וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא קסדה, עם נוסע נוסף: הנוער לא מודע לסכנות הקורקינט והאופניים החשמליים

10.12.2019 / 19:30

33 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות במעורבות אופניים או קורקינט חשמלי. עם זאת, סקר חדש של עמותת אור ירוק חושף כי מחצית מבני הנוער לא חושבים שרכיבה על אופניים חשמליים היא פעולה מסכנת חיים. הזמר שלומי סרנגה, שנפגע מרוכב אופניים, מחה: "אי אפשר להמשיך עם זה"

קרדיט: אור ירוק

שנת 2019 טרם הסתיימה, ועד כה כבר נהרגו 33 רוכבי אופניים רגילים, חשמליים או קורקינטים ממונעים. מבין ההרוגים, 16 הם רוכבי אופניים רגילים, 15 רוכבים אופניים חשמליים ושני רוכבי קורקינטים ממונעים. בהשוואה לשנה שעברה הנתונים די דומים, כאשר אז נהרגו 35 רוכבים.

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני המשטרה עולה כי מתחילת השנה ועד 24 בנובמבר נפגעו 1,054 איש בתאונות דרכים בהן היו מעורבים אופניים חשמליים ו-363 בתאונות בהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים. כמו כן, 162 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במעורבות רוכבי אופניים רגילים, 50 מהם במצב קשה.

כאוס על שניים. ראובן סביו, קינן כהן
33 הרוגים בתאונות דרכים במעורבות דו-גלגליים מתחילת השנה/קינן כהן, ראובן סביו

כלי הרכב הדו-גלגליים פופולריים מאוד אצל בני נוער. בהיעדר תחבורה ציבורית נוחה וזמינה, נערים רבים בוחרים לעשות שימוש בקורקינטים ואופניים חשמליים ורגילים.

סקר חדש שערכו חניכי קבוצות הנוער של אור ירוק לכבודו של שניאור חשין חושף עד כמה בני הנוער לא מודעים לסכנות שברכיבה על אופניים חשמליים ורגילים. מהסקר שבוצע בקרב 553 בני נוער ב-28 רשויות וערים ברחבי הארץ עולה כי חלקם הגדול של הצעירים לא חושבים שרכיבה בשכרות, ללא קסדה או שימוש בטלפון הסלולרי הן פעולות שמסכנות את החיים שלהם.

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: כחול לבן מתחזקת לאחר ביטול הרוטציה בהנהגה

לכתבה המלאה

"תוצאות הסקר מראות שחלק גדול מהנוער פשוט לא מבין עד כמה מסוכן לרכוב ללא קסדה, תחת השפעת אלכוהול או בהיסח הדעת, פעולות שחושפות אותם לסכנה גדולה", הסביר מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה. "לרוכבי הדו-גלגלי אין שלדת פח או חגורת בטיחות שתגן עליהם ולכן קסדה היא אביזר הבטיחות החשוב ביותר עבור הרוכבים".

לדברי קיטה, "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגדיל את המודעות בקרב בני הנוער במדיות שבהן הם נמצאים לחשיבות של חבישת קסדה וציות לחוקי התנועה ובמקביל, גם במשטרה צריכים להוסיף שוטרים וניידות כדי להגביר את ההרתעה בקרב הרוכבים במטרה למנוע רכיבה בניגוד לחוקים, כזאת שמסכנת את חייהם".

בין הפצועים בתאונות בת"א: הזמר שלומי סרנגה

בשבוע שעבר טופלו בבית החולים איכילוב בתל אביב 86 פצועים בעקבות תאונות עם קורקינט ואופניים חשמליים. איכילוב הוא רק בית חולים אחד, בעיר אחת, גם אם העיר הפופולרית ביותר לרכיבת דו-גלגליים חשמליים. אחד הפצועים בתאונה כזאת היה הזמר שלומי סרנגה שבכלל צעד ברגל, על מדרכה.

"בצהרי יום שישי האחרון, צעדתי על המדרכה ברחוב אבן גבירול בתל אביב. יעידו כולם שאני האדם הכי זהיר בעולם וזה היה עניין של שניות כשמשום מקום נדרסתי על ידי רוכב אופניים חשמליים, ששעט לעברי במהירות עצומה והטיח אותי לאספלט בחוזקה", סיפר סרנגה בפוסט ששיתף בפייסבוק. "נאנקתי מכאבים ובתוך דקות כבר מצאתי את עצמי שוכב על מיטת טיפולים שם הרופאים אבחנו שבר בצלעות. קיבלתי משככי כאבים חזקים ושלחו אותי הביתה לנוח. אז מנוחה זה לא. למעשה, מאז התאונה קשה לי לתפקד. קשה לי לישון. הכאבים לא מרפים, כל נשימה כואבת ואפילו קשה לי לדבר. ואני עוד נחשב פצוע קל".

הזמר שלומי סרנגה בביתו לאחר תאונת דרכים שעבר. 10 בדצמבר 2019.. פייסבוק, אתר רשמי
"זה היה עניין של שניות". סרנגה/אתר רשמי, פייסבוק

סרנגה הדגיש כי המשמעות של פגיעה "קלה" מהסוג שחווה היא הרסנית, ויש לה משמעויות כלכליות. "נאלצתי לבטל את כל ההופעות שנקבעו וההקלטות שתוכננו", אמר. "כעצמאי, ההשלכות של התאונה קשות ולצערי כעת אין לי גם מה לעשות בקשר לזה. וזה עוד בלי לדבר על הנפש ומצב הרוח".

"כולנו כבר מודעים לסכנות ‏של הכלים החשמליים", הוסיף. "הם עולים על המדרכות של הולכי רגל, עולים לנו על הכבישים כנהגים ומסכנים את כל הסביבה. אנחנו שומעים על האסונות האלה כל בוקר בכותרות ולמרות זאת אף אחד לא טורח לעצור את ההפקרות הזאת. הייתי אומר שמחכים שיהיה אסון כדי שיתעוררו, אבל כבר קרו אסונות ואנשים נהרגו מזה אז למה עוד מחכים?".

סרנגה קורא למשרד התחבורה, עיריית תל אביב-יפו ומשטרת ישראל "להפסיק לשלב ידיים ולפעול לעצירת הטירוף של הכלים החשמליים שמסכנים את החיים של כולנו. אי אפשר להמשיך עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully