וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גם איוונקה טראמפ תצטרף למו"מ בין ישראל לפלסטינים?

15.2.2017 / 17:50

רגע לפני הפגישה הראשונה בין נשיא ארה"ב החדש לראש הממשלה, קראו חברות תנועת "נשים עושות שלום" לבתו, שותפה פעילה לאורך קמפיין הבחירות, לחבור לבעלה ג'ראד קושנר בתפקידו כשליח בנושאי המזרח התיכון. "אנו מפצירות בך לקחת משימה חשובה זו למען הילדים באזור"

עריכה: עמרי מלכה צילום: רויטרס

רגע לפני הפגישה הראשונה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, תנועת "נשים עושות שלום" שיגרה מכתב לאיוונקה טראמפ, בתו של הנשיא, ובה קראה לה להצטרף לבעלה ג'ארד קושנר, השליח המיוחד בנושאי המזרח התיכון, ולקחת על עצמה תפקיד משמעותי בקידום המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. "אנחנו מעודדות מכך שהאנשים הכי קרובים לנשיא הופקדו על פתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני ורואות בכך איתות לרצינות וכוונות הממשל", כתבה התנועה במכתב. "אנחנו מאחלות לבעלך הצלחה גדולה בתפקידו ומקוות שיחדיו תוכלו לתעל את תבונתכם, מסירותכם, וכישוריכם המקצועיים כדי להביא הסכם מדיני בין ישראל והפלסטינים. אנו משוכנעות שיש לך השפעה עצומה בעניין הזה ומפצירות בך לקחת על עצמך משימה חשובה זו למען העתיד ולמען הילדים באזור".

"נשים עושות שלום" היא תנועת שטח עממית של אלפי נשים, שהוקמה במהלך מבצע "צוק איתן" בניסיון ללחוץ על ממשלת ישראל להתקדם לעבר הסדר מדיני עם הפלסטינים. "להיות אם זאת אחריות כבדה, ואנחנו ב'נשים עושות שלום', החלטנו שתפקידנו כנשים משמעו שנבטיח עתיד טוב יותר למשפחותינו: לדינו, נכדינו, ואחינו", נכתב במכתב, שבו התנועה סוקרת את פעילותה, לרבות צעדת התקווה באוקטובר האחרון שבה צעדו אלפי נשים ברחבי הארץ בקריאה לקידום המשא ומתן. במכתב הן מציעות להיפגש עם איוונקה בישראל או בארצות הברית וקוראות לה "לא לפספס את ההזדמנות".

ג'ארד קושנר עם איוונקה טראמפ באירוע בניו יורק, ינואר 2017. רויטרס
טראמפ ובעלה קושנר/רויטרס

המכתב שוגר בכל הפלטפורמות האפשריות - בדף האישי בפייסבוק של איוונקה טראמפ, באמצעות הטוויטר ולכל כתובות המייל ודפי הרשתות החברתיות של דוברות הבית הלבן. "מהמזרח התיכון אנו פונות להנהגה בארצות הברית כדי לסייע לנו להשיג עתיד טוב יותר לכולנו. לאורך ההיסטוריה סכסוכים רבים ושונים בנושאי דת, שלטון ושטחים נפתרו. אנו מאמינות שזה יכול לקרות כאן".

אביטל בראון, מכותבות המכתב, אמרה לוואלה! NEWS כי החליטו לנצל את התזמון, ובימים האחרונים אף השיקו קמפיין רשת שבו הפעילות כותבות פוסטים ברשתות החברתיות כעל כל מיני פספוסי הזדמנויות בחייהם ומתייגות - #ביביטראמפ_אל_תפספסו. "כתנועה שנאבקת על קידום הסכם מדיני בכל דרך אפשרית, החלטנו לנצל את התזמון המכריע של הפגישה בין ביבי לטראמפ ולפנות ישירות לאיוונקה כאימא, כאשת עסקים וכיד ימינו של טראמפ ולבקש ממנה לקדם הסכם מדיני בין ישראל לפלסטינים.

"כתנועה המונה עשרות אלפי נשים מכל הקשת הפוליטית והמגזרים, רובנו אמהות, חלקנו חווינו על בשרנו את מחירו הכבד של הסכסוך, חלקנו מתגוררות מעבר לקו הירוק, בעוטף עזה ויש לנו תומכות רבות גם ברשות אנחנו מבקשות ממנה לא לשבת על הגדר ולפעול למען מציאות אחרת לילדינו. נמאס לכולנו מלהמתין לסבב הלחימה הבא בחוסר מעש והמכתב נשלח בדחיפות מתוך הבנה שמדובר בחלון הזדמנויות קצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully