וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 חודשי מאסר לאיש העסקים שהורשע במתן שוחד לבנימין בן אליעזר

30.12.2019 / 9:32

בית המשפט המחוזי בת"א קבע כי אברהם נניקשווילי יישלח למאסר וכן וישלם קנס בגובה מיליון שקלים. איש העסקים הורשע בחודש אוגוסט האחרון במתן שוחד לשר לשעבר ובהלבנת הון, לאחר שהעביר לבן אליעזר 400 אלף דולר, שבהם השתמש השר כדי לרכוש בית ביפו

צילום: יותם רונן, עריכה: רענן פוגל

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) 14 חודשי מאסר וקנס בגובה מיליון שקלים על איש העסקים אברהם נניקשווילי, שהורשע במתן שוחד לשר לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר. בנוסף נגזרו עליו שישה חודשי מאסר על תנאי.

באוגוסט האחרון הורשע נניקשווילי במתן שוחד לבן אליעזר, שמת במהלך המשפט, וכן בהלבנת הון. במקביל זיכה השופט בני שגיא את איש הנדל"ן רוי מוצפי, שהואשם גם הוא במתן שוחד לבן אליעזר. השופט אף מתח ביקורת חריגה בחריפותה על התנהלות המשטרה והפרקליטות כלפי מוצפי.

עו"ד חופית שרים מפרקליטות מיסוי וכלכלה מסרה בסיום הדיון כי "מגזר הדין עולה כי דינו של נותן שוחד בהיקף משמעותי, כבענייננו, הוא למאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, וזאת גם במקרים בהם שררו יחסי חברות וגם במקרים בהם לנותן השוחד זכויות כבדות משקל במישור פועלו הציבורי". את התיק ניהלו עורכות הדין סוזנה שור וחופית שרים מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

איש העסקים אברהם נניקשווילי הורשע במתן שוחד לבנימין בן אליעזר, אוגוסט 2019. עופר וקנין, הארץ, אתר רשמי
הורשע במתן שוחד והלבנת הון. נניקשווילי/אתר רשמי, עופר וקנין, הארץ

הפרשה התפוצצה ב-2014, עת בן אליעזר התמודד על נשיאות המדינה, וכתב האישום בה הוגש בדצמבר 2015. לפני שלוש שנים בדיוק, בשנת 2016, מת בן אליעזר, אולם הפרקליטות החליטה להמשיך לנהל את המשפט כנגד שאר הנאשמים.

על פי כתב האישום בן אליעזר ומנהלת לשכתו איילת אזולאי פעלו כדי לקדם את עסקיהם המשותפים של נניקשווילי ואיש העסקים ג'קי בן זקן בתחום האנרגיה, ובפרט עבור חברת שמן. בתמורה, טענו בפרקליטות, קיבל בן אליעזר מנניקשווילי 400 אלף דולר, בהם השתמש השר כדי לרכוש בית ביפו. הכסף ניתן כהלוואה, אלא שנניקשווילי מעולם לא דרש אותה חזרה. לפי האישום, הסכם ההלוואה נועד רק להסוות את השוחד.

בנוסף, בשנת 2013 העיד בן אליעזר לטובתו של נניקשווילי בהליך שניהל האחרון מול רשות המסים. הוא העיד ומסר בתצהיר כי הוא מכיר את נניקשווילי וכי מרכז חייו אינו בישראל. המשמעות, אם עמדה זו הייתה מתקבלת, היה חיסכון תשלום מס בהיקפים אדירים עבור נניקשווילי. "בעדותו בבית המשפט נשאל בן אליעזר האם מעבר לסיוע שהעניק לו נניקשווילי בקיום מגעים ופגישות עם חברות מתחום הנפט והגז, קיבל ממנו עזרה נוספת. בן אליעזר השיב בשלילה, ולא ציין שקיבל ממנו 1.49 מיליון שקלים", נכתב בכתב האישום.

(עדכון ראשון: 09:24)

עוד בוואלה!

תמונת מצב מדאיגה: השטחים הפתוחים בישראל נעלמים - ובעלי החיים בסכנה

לכתבה המלאה
בנימין (פואד) בן-אליעזר (נולד ב-12 בפברואר 1936) הוא חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה. ראובן קסטרו
הלך לעולמו במהלך המשפט. בן אליעזר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully