וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה בברזיל על חברה שהפיקה ספיישל לנטפליקס על "ישו ההומו"

כשני מיליון איש עתרו לשירות הסטרימינג בבקשה להסיר את הסרט בו הוצג אבי הנצרות מביא חבר לפגוש את המשפחה הקדושה. שלושה חברים בקבוצה ימנית קיצונית אף השליכו בקבוקי תבערה למטה חברת ההפקה בריו דה ז'נרו. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לניסיון רצח

פסל ישו על הר קורקובדו, ריו דה ז'ניירו, ברזיל. ShutterStock
בסרטון הופיע גם דגל קיסרי של ברזיל. פסל ישו על הר קורקובדו/ShutterStock

ערב חג המולד, קבוצה מחתרתית השליכה פצצת תבערה למשרדי חברת ההפקות הברזילאית "פורטה דוס פונדוס", שהפיקה עבור נטפליקס סרט מיוחד על "ישו ההומו". אתמול (חמישי), המשטרה המקומית הודיעה כי תחקור את המתקפה כניסיון רצח לאחר שהקבוצה קיבלה אחריות על המתקפה בסרטון שכלל הצהרה דתית קיצונית. איש מעובדי החברה לא נפגע.

הקבוצה הציגה עצמה בסרטון כ"פיקוד ההתקוממות הלאומית הפופולרית של משפחת האינטגרליזם הברזילאית הגדולה". הסרטון הופץ במדיה החברתית בשלהי יום חג המולד ובו סיפרה הקבוצה כי היא ביצעה את הפיגוע במטה חברת ההפקה בריו דה ז'נרו.

בסרטון הופיעו שלושה גברים מכוסים במסיכות סקי שחורות ולבושים במכנסי סרבלים ירוקים כהים. בהצהרה שהקריאו הביעו ביקורת חריפה על נטפליקס והסרט, מול דגל הנושא את האות היוונית סיגמא, סמל התנועה האינסטגרליסטית של ברזיל משנות ה-30, בהשראת הפשיזם האירופי. בנוסף הופיע גם דגל קיסרי של ברזיל, הסמל הלאומי תחת המונרכיה לשעבר של ברזיל.

לפני שלושה שבועות העלתה נטפליקס לשירותיה את הסרט, שתואר כ"פיתוי הראשון של ישו", הציג את ישו כבחור צעיר שהביא לביתו חבר לפגוש את המשפחה הקדושה. כשני מיליון איש עתרו לשירות הסטרימינג כדי להסיר את הסרט בטענה כי הוא פוגע בנוצרים.

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו מנופף לתומכיו במהלך חגיגת חג המולד בברזיליה 19 בדצמבר 2019. AP
מעדיף לאבד ילד מאשר שיוולד בן הומו. נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו/AP

המשטרה בברזיל מסרה במסיבת עיתונאים בריו כי היא אימתו את תוכן הסרטון בו נראים שלושה גברים במסכות סקי המדליקים בקבוקי תבערה וזורקים אותם למטה החברה. עוד מסרה המשטרה כי קבוצה בעלת שם וסמל דומים, החזית האינטגרליסטית הברזילאית, שללה כל קשר לסרטון, ולכן החוקרים לא היו בטוחים כי התוקפים הם למעשה חלק מקבוצת הימין הקיצוני שלטענתם הם שייכים. בנוסף לכך, הוקם כוח משימה מיוחד לטיפול במקרה.

חברת ההפקות אמרה כי היא מקווה שהמבצעים יתפסו וייענשו וכי ברזיל "תשרוד את סערת השנאה הזו".

עוד בוואלה!

העליון בטורקיה: חסימת הגישה לוויקיפדיה מפרה את חופש הביטוי

לכתבה המלאה

תמיכה בימין

התנועה האינטגרליסטית של ברזיל הדגישה את הנצרות, ערכי המשפחה המסורתיים והפוליטיקה הסמכותית, וביקשה לדכא את ההבדלים בחברה. בברזיל יש גם קהילה נוצרית אוונגליסטית שצומחת במהירות ותומכת בממשלת הימין של הנשיא ז'איר בולסונארו, שאמר פעם שהוא מעדיף לאבד ילד מאשר שיוולד לו בן הומו.

ג'וליאנו מידירוס, מנהיג מפלגת האופוזיציה, דחק בהעמדה לדין. "אם הרשויות לא יתנו תגובה מהירה וחריפה כנגד מעשים מסוג זה, ברזיל עשויה להתפתל למצב של עוד יותר אלימות", אמר מטירוס בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully