רחב של המכשירים, במקרה של התמוטטות פתאומית ודום נשימה, צוותי מד"א במוקד 101, יכוונו את המתקשר לשלוח עובר אורח לארון הדפיברילטור הקרוב, יפתחו אותו בשליטה מרחוק וינחו לחבר את המכשיר למטופל. המכשיר יתחיל הנחייה בעברית למתן שוקים חשמליים ועיסויי לב, תוך שמירה על רצף טיפולי על מנת להחזיר את הלב לפעילות, עד להגעת צוותי מד"א לזירה.

מחיר תרומת עמדת החייאה חכמה הוא 9,600 שקלים, מחיר תרומת דפיברילטור מתקדם של מד"א הוא 6,000 שקלים ותרומת ארון אלקטרוני עומדת על 3,600. באתר הפרויקט, שם שואפים לאסוף מיליון שקלים בתוך מאה ימים, ניתן לתרום כל סכום על מנת לקדם את הצבת המכשירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully