וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האנטישמיות: משטרת ניו יורק תתגבר את נוכחותה בשכונות יהודיות

ראש העיר הודיע כי שוטרים יתגברו את הסיורים בשכונות בברוקלין ובבתי הכנסת באזור. רק בשבוע האחרון נרשמו שש תקריות שנאה כלפי יהודים ברחבי העיר, במהלכן גברים ונשים הותקפו באלימות. "אנטישמיות היא מתקפה על ערכי ניו יורק", הדגיש ביל דה בלאזיו

צילום: מתוך ה-FB של ארגון "אמריקנים נגד אנטישמיות"

(בוידאו: תיעוד ובו קריאות אנטישמיות נגד היהודים וקורבנות הרצח בג'רזי)

לאור התגברות התקריות האנטישמיות, ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו הודיע אמש (שישי) כי המשטרה המקומית תתגבר את נוכחותה בשכונות בברוקלין בהן חיות קהילות יהודיות גדולות. רק בשבוע האחרון, במהלך חג החנוכה, דווח לפחות על שישה פשעי שנאה באזור.

"לשנאה אין בית בעיר שלנו", כתב דה בלאזיו בחשבון הטוויטר שלו. "כל אחד שפועל בטרור נגד האוכלוסייה היהודית שלנו יועמד לדין". עוד הוסיף ראש העיר כי "אנטישמיות היא מתקפה על ערכי עירנו ונתעמת איתה באופן חזיתי".

לדברי ראש העיר, השוטרים יתגברו את הסיורים בשכונות בורו פארק, וויליאמסבורג וקראון הייטס. בנוסף לכך, כוחות המשטרה יסיירו לעיתים תכופות יותר בבתי הכנסת באזור.

ביום שני האחרון, יהודי אורתודוקסי בן 65 דיווח כי גבר היכה בו באגרוף במנהטן וכינה אותו "ממזר יהודי". סטיב ג'ורג', צעיר בן 28, נעצר ונאשם בתקיפה במסגרת פשע שנאה. כמה שעות לאחר מכן, כמה בני נוער תקפו שני ילדים בברוקלין.

יום למחרת, קבוצת אנשים פתחה בקריאות אנטישמיות והשליכה בקבוק משקה על צעיר בן 25. באותו היום, אלמוני היכה באגרופים גבר בן 56.

ביום חמישי, אישה היכתה אישה יהודית בת 34 בפניה באמצעות תיק. האישה הואשמה בתקיפה במסגרת פשע שנאה. בבוקר יום שישי, אישה אחרת נעצרה לאחר שסטרה לשלוש נשים שלבשו בגדים יהודיים מסורתיים. היא צפויה להיות מואשמת בפשע שנאה.

מוקדם יותר החודש, גבר ואישה חמושים נכנסו למרכול כשר בג'רזי סיטי ורצחו ארבעה בני אדם. הרשויות בארצות הברית הכריזו כי הירי בוצע על רקע אנטישמי. אירועי הירי בג'רזי סיטי החלו ברצח של שוטר בבית העלמין הסמוך לפני ששני המפגעים הגיעו ברכב המסחרי עמוס התחמושת שלהם לפתח המכולת הכשרה והחלו לירות לכל עבר. בירי נהרגו גם משה דויטש, בן 24, מיגל דאגלס, בן 49, והשוטר ג'ו סילס. הרוצחים, דיויד אנדרסון ופרנסין גרהאם, נהרגו בחילופי האש עם כוחות המשטרה.

עוד בוואלה!

5 תקריות נגד יהודים מתחילת החודש בעולם: "חוזרים לאנטישמיות הקלאסית"

לכתבה המלאה
זירת אירוע הירי בניו ג'רזי 10 בדצמבר 2019. AP
"נדמה כאילו זאת עונת ציד היהודים בניו יורק סיטי". זירת הפיגוע במרכול היהודי בניו ג'רזי/AP

"נדמה כאילו זאת עונת ציד היהודים בניו יורק סיטי", אמר חבר מועצת העיר חיים דויטש. הליגה נגד השמצה הציעה פרס של 10,000 דולרים לכל מי שיוכל למסור מידע על אודות המתקפות. "התקריות האלה של הטרדה ותקיפה הן מחרידות עבור הקהילה היהודית, בייחוד לאור המתקפה הזוועתית האחרונה בג'רזי סיטי, אמר המנהל האזורי של הליגה, אוון ברנשטיין. "זה לא מספיק רק לגנות את התקריות האלה. עלינו להתאחד יחד כעיר ולהגיע לשורש השנאה והגזענות בקהילות שלנו".

פשעי שנאה אנטישמיים - בייחוד נגד יהודים אורתודוקסים - עלו משמעותית לעומת השנה שעברה. לפי נתוני משטרת ניו יורק, תקריות אנטישמיות מהוות כמחצית מפשעי השנאה המדווחים בעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית כנסת של הקהילה האיראנית שהושחת בבוורלי הילס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully