וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קטסטרופה הומניטרית": אלפים נמלטים מהפגזות רוסיה ואסד באידליב

20.12.2019 / 21:48

שורה ארוכה של כלי רכב עזבה את המחוז לכיוון הגבול הטורקי, ובארגוני הסיוע תיארו הגירה המונית של אלפי תושבים. במקביל, רוסיה הטילה וטו על העברת משלוחי סיוע לאזור - אך נדחתה

צילום: רויטרס

אלפי בני אדם נמלטו ממעוז האופוזיציה הגדול בצפון-מערב סוריה לעבר הגבול הטורקי בעקבות התגברות הפצצות הכוחות הרוסיים והצבא הסורי - כך סיפרו היום (שישי) תושבי אזור וצוותי סיוע. שורה ארוכה של כלי רכב נצפתה היום בעת שעזבה את העיר מערת א-נועמאן, הסובלת מנטל המתקפות.

"אלפים משתתפים בהגירה ההמונית", תיאר אוסמה אברהים, עובד הצלה בעיר. "זאת קטסטרופה הומניטרית, אנחנו רואים אנשים הולכים ברחובות ואנשים מחכים ליד בתיהם למכוניות שיוציאו אותם משם". לפי צוותי ההצלה, שישה בני אדם נהרגו הלילה בתקיפות אווירות במערת א-נועמאן ו-11 נוספים נפצעו בכפרים באזור.

עובדי או"ם עוזרים לעקורים סורים הגעתם למחנה פליטים בברדארש, עיראק. רויטרס
"קטסטרופה הומניטרית". צוותי סיוע מסייעים לעקורה סורית/רויטרס

מנתוני סוכנויות האו"ם, מאות בני אדם נהרגו השנה במתקפות באזורים מיושבים במחוז. זאת, למרות שהקמפיין הצבאי בו פתחו סוריה וצבא רוסיה באפריל נעצר באוגוסט לאור הפסקת האש השברירית.

לפי כלי תקשורת בסוריה, הצבא נכנס לכמה כפרים מדרום-מזרח לאידליב. המורדים טוענים כי הכוחות הרוסיים והסוריים נוקטים במדיניות אדמה חרוכה ככל שהם מתקדמים.

עוד בוואלה!

ממלא את הוואקום האמריקני: צבא רוסיה התפרס בבירת דאעש לשעבר בסוריה

לכתבה המלאה
הריסות תקיפה באידליב שבסוריה, 27 במאי 2019. רויטרס
מאות הרוגים מתחילת השנה. הריסות באידליב/רויטרס

רוסיה והצבא הסורי, הנאמן לנשיא בשאר אסד, מכחישים את ההאשמות של הפצצות חסרות הבחנה על אוכלוסייה אזרחית. לטענתם, הם נלחמים בלוחמים האסלאמיסטים המושפעים מאל-קאעדה.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שחתם בחודש ספטמבר על הסכם עם רוסיה על הפסקת הלחימה, הזהיר מפני התחדשות זרם הפליטים. הנשיא אמר אתמול כי 50 אלף בני אדם נמלטו ממחוז אידליב. עם זאת, הוא לא ציין אם הפליטים נכנסו לטורקיה.

הווטו של רוסיה וסין

רוסיה, בגיבוי סין, הטילה היום את הווטו ה-14 במספר שלה במועצת הביטחון של האו"ם מאז תחילת העימות בסוריה ב-2011, לפיו יש לחסום משלוחי סיוע מטורקיה ועיראק למיליוני אזרחים סורים. זאת בתגובה להצעתן של בלגיה, כווית וגרמניה לאפשר במשך שנה נוספת העברת משלוחי סיוע הומינטריים משני מוקדים בטורקיה ומוקד נוסף בעיראק.

לאחר הווטו של רוסיה וסין, שגרירת ארצות הברית לאו"ם, קלי קראפו, אמרה למועצה כי היא בהלם וההשלכות יהיו הרסניות. לדבריה, התנגדות שתי המדינות היא "רשלנית, חסרת אחריות ואכזרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully