וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: נסגור את בסיס הגרעין של ארה"ב אם תמשיך באיומיה

15.12.2019 / 22:26

נשיא טורקיה פיזר אזהרות לעבר ממשל טראמפ, ברקע קידום הסנקציות וההכרה בשואת הארמנים. הוא איים לעצור את הפעילות בבסיס האסטרטגי אינג'רליק, שבו נמצאים ראשי קרב גרעיניים של צבא ארה"ב, והאשים אותה ואת רוסיה באי-קיום ההסכם בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן איים הערב (ראשון) לעצור את הפעילות בבסיס האווירי באינג'רליק, שבו שמורים ראשי קרב גרעיניים אמריקניים - זאת בתגובה לאיומים בסנקציות אמריקניות ובהחלטת הקונגרס האמריקני להכירה בהרג הארמנים לפני כמאה שנה כרצח עם.

בריאיון לערוץ הטלוויזיה הטורקי "האבר", הוא האשים את ממשל טראמפ וכן את רוסיה בכך שלא עמדו בהתחייבויותיהן לסלק את המיליציה הכורדית YPG מצפון-מזרח סוריה. ארדואן הוסיף כי הוא מוכן לספק לממשלה השולטת בבירת לוב את כל הסיוע הצבאי שלו היא זקוקה, בצל ההסלמה בלחימה במדינה.

"אם הכרחי שננקוט צעד כזה, כמובן שיש לנו את הסמכות לסגור את אינג'רליק במידת הצורך", הזהיר נשיא טורקיה, שציין שהוא עשוי גם לסגור את בסיס המכ"ם בקורצ'יק. "אם הם מאיימים עלינו ביישום הסנקציות הללו, כמובן שנגיב", אמר.

נשיא טורקיה ארדואן נפגש עם ראש ממשלת לוב אל-סראג 'באיסטנבול\ 15 בדצמבר 2019. רויטרס
ארדואן וראש ממשלת ההסכמה הלאומית בפגישה באיסטנבול, היום/רויטרס

טורקיה גינתה את ההצבעה בסנאט בשבוע שעבר, שאישרה הצעה שעברה בבית הנבחרים קודם לכן. ארדואן העלה את האפשרות שהתגובה של טורקיה תהיה בדמות מהלכים פרלמנטריים להכרה בהרג ילידים ביבשת אמריקה במאות השנים האחרונות כרצח עם.

ארדואן, שנועד היום באיסטנבול עם פאיז א-סיראז', ראש ממשלת ההסכמה הלאומית היושבת בטריפולי, חזר על נכונותו לספק לממשלה שהוקמה בתיווך האו"ם סיוע צבאי. זאת אחרי שהצדדים חתמו החודש על הסכם ימי שנוי במחלוקת, שהעלה את המתיחות בין מדינות שלחופי הים התיכון. "אנחנו נגן על הזכויות של לוב ושל טורקיה במזרח הים התיכון", אמר נשיא טורקיה. "אנחנו יותר ממוכנים להעניק ללוב כל סיוע שיידרש".

עוד בוואלה!

למרות האהבה של טראמפ לארדואן, המשבר בין המדינות רחוק מלהסתיים

לכתבה המלאה

הוא תקף את הגנרל חליפה חפתר, הזוכה לתמיכתן של רוסיה, מצרים ומדינות המפרץ, במתקפתו לכיבוש הבירה טריפולי. "הוא לא מנהיג לגיטימי, הוא מייצג גוף בלתי-חוקי", אמר ארדואן. חפתר, שעומד בראש "הצבא הלובי הלאומי", הוא הזרוע הצבאית של פרלמנט נפרד מזה של טריפולי, היושב במזרח המדינה.

בימים האחרונים חזר ארדואן על האפשרות שישלח כוחות צבא ללוב, אם הממשל בטריפולי יבקש זאת. כבר היום הוא מסייע לו עם כלי טיס בלתי-מאוישים וציוד צבאי אחר, חרף אמברגו נשק בינלאומי שהוטל על המדינה מאז מלחמת האזרחים ב-2011, שבסיומה הודח והוצא להורג הרודן מועמר קדאפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully