וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קזחסטן: 12 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס

27.12.2019 / 11:08

על פי הרשויות, כמאה בני אדם נכחו על המטוס שהתרסק אחרי המראתו לאחר שהתנגש במבנה ליד העיר אלמטי. ככל הנראה, המקרה אירע בשל טעות של הטייס או כשלים טכניים. נוסעת ששרדה סיפרה: "זה היה כמו בסרט, אנשים צרחו ובכו"

צילום: רויטרס

מטוס שעליו כמאה בני אדם התרסק הבוקר (שישי) אחרי המראתו, ליד העיר אלמטי שבקזחסטן. המטוס התנגש במבנה במהלך התאונה, שבעקבותיה נהרגו 12 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים. על פי הרשויות, המקרה אירע ככל הנראה בשל טעות של הטייס או כשלים טכניים.

המטוס מסוג "Fokker 100", שהופעל על ידי חברת "בק אייר", נתקל בתקלה זמן קצר לאחר המראתו מהעיר, הנחשבת למרכז הפיננסי המשמעותי של מרכז אסיה, בדרכו לבירה נור-סולטן בטיסה שיצאה לדרך לפני עלות השחר. ועדת התעופה האזרחית במדינה אמרה כי איבד גובה במהלך ההמראה, נתקל בגדר בטון ופגע במבנה.

כוחות חירום בזירת התרסקות מטוס ליד העיר אלמטי שבקזחסטן ב-27 בדצמבר 2019. רויטרס
12 נהרגו, עשרות נפצעו. כוחות חילוץ באתר ההתרסקות בקזחסטן, היום/רויטרס

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי באתר ההתרסקות נראו חלקי גוף המטוס פזורים בכל עבר, כן חלקו הקדמי של כלי הטיס מרוסק. אחת הנוסעות ששרדה את ההתרסקות סיפרה לאתר החדשות טנגריניוז כי היא שמעה "רעש מחריד" טרם החל לאבד המטוס גובה. "המטוס טס בהטיה, הכל היה כמו בסרט: צעקות, צרחות, אנשים בוכים", סיפרה.

בסך הכל על המטוס נכחו 93 נוסעים וחמישה אנשי צוות, והרשויות מסרו כי 66 איש שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, חלקם במצב קשה. משרד הפנים של קזחסטן מסר כי נחקרת אפשרות של הפרה של כללי תעופה ובטיחות, מה שנחשב להליך משפטי סטנדרטי במדינה.

עוד בוואלה!

איראן, רוסיה וסין פתחו בתמרון ימי משותף במפרץ עומאן ובאוקיינוס ההודי

לכתבה המלאה
כוחות חירום בזירת התרסקות מטוס ליד העיר אלמטי שבקזחסטן ב-27 בדצמבר 2019. רויטרס
"הכל היה כמו בסרט". אתר התרסקות המטוס, היום/רויטרס

המטוס שהתרסק נבנה בשנת 1996, ותעודת הטיסה האחרונה שלו הונפקה במאי 2019. עד שיתקבלו תוצאות החקירה, ועדת התעופה במדינה השביתה את כל טיסות המטוסים מדגם "Fokker 100".

כוחות חירום בזירת התרסקות מטוס ליד העיר אלמטי שבקזחסטן ב-27 בדצמבר 2019. רויטרס
כוחות חירום בזירת התרסקות מטוס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully