וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה אישרה את הקפאת הרשימה ואת שריוני פרץ; שמולי החרים את הוועידה

25.12.2019 / 18:57

חברי הועידה אישרו את ביטול הפריימריז ליו"ר ולרשימה לכנסת וכן על תוספת של שני שריונים מטעם פרץ, אם יגייס דמויות בולטות. חברי הכנסת של המפלגה הביעו התנגדות לשריונים, וח"כ שמולי נעדר כאות מחאה. פרץ על החיבור בשמאל: טובת המדינה תהיה נקודות המבחן להחלטה

צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב (רביעי) את הצעת היו"ר עמיר פרץ להמשיך את השותפות עם מפלגת גשר בראשות ח"כ אורלי לוי אבקסיס, לבטל את הבחירות לראשות המפלגה ולבטל את הבחירות לרשימה. כמו כן, הוועידה אישרה את הצעת היו"ר לשמור לעצמו אפשרות של שני שריונים ברשימת המפלגה. השריונים שפרץ ביקש לשמור לעצמו עוררו התנגדות קשה בקרב הח"כים של מפלגת העבודה וח"כ איציק שמוליק החליט להיעדר מהוועידה במחאה. הוועידה התכנסה גם ברקע לחץ כבד בשמאל על פרץ לפעול לאיחוד עם מרצ מחשש ששתי המפלגות הקטנות לא יעברו את אחוז החסימה.

ברקע התסיסה של הח"כים במפלגה על כוונתו של פרץ לשריין שריונים נוספים ברשימה והיעדרותו של איציק שמולי מהוועידה פרץ אמר כי "חברי הכנסת של העבודה גדר הם הנבחרת הטובה ביותר בכנסת ואני מתכוון לשמור על החכים שלנו". לדבריו, הוא מבקש שריונים מתוך "אחריות ורצון לחזק המפלגה", והבהיר כי אין לו כרגע שמות של מועמדים על הפרק: "הכוונה היא לצרף אישים שמסוגלים לתרום אלקטורלית למפלגה. אנשים שמעמדם לא מוטל בספק. ואם לא יימצא כאלה - לא אשתמש בשריונים", פרץ אמר.

מוקדם יותר השבוע התקיימה ישיבה מתוחה של הנהלת מפלגת העבודה שבה ארבעת הח"כים של העבודה - שמולי, מרב מיכאלי, עמר בר לב ורויטל סויד - הביעו את מורת רוחם מכוונתו של פרץ לשריין שני שריונים העשיריה הראשונה. בשלב זה אין לפרץ אפילו שמות שאותם הוא מעונין לשריין והחכים בעבודה חוששים כי הם יידחקו לאחור דרשו שהשריונים יינתנו רק במידה ויהיו מועמדים עם ערך אלקטורלי מוכח למפלגה. ח"כ שמולי צייץ בזמן כינוס הוועדה כי "‏אף שמהלך השיריונים יפגע באחרים ולא בי אישית - לא אקח חלק במהלכים שעלולים לפגוע במפלגת העבודה ולשנות את מהותה".

עמיר פרץ במהלך נאומו בכינוס ועידת מפלגת העבודה, מרכז הכנסים "לאגו", ראשון לציון 25 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
ארבעה ח"כ הביעו את מורת רוחם על השיריונים. פרץ בכינוס המפלגה/ראובן קסטרו

פרץ התייחס היום בנאומו בוועידת המפלגה לקריאות לאיחוד של העבודה ומרצ הבחירות הבאות. פרץ הילל את שיתוף הפעולה עם העבודה-גשר ואמר כי כרגע המפלגה תרוץ באופן עצמאי, אך הוסיף כי "כל שאלת החיבורים והאיחודים תיבחן בזמן, כאשר טובת המדינה טובת הגוש וטובת המפלגה יהיו נקודות המבחן להחלטה". פרץ אמר כי "כל הניתוחים וההערכות שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה", אך קרא לשתי המפלגות "להרים את הראש, כל אחד חנוך את דגליו בגאווה ובביטחון עצמי".

בהמשך נאומו פרץ קרא ליו"ר כחול לבן בני גנץ להתנער מהתיאום עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "תתפקח מאשליית ליברמן, הוא לא היה איתך ולא יהיה איתך. תתנער גם מחברים מהעבר בצה"ל, כי הרב רפי פרץ הוא אולי חבר שלך אבל לא שותף שלך. הוא בחר בשותפות אסטרטגית עם הכהניסטים והגזענים שאין להם מקום, לא בכנסת ישראל ובוודאי לא בממשלת ישראל. יש לך שותף אחד אמיתי שיביא איתו את הלב החברתי והמצפן המדיני, וזה אנחנו, העבודה גשר, גדולה וחזקה. כי רק אם העבודה גשר גדולה, בני גנץ ראש ממשלה".

מוקדם יותר היום אמר גנץ, כי על המפלגות שרוצות להחליף את השלטון להימנע מפיצולים מיותרים. "כל המפלגות שרוצות להחליף את השלטון צריכות לשים את האגו בצד. אני נמצא עם כולם בשיח מכבד בטוח שהם ימצאו את הדרך להימנע מפיצולים מיותרים", אמר גנץ ישיבת הסיעה ברמת גן.

(עדכון ראשון: 17:42)

עוד בוואלה!

גבר בן 50 נדקר למוות בשכונת הר חומה בירושלים; הרקע נבדק

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully