וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן יו"ר הכנסת העיד לטובת איילת אזולאי: "טעתה אך אינה מושחתת"

15.2.2017 / 23:08

במסגרת הדיון בטיעונים לעונשה והודאתה בעבירות של מרמה והפרת אמונים, העיד ח"כ חיליק בר לטובת ראש הלשכה לשעבר של בנימין בן אליעזר. "איילת היא דוגמה ומופת לפקיד ציבור בכיר בעיניי", טען

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: איש העסקים ג'קי בן זקן העיד במסגרת בפרשת בנימין ן אליעזר, ינואר 2017)

סגן יו"ר הכנסת ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני) העיד היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב לטובתה של איילת אזולאי, שהייתה עוזרתו של שר הביטחון לשעבר בנימין בן אליעזר והורשעה במרמה והפרת אמונים. "אין לי ספק שבמהלך עבודה כל כך מאומצת אפשר לעשות טעויות. אבל אם נעשו כאלו, זה לא בא ממקום של אדם מושחת, ההפך", אמר.

"מדובר בסוג האנשים שפועל מבוקר עד ערב למען המערכת הציבורית, שחייבת שיהיו בתוכה אנשים כמו איילת אזולאי, שעושים את זה מתוך תחושת שליחות אמיתית. איילת אזולאי היא דוגמא ומופת בעיניי לפקיד ציבור בכיר". עוד הוסיף ח"כ בר כי הוא מקווה שההליך המשפטי לא יפגע ביכולתה לחזור למערכת הציבורית. "המערכת תתכבד באנשים כמו איילת שישרתו אותה. אין לי ספק שאם תהיה הרשעה פלילית או קלון שירחף מעל איילת אנשים יחששו לבקש את שירותיה".

עוד בוואלה! NEWS:
האם גם איוונקה טראמפ תצטרף למו"מ בין ישראל לפלסטינים?
שלושה הרוגים וארבע פצועות בתאונה חזיתית בכביש 40 בסמוך לבה"ד 1
צפון קוריאה דרשה ממלזיה שלא לנתח את גופת אחיו של קים - אך סורבה

דיון בעניינה של איילת אזולאי, פרשת פואד בן אליעזר, בימ"ש מחוזי ת"א. פברואר 2017. מגד גוזני
"פעלה מבוקר עד ערב למען המערכת הציבורית". אזולאי, היום/מגד גוזני

במסגרת הרשעתה, הודתה אזולאי בהעברת מידע חסוי לאיש העסקים ג'קי בן זקן. המידע נוגע להחלטת מועצת הנפט על רישיון הקידוח של חברת שמן שהייתה בבעלותו. על פי כתב האישום, אזולאי, שעבדה תחת בן אליעזר החל משנת 1992 כמזכירה, עוזרת, מנהלת לשכה ויועצת פרלמנטרית "הייתה יד ימינו ובת בריתו של בן אליעזר, קידמה את האינטרסים שלו, ובמקביל את שלה, ופעלה כזרועו הארוכה". כיום, עובדת אזולאי עבור ח"כ אראל מרגלית.

בעוד ההגנה מבקשת לבטל את הרשעתה בשל הודאתה, בפרקליטות דורשים לגזור על אזולאי עונש מאסר של עד שנה וחצי. "התנהלות שיטתית של ניצול כוח ההשפעה של לשכת פוליטיקאי בכיר, הן בתוך משרדי ממשלה וחברי מועצת הנפט והן כלפי גורמים פרטיים", טענו נציגות הפרליטות בדיון.

"כשהציבור שומע שמנהלת לשכת שר מכסה את האינטרסים העסקיים של אנשי עסקים מקורבים לפוליטיקאי, קובעת עבורם פגישות, דוחה מפניהם אנשי עסקים אחרים, מפעילה לחצים על עובדי ציבור אחרים על מנת שיקבלו החלטות לטובת אנשי עסקים מקורבים, האמון של הציבור במערכת השלטונית בהכרח נפגע". עוד ציינה הפרקליטות כי עצם השימוש בשמות קוד הנה "פשיעה מאורגנת במובן הראשוני שלה", דבר המלמד על הבנה של המעשים האסורים.

ח"כ חיליק בר בדיון בעניינה של איילת אזולאי, פרשת פואד בן אליעזר, בימ"ש מחוזי ת"א. פברואר 2017. מגד גוזני
"במהלך עבודה כל כך מאומצת אפשר לעשות טעויות". בר, היום/מגד גוזני
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully