וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה על חיסול אל-בגדאדי: דאעש טוען כי ערף ראשם של נוצרים בניגריה

27.12.2019 / 20:26

יממה אחרי חג המולד, הארגון פרסם סרטון בו נטען כי פעיליו רצחו 11 גברים. בתיעוד נוסף נראו השבויים מתחננים לעזרה מהארגון הנוצרי של ניגריה ומהנשיא בוהארי. לוחמי המדינה האסלאמית הסבירו כי הפרסום הוא חלק מקמפיין שנועד לנקום את מותו של המנהיג

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם סרטון שככל הנראה תיעד את פעיליו עורפים את ראשם של עשרה גברים נוצרים בניגריה. בדאעש טענו כי התיעוד הוא חלק מקמפיין שמטרתו לנקום את מותו של המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי ודוברו אבו חסן אל-מוהג'יר. הסרטון פורסם אתמול (חמישי) בחשבון הטלגרם של הארגון, יממה לאחר חג המולד, עם כתוביות בערבית וללא קול.

בסרטון נראים גברים במדים בצבע בז' ומסכות שחורות, עומדים בשורה מאחורי שבויים מכוסי עיניים. הלוחמים ערפו את ראשם של עשרה מהם, וירו בגבר נוסף.

בתיעוד נוסף נטען כי השבויים הגיעו ממאידוגורי ודאמטורו שבמחוז בורנו בצפון-מזרח המדינה, שם לוחם הארגון במשך שנים לטובת הקמת מדינה אסלאמית נפרדת. הגברים פנו לארגון הנוצרי של ניגריה ולנשיא מוחמדו בוהארי בתחינה לעזרה. סוכנות הידיעות "רויטרס" לא הצליחה לקבוע את אמיתות הסרטון.

דאעש פרסם סרטון בו נראה עורף את ראשם של עשרה גברים בניגריה, דצמבר 2010. צילום מסך
אנשי דאעש ערפו את ראשם של עשרה נוצרים וירו בגבר נוסף/צילום מסך

בשנת 2016, ארגון המדינה האסלאמית במערב אפריקה נפרד מארגון בוקו חראם והפך לקבוצה הג'יהאדיסטית הבולטת באזור. בעשור האחרון רצחו הפעילים כ-30 אלף בני אדם בצפון ניגריה.

מנהיג דאעש, אל-בגדאדי, חוסל במהלך פשיטה אמריקנית על מקום מסתורו במחוז אידליב שבסוריה באוקטובר האחרון. אל-מוהאג'יר נהרג אף הוא במבצע נפרד באותו סוף שבוע.

עוד בוואלה!

טראמפ אמר שאל-בגדאדי בכה לפני חיסולו. הוא כנראה המציא זאת

לכתבה המלאה
אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאעש, 29 אפריל 2019. עיבוד תמונה
חודשיים אחרי חיסולו. אל-בגדאדי/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully