וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפיר הודיעה על ריצה עצמאית לכנסת: "מה שקורה בשמאל זה הטיטאניק"

25.12.2019 / 20:24

ברקע המתיחות בינה ובין מרצ מאז פיזור הכנסת, חברת הכנסת הכריזה כי המפלגה הירוקה בראשותה תרוץ בנפרד מהמחנה הדמוקרטי. בכנס פעילים ראשון הדגישה שפיר כי לא זנחה את המאמץ לאיחוד בשמאל, והאשימה את ראשי המפלגות במחנה בסרבנות: "לא מסוגלים להציל את המדינה"

צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

ח"כ סתיו שפיר הודיעה הערב (רביעי) כי המפלגה הירוקה בראשותה תרוץ באופן עצמאי לכנסת, זאת, ברקע מתיחות גדולה בינה ובין מרצ מאז פיזור הכנסת וספקות בנוגע לעתיד "המחנה הדמוקרטי". שפיר קיימה הערב כנס פעילים ראשון של התנועה הירוקה, שמותגה בשבועות האחרונים מחדש כמפלגה הירוקה, ובנאום בכנס אמרה ש"מה שקורה בשמאל זה לא מחנה פוליטי - זו הטיטאניק. אין לי כוונה להתנגש בקרחון, אלא לדאוג שתהיה פה אלטרנטיבה שלטונית. מי שרוצה איחוד ולא עסקנות - יבוא איתנו. אם דווקא ברגע ההיסטורי הזה אנשי הטיטאניק לא מסוגלים לשלב כוחות ולהציל את המדינה - אין להם זכות קיום פוליטית וציבורית".

שפיר אמרה כי עדיין לא זנחה את המאמצים לאחד בין מפלגות השמאל, והאשימה את ראשי המפלגות במחנה בסרבנות. "בבחירות האחרונות מנענו את ההתאבדות של מרצ, אבל לצערי הם מקשים עלינו להצליח בזה גם הפעם", אמרה. "אם בכל זאת ישכילו במחנה השמאל ללכת לאיחוד - נבוא בחפץ לב, בזרועות פתוחות ועם האנרגיות שידענו להביא בסיבוב הקודם. אם יחליטו להמשיך בהתאבדות - נרוץ בכל הכוח".

סתיו שפיר במהלך כנס פעילים 25 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"מי שרוצה איחוד ולא עסקנות - יבוא איתנו". שפיר, הערב/אתר רשמי

שפיר, שהחלה את דרכה כח"כית במפלגת העבודה ואף התמודדה מול עמיר פרץ על ראשות המפלגה במאי האחרון, עזבה את המפלגה אחר כך והייתה ממייסדות המחנה הדמוקרטי עם ניצן הורוביץ ואהוד ברק שהוקמה לקראת בחירות ספטמבר. לצורך ההסכם הבין-מפלגתי, היא חברה לתנועה הירוקה שבראשה עמדה ח"כ לשעבר, יעל כהן פארן, ושובצה במקום השני ברשימה, שקיבלה בסופו של דבר 5 מנדטים.

ואולם, מאז שהוכרזו הבחירות החדשות, פרצה מתיחות גדולה בינה ובין חברי מרצ, ברקע דרישת מרצ לדון מחדש על הסכם האיחוד בין המפלגות, שהיה תקף רק לכנסת ה-22. במרצ ביקשו, בין היתר, לדון מחדש על המיקומים של שפיר ויאיר גולן ברשימה, וכן על סוגיות יסוד ועקרונות מנחים לקמפיין, מה שהעלה חשש אצל שפיר שמנסים לדחות אותה מחוץ לרשימה.

עוד בוואלה!

העבודה אישרה את הקפאת הרשימה ואת שריוני פרץ; שמולי החרים את הוועידה

לכתבה המלאה
כינוס ועידת מרצ והסכמות חברי הרשימה בבחירות לכנסת ה23,  בבית סוקולוב ת"א, 22 בדצמבר 2019. צילום: קובי ריכטר/TPS, TPS
מתיחות גדולה מאז שהוכרזו הבחירות החדשות. הורוביץ, זנדברג ופריג'/TPS, צילום: קובי ריכטר/TPS

מוקדם יותר השבוע ועידת מרצ אישרה הקמה של צוות מו"מ שינהל מגעים לקראת חידוש הסכם הריצה של המחנה הדמוקרטי ובניסיון להביא לאיחוד המפלגות השמאל. הורוביץ קרא בוועידה "לחברינו במחנה הדמוקרטי במיוחד ליאיר גולן וסתיו שפיר לרוץ יחד איתנו ולהגדיל את כוחנו בבחירות הבאות".

ההצהרה של שפיר על ריצה עצמאית מאותתת שלמרות הלחץ הציבורי לאיחוד בין העבודה ומרצ והמרחק הקטן ששתי המפלגות תופסות בסקרים מאחוז החסימה, המגמה בשמאל היא לא של חיבורים, אלא של פיצולים. במרצ דוחפים גם לאיחוד עם מפלגת העבודה אך בשלב זה יו"ר העבודה מתנגד למהלך וסבור שריצה בנפרד תביא לגוש השמאל יותר מנדטים. לפי ההערכה, תזוזה של פרץ בנושא הזה עשויה להתרחש רק לקראת סגירת הרשימות לכנסת ב-14 בינואר.

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully