וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הרוגי התאונה בשרון מחו בבית המשפט: "זה רצח לשמו"

24.12.2019 / 13:57

קרוביהם של תומר ויינשטיין ויניב לוגסי, שנהרגו בעת שרכבו על אופניהם ליד בני ציון, הגיעו לדיון בהארכת מעצרו של הנהג הפוגע עם ידיים צבועות באדום ושלטים. מעצרו של החשוד הוארך ביומיים. אביו של אחד ההרוגים: "זה נעשה בכוונת תחילה - הסימנים היו ידועים מראש"

צילום: לירן לוי, עריכה: עמית שמחה

לבית משפט השלום בפתח תקווה הגיעו היום (שלישי) משפחותיהם של תומר ויינשטיין ויניב לוגסי, שנהרגו בתאונת דרכים סמוך למושב בני ציון שבשרון בעת שרכבו על אופניים. מחוץ לדיון בהארכת מעצרו של הנהג חשוד, יונתן פדידה, בני המשפחות הופיעו עם ידיים צבועות באדום ועם שלטים שעליהם נכתב "הדם של תומר ויניב אינו הפקר" ו"סמים, 140 קמ"ש, רכב מרוץ לא חוקי, רישיון בפסילה = רצח".

פדידה, תושב אור עקיבא בן 29, נעצר לאחר התאונה שאירעה ביום שני בבוקר. בית המשפט האריך את מעצרו ביומיים נוספים. לדברי נציג המשטרה בדיון, ארז קפלן, "החשדות כנגד פדידה התעצמו בימים האחרונים. יש פעולות חקירה נוספות".

עזריאל ויינשטיין, אביו של תומר, הסביר כי "אנחנו פה כדי להדגיש את עמדתנו, באופן נחרץ: אחרי השבעה דיברנו עם קהילת רוכבי האופניים וסיפרו לנו שזאת לא הפעם הראשונה שהוא נסע בפראות". ויינשטיין הוסיף כי "זה רצח לשמו. זה נעשה בכוונת תחילה. יש פה דפוס של אדם שקם בבוקר, נוהג תחת שלילה והשפעת סמים, ברכב 'משופר'. כל הסימנים היו ידועים מראש".

משפחתם של שני רוכבי האופניים שנהרגו בשרון במהלך הדיון של החשוד המרכזי בבית משפט השלום, פ"ת 24 בצדמבר 2019. לירן לוי, אתר רשמי
בני משפחות ההרוגים בדיון בבית המשפט, היום/אתר רשמי, לירן לוי

עידן ויינשטיין, אחיו של תומר, אמר מחוץ לאולם הדיונים כי "זה לא מקרה רגיל. זה לא מקרה של כמה חודשים, זה לא נהג תמים שהייתה לו תאונה מצערת - זה רוצח". לדבריו, "הוא (פדידה) קם בבוקר, נטל סמים, לקחת את הרכב המשופר הרצחני והלא חוקי שלו, נהג תוך כדי פסילת רישיון ונסע על 140 בכביש צדי בין מושבים. קרה לו מה שקרה בעקבות כל הדברים האלה. הוא לא הגיש עזרה, הוא לא צלצל למד"א, הוא העלים ראיות והבנתי שזרק שקית עם סמים".

עם הגעתם של הוריו של פדידה, קראו לעברם בני משפחותיהם של שני ההרוגים: "הבן שלכם רצח לנו את המשפחות, לא חינכתם אותו. עניין אותו להרים את הסמים, לא להגיש עזרה להרוגים שמוטלים על הרצפה".

עוד בוואלה!

11 תאונות קטלניות, 17 הרוגים: השבוע המדמם בכבישי ישראל

לכתבה המלאה
שני רוכבי האופניים, יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שנהרגו מפגיעת מכונית בכניסה לבני ציון ב-16 לדצמבר 2019. m, צילום מסך
"זה רצח לשמו". ויינשטיין ולוגסי/צילום מסך, m

עו"ד עדי כרמלי, המייצג את פדידה, אמר כי "מאז הדיון האחרון החשוד לא נחקר". במשטרה אישרו זאת. בהחלטתו מהיום, השופט ארז מלמד אמר כי "על היחידה החוקרת לסיים את החקירה עד לדיון הבא. תפסיקו עם סיסמאות. פשוט תעבדו".

מעצריו הקודמים של פדידה, החשוד שדרס למוות את ויינשטיין ולוגסי, הוארכו בשל חשש גדול משיבוש חקירה. הוא נחשד בין היתר בעבירת המתה בקלות דעת כפולה, בנהיגה בקלות ראש, נהיגה במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך והיזק לרכוש. עוד נחשד כי השליך לכאורה שקית סמים מהרכב.

אביו של יונתן, אלברט פדידה, נעצר בחשד לשיבוש חקירה ובהמשך שוחרר למעצר בית. זאת, לאחר שבאחד הדיונים, לאחר שהשופט אישר להורי הנהג לגשת אל בנם ולחבקו, האב, על פי החשד, ניצל זאת כדי לדבר איתו.

יונתן פדידה הנהג החשוד בדריסת שני רוכבי אופניים למוות בשרון בבית המשפט בפ"ת עם העו"ד שלהם, 17 בדצמבר 2019. מערכת וואלה!
נראה בעבר נוהג בפזיזות. הנהג הפוגע פדידה/מערכת וואלה!

נציג המשטרה ארז קפלן טען בדיון הקודם שפדידה נהג בהיותו פסול נהיגה, ואף ציין כי "הוא היה פצצה מתקתקת". עו"ד עדי כרמלי, המייצג את החשוד, טען בדיון כי הפסילה הייתה מכיוון שהוא לא הגיע לקורס נהיגה. בנוסף לכך, המשטרה טענה כי התקבלו אינדיקציות לכך שפדידה השתמש בסמים. "לא יודעים עדיין באיזו רמה, אבל כן נמצאו עקבות סמים בדמו", אמר קפלן.

רוכבי אופניים באזור השרון העידו כי ראו בעבר את הנהג פדידה נוהג בפראות ברכבו ומסכן רוכבי אופניים. הרוכבים סיפרו כי הוא עובד במסעדה סמוכה, ולכן נוסע באזור זה בכל יום. רן אשכנזי, הרוכב בכל בוקר באזור שבו אירעה התאונה, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא הבחין כמה פעמים בעבר בנהג הדורס עוקף בפראות באותו אזור בו התרחשה התאונה, ולא מתחשב ברוכבי אופניים.

(עדכון ראשון: 11:58)

משפחתם של שני רוכבי האופניים שנהרגו בשרון במהלך הדיון של החשוד המרכזי בבית משפט השלום, פ"ת 24 בצדמבר 2019. לירן לוי, אתר רשמי
משפחות ההרוגים בבית המשפט, היום/אתר רשמי, לירן לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully