וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האזור כמעט ריק": כרבע מיליון ברחו מהלחימה באידליב

27.12.2019 / 22:30

האו"ם אמר כי העקירה ההמונית בשבועיים האחרונים, כתוצאה מהמתקפה של משטר אסד בגיבוי רוסיה, רוקנה מתושבים את אזור מערת א-נעמאן. הכוחות השתלטו על עשרות עיירות וכפרים, שתושביהן נמלטים בציפיה להתקדמות הקרבות

עריכה: עמית שמחה

יותר מ-235 אלף אלף איש נמלטו מאזור אידליב בשבועיים האחרונים - כך אמר היום (שישי) האו"ם, עם המשך הלחימה העזה בין צבא סוריה, הנתמך על ידי צבא רוסיה, לבין המורדים במעוז הגדול האחרון של האופוזיציה. לפי הצהרת האו"ם, העקירה ההמונית, בין 12 ל-25 בחודש, הותירה את אזור מערת א-נעמאן שבדרום אידליב "כמעט ריק".

מאז אמצע דצמבר, כוחות המשטר, בגיבוי חיל האוויר הרוסי, הגבירו את התקיפות נגד המורדים והארגונים הג'יהאדיסטיים בדרום אידליב, חרף הפסקת אש שהושגה באוגוסט וקריאות לעצירת האש מצד טורקיה, צרפת והאו"ם. אנקרה, התומכת באופוזיציה, קראה השבוע לחידוש ההפוגה במהלך שיחות שקיימה במוסקבה עם נציגים רוסים. טורקיה חוששת מגל פליטים נוספים לשטחה, שבו שוהים כשלושה מיליון פליטים סורים.

התגברות התקיפות האוויריות מגיעה במקביל להתקדמות בשטח של צבא אסד, שהשתלט על בשבוע האחרון על עשרות עיירות וכפרים מידי הארגונים החמושים. מאות לוחמים נהרגו בשורות שני הצדדים. בהצהרת האו"ם נאמר כי תושבים מהעיירה סרקיב, הסמוכה למערת א-נועמאן, נמלטים עתה בציפיה להתקדמות הקרבות.

תושבים בורחים מאזור הלחימה במחוז אידליב, סוריה, 24 דצמבר 2019. רויטרס
מנוסה של תושבים מאזור אידליב, השבוע/רויטרס

אידליב היא מעוזו של תחריר א-שאם, לשעבר שלוחת אל-קאעדה במדינה. מנהיגה, מוחמד אל-ג'ולאני, הפציר השבוע בלוחמיו ובמורדים להתייצב בחזית ולהילחם "ברוסים הכובשים" ובמשטר. באזור חיים כשלושה מיליון בני אדם, רבים מהם נמלטו אליו מחזיתות אחרות בסוריה מאז תחילת המלחמה.

אסד, שכוחותיו שולטים על כ-70% משטחה של סוריה, מבטיח שוב ושוב להתפרס מחדש בכל המדינה. המתקפה הגדולה הקודמת. המתקפה הגדולה הקודמת, שהחלה באפריל, הובילה להרג של כאלף איש ולכ-400 אלף עקורים. היא נעצרה בהפסקת אש באוגוסט, אך ההפצצות נמשכו.

ביום שלישי קראה צרפת ל"עצירה מידית של ההסלמה", תוך שהיא מזהירה מהמצב ההומניטרי המתדרדר.

מאז החלה המלחמה בסוריה ב-2011, אחרי שאסד ניסה למחוץ מחאה נגד שלטונו כחלק מאירועי "האביב הערבי", מאות אלפי בני אדם נהרגו. מיליונים נוספים נמלטו מבתיהם, רבים מהם ברחו מהמדינה.

(עדכון ראשון: 16:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully