וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: מקורביו של אל-בגדאדי מנסים להגיע לטורקיה

7.11.2019 / 13:15

נשיא טורקיה אמר כי מספר קרובי המשפחה של מנהיג דאעש לשעבר שנתפסו על ידי טורקיה "קרוב להגיע לספרות כפולות". בין העצורים נמצאת אחת מנשותיו, אחותו הבכורה ובתו

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (חמישי) כי חברי ה"מעגל הפנימי "של מנהיג דאעש לשעבר אבו בכר אל-בגדאדי מנסים להיכנס לטורקיה מסוריה. ארדואן אמר עוד כי מספר קרובי המשפחה של אל-בגדאדי שנתפסו על ידי טורקיה "קרוב להגיע לספרות כפולות".

דבריו היו הפעם השנייה בתוך כמה ימים שבה הוא מפרסם את חלקה של טורקיה בלכידת מקורבי אל-בגדאדי. זאת אחרי שטורקיה ספגה ביקורת על כך שהמתקפה האחרונה שלה נגד את הלוחמים הכורדים בצפון-מזרח סוריה עלולה לאפשר לדאעש להתבסס מחדש.

ארדואן אמר לעיתונאים כי "כל המעגל הפנימי של אל-בגדאדי סימן בעיקר את ארצנו והאנשים האלה מחפשים דרכים להתיישב בארצנו או לבוא לארצנ". ארדואן ובכירים אחרים בטורקיה חשפו היום כי המשטרה עצרה בשנה שעברה את אחת מנשותיו של אל-בגדאדי ואחת מבנותיו. גורם טורקי אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הם היו בין קבוצה של 11 חשודים שנעצרו בפשיטה בדרום טורקיה ב-2 שעבר.

המשטרה זיהתה את האישה כאסמה פווזי מוחמד אל-קובייסי. הבכיר אמר כי היא אשתו הראשונה של אל-בגדאדי, שככל הידוע החזיק בארבע נשים. בדיקת DNA שנערכה לאחר מכן אישרה כי מי שזיהתה את עצמה כלילה ג'אבר הייתה בתו של מנהיג דאעש, שחוסל בסוף החודש שעבר על ידי כוחות אמריקניים. גורם טורקי אמר כי אשתו של אל-בגדאדי מסרה מידע חשוב על המעגל הפנימי בהנהגת דאעש.

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאעש, 29 אפריל 2019. עיבוד תמונה
החיסול שלו היווה מכה קשה לארגון. אל-בגדאדי/עיבוד תמונה

השבוע אמרו הרשויות הטורקיות כי הן לכדו גם את אחותו הבכורה של אל-בגדאדי, בעלה, כלתה וחמישה ילדים בעיירה עאזאז שבצפון-מערב סוריה. האזור נשלט על ידי טורקיה בעקבות מבצע נוסף נגד הכורדים שערכה עוד ב-2016. ארדואן אמר כי החשודים מוחזקים במרכזי מעצר בטורקיה ומשרד המשפטים יחליט כיצד לטפל בתיקים שלהם.

אל-בגדאדי פוצץ את עצמו במהלך פשיטה שנערכה ב 26 באוקטובר על ידי כוחות מיוחדים אמריקאים על ביתו הבטוח העצום המחוזק בפרובינציה הסורית אידליב.

חיסלו היווה מכה קשה לקבוצתו הקיצונית, שאיבדה שטחים שהיא החזיקה בסוריה ובעיראק בשורה של תבוסות צבאיות של הקואליציה בהנהגת ארה"ב ובעלות ברית סוריה ועיראק.

עוד בוואלה!

טורקיה לכדה את אחותו של אל-בגדאדי: "מכרה זהב מודיעיני"

לכתבה המלאה
נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אנקרה, 7 בנובמבר 2019. AP
ייפגש עם טראמפ בשבוע הבא. ארדואן/AP

בנוסף לכך, ארדואן אמר היום שוב כי הכוחות הכורדיים בצפון-מזרח סוריה ממשיכים לתקוף את הכוחות הטורקיים ואת בעלי בריתם מהאופוזיציה הסורית. זאת למרות שני הסכמים שגיבש בנפרד עם רוסיה ועם ארצות הברית בחודש שעבר, שעצרו את המתקפה הצבאית של טורקיה.

לדבריו, 11 לוחמי אופוזיציה סורים נהרגו היום במתקפה, מבלי לציין היכן או כיצד התרחשה. נשיא טורקיה, שייפגש בשבוע הבא בוושינגטון עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר אתמול כי בסך הכל נהרגו 144 לוחמי אופוזיציה סורים ועשרה חיילים טורקים במהלך מבצע "מעיין השלום", שנפתח ב-9 באוקטובר. עוד מאות אזרחים נהרגו ומאות אלפים נעקרו מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully