וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור התקבל: החשוד בדריסת רוכבי האופניים בשרון יישאר במעצר

27.12.2019 / 10:45

בית המשפט המחוזי קיבל את ערר המשטרה על ההחלטה לשחרר למעצר בית את יונתן פדידה, החשוד בתאונה הקטלנית ליד מושב בני ציון. השופטת מרשק מרום אמרה כי "יש מקום לביקורת על התנהלות היחידה החוקרת - אך היא אינה מצדיקה את שחרורו". עורך דינו של הנהג: "המשטרה התבלבלה"

-

בית המשפט המחוזי בלוד הורה היום (שישי) להשאיר במעצר את יונתן פדידה, הנהג החשוד בדריסתם למוות של שני רוכבי אופניים בשרון. בכך, התקבל ערר המשטרה על החלטת בית משפט השלום בפתח תקווה - שהורה אתמול לשחרר את החשוד למעצר בית.

בדיון שהתקיים אתמול בבית משפט השלום, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של פדידה בחמישה ימים נוספים. "מדובר בחשד לעבירות פליליות הרף הגבוה ביותר", אמר נציג המשטרה ארז קפלן. לדבריו, החשוד "השקיע כספים רבים ברכבו על מנת להעלות את מהירותו". מנגד, השופט ארז מלמד מתח ביקורת על המשטרה ואמר כי "מדובר בטרגדיה, משטרת ישראל לא עשתה את עבודתה".

פדידה חשוד בדריסתם למוות של תומר ויינשטיין ויניב לוגסי סמוך למושב בני ציון. מעצריו הקודמים של פדידה הוארכו בשל חשש גדול משיבוש חקירה. השופטת דנה מרשק מרום אמרה כי מדובר בהתנהגות עבריינית. "מקובל עליי שיש מקום לביקורת על התנהלות היחידה החוקרת בכלל ולקצב החקירה בפרט. אין ספק שהתנהלות היחידה החוקרת מחייבת ביקורת צמודה וליווי של הפרקליטות", היא הסבירה.

יונתן פדידה הנהג החשוד בדריסת שני רוכבי אופניים למוות בשרון בבית המשפט בפ"ת עם העו"ד שלהם, 17 בדצמבר 2019. מערכת וואלה!
נחשד בין היתר בעבירת המתה בקלות דעת כפולה, נהיגה בקלות ראש והיזק לרכוש. פדידה/מערכת וואלה!

"יחד עם זאת, איני מאמינה שהתנהלות היחידה החוקרת מצדיקה את שחרורו", הוסיפה השופטת מרשק מרום. "מחומר החקירה עולה באופן מובהק עילת מעצר של מסוכנות בכל הקשור לאופן הנהיגה ולגורמים שלכאורה הביאו לתאונה הקטלנית ולתוצאות הטרגיות. עילות המעצר הן חשש לשיבוש והימלטות, בסופו של יום חלופת המעצר אינה מאיינת את מסוכנות המשיב".

עו"ד עדי כרמלי, המייצג את פדידה, אמר בבית המשפט כי "הדבר היחיד הברור בכל העמימות של המשטרה בדיוני המעצר שעברנו שאפשר להבין גם מהערר וגם מטיעוניו של חברי שהמשטרה התבלבלה. היא לא מבינה מה היא עילת מעצר מה הוא מעצר לענייני חקירה. חשש להמלטות לא צריך להיות ערטילאי".

לדברי כרמלי, "אי אפשר להתנתק מהביקורת שהעביר בית המשפט על המשטרה אבל כשבאה המשטרה מבקשת ומקבלת מספר רחב של ימים ובתוך אותם ימים. בית המשפט קבע, המסוכנות היא מסוכנות לשימוש ברכב את זה קבע בית המשפט והוא מכיר טוב ממני שבתיקים כאלה ניתן לאיין את המסוכנות במעצר בית מלא בפיקוח. אין יותר פעולות ברות שיבוש".

שני רוכבי האופניים, יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שנהרגו מפגיעת מכונית בכניסה לבני ציון ב-16 לדצמבר 2019. m, צילום מסך
נהרגו בתאונה. תומר ויינשטיין ויניב לוגסי/צילום מסך, m

מנגד, נציג המשטרה טען במהלך הדיון כי "לא ניתן לתת אמון בחשוד שככל שיהיה במעצר בית כזה או אחר לאור העבר שלו, כפי שאנחנו רואים אותן בנושא של שימוש ברכב. לא ניתן להמיר לחלופת מעצר הדוקה ככל שתהיה, מה גם שאביו נחקר בתיק". קפלן הוסיף כי "החקירה נמצאת בעיצומה ויש פרקליט מלווה. לחשוד אזרחויות זרות הדרכונים שלו אינם ברשותנו וגם כשיהיו ברשותנו עדיין ישנו חשש".

משפחת לוגסי ומשפחת ויינשטיין אמרו בתגובה להחלטת השופטת כי הם סומכים את ידיהם על המשטרה ומערכת המשפט ומברכים על ההחלטה. לדבריהן, בית המשפט "הבין שאדם שעולה על רכב לא תיקני ומשופר נוסע במהירות מטורפת שהוא תחת השפעת סמים הוא לא אדם נורמטיבי, אלא רוצח. השופטת קבעה בדבריה שמדובר בעבריין אשר גם לאחר התאונה עסק בשיבוש הליכי חקירה, מחזיק ברשותו דרכון מרוקאי, ויש סיכוי גבוה שהוא יברח מהארץ. מקומם של נהגים רוצחים כאלה הוא מאחורי סורג ובריח".

פדידה נחשד בין היתר בעבירת המתה בקלות דעת כפולה, בנהיגה בקלות ראש, נהיגה במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך והיזק לרכוש. עוד נחשד כי השליך לכאורה שקית סמים מהרכב. אביו של יונתן, אלברט פדידה, נעצר בחשד לשיבוש חקירה ובהמשך שוחרר למעצר בית. זאת, לאחר שבאחד הדיונים, לאחר שהשופט אישר להורי הנהג לגשת אל בנם ולחבקו, האב, על פי החשד, ניצל זאת כדי לדבר איתו.

(עדכון ראשון: 10:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully