וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: רעידת אדמה הכתה באזור תחנת הכוח הגרעינית בבושהר

27.12.2019 / 6:42

מרכז הרעידה, בעוצמה 4.9, היה כ-53 קילומטרים מהאתר הגרעיני שבדרום הרפובליקה האסלאמית. הרעידה הייתה מתונה וייתכן שנגרם נזק מסוים. המתקן בבושהר כבר נפגע לפני כמה שנים ברעידת אדמה שהכתה באזור

עריכה: רויטרס

רעידת אדמה בעוצמה 4.9 הכתה הבוקר (שישי) באזור הכור הגרעיני של איראן בבושהר - כך נמסר משירות הגיאולוגי של ארצות הברית. הרעידה הייתה מתונה, ועשויה הייתה לגרום נזק מסוים.

מרכזה היה כ-53 קילומטרים מבושהר, שבדרום המדינה, ומוקדה היה יחסית נמוך, בעומק של כ-38 קילומטרים בלבד, מה שעשוי היה להעצים את הרעידות. בתקשורת האיראנית מסרו כי לא דווח על כל נזק אפשרי מרעידת האדמה.

לפני כמה שנים, ב-2013, הכור בבושהר נפגע ברעידת אדמה, כך על פי דיפלומטים. זאת, חרף הכחושות איראניות. לטענתם, סדקים ארוכים הופיעו לפחות בחלק אחד של המתקן בעקבות אותה רעידה.

הכור הגרעיני של איראן, בושהר. AP
תחנת הכוח הגרעינית בבושהר/AP

לפני כחודש הודיעה טהראן כי היא החלה בבניית כור שני בנמל הדרומי של העיר בושהר, בסיוע רוסי. בדיווחי הטלוויזיה הממלכתית של איראן, נמסר כי החלו בשפיכת הבטון עבור המדינה. "כוח גרעיני מספק חשמל אמין, וכל תחנת כוח חוסכת לנו 11 מיליון חביות נפט או 660 מיליון דולר בשנה", אמר עלי אכבר סלחי, ראש ארגון אנרגיה האטומית במדינה.

(עדכון ראשון: 04:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully