וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לוחץ לאיחוד מפלגות בשמאל: "להימנע מפיצולים מיותרים"

25.12.2019 / 14:38

יו"ר כחול לבן קרא למפלגות "שרוצות להחליף את השלטון לשים את האגו בצד", ברקע החשש בכחול לבן שאחת המפלגות בגוש לא תעבור את אחוז החסימה. הוא דחה גם את ההצעה למנות את נתניהו לנשיא: "פשיטת רגל מוסרית של תנועה מפוארת, ז'בוטינסקי ובגין מתהפכים בקברם"

צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרא היום (חמישי) למפלגות בגוש השמאל-מרכז "לשים את האגו" ולהימנע מפיצולים מיותרים. זאת, בשל החשש בכחול לבן שאחת המפלגות הקטנות משמאל, או שתיהן, לא יעברו את אחוז החסימה ויגרמו לאובדן קולות לגוש המרכז-שמאל.

דבריו של גנץ מגיעים בהמשך ללחצים שבכחול לבן מפעילים על יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ כדי להסכים לאיחוד עם מרצ/המחנה הדמוקרטי, בעוד שפרץ ושותפתו יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס מתעקשים בינתיים על ריצה עצמאית.

גנץ אמר היום כי "כל המפלגות שרוצות להחליף את השלטון צריכות לשים את האגו בצד. אני נמצא עם כולם בשיח מכבד. בטוח שהם ימצאו את הדרך להימנע מפיצולים מיותרים".

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, כפר המכביה, רמת גן , 25 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
גנץ בפתח ישיבת הסיעה, היום/ראובן קסטרו

ברקע הלחץ הכבד לאיחוד עם מרצ, ועידת מפלגת העבודה תתכנס הערב בראשון לציון כדי לאשר את ביטול הפריימריז ליו"ר ולרשימה לכנסת. כמו כן, הוועידה תאשר תוספת של שני שריונים ליו"ר העבודה, פרץ, במידה שיגויסו דמויות בולטות לרשימה.

גנץ, שדיבר בישיבת סיעה בכפר המכבייה, הוסיף כי "בשבועות האחרונים נתניהו ושליחיו מעצימים את ההתנגשות בין הפוליטי והמשפטי. כחול לבן נחושה להביא להכרעה ברורה בבחירות. לשאלה האם נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים יכול לקבל את המנדט להרכבת הממשלה - התשובה היא ברורה: לא. לא ברמה המוסרית ולא ברמה התפקודית. את הסוגיה המשפטית הזו נשאיר ליועמ"ש ולבית המשפט ונכבד כל החלטה. אנחנו חותרים להכרעה ברורה בקלפי".

לדבריו, "אם נתניהו יצליח להשיג בלוק חסינות של 61 כפי ששאף להשיג בבחירות האחרונות אין להחלטות המשפטיות שום משמעות אופרטיבית. הוא יפעל לקבל חסינות ולחוקק את פסקת ההתבגרות זאת הסיבה שהוא גרר אותנו לבחירות פעמיים".

עוד בוואלה!

הברית של סמוטריץ' ושקד באה לסיומה עם אכזבה גדולה לשניהם

לכתבה המלאה
ישיבת סיעת העבודה - גשר 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
מתעקשים על ריצה עצמאית. פרץ ולוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

גנץ גם דחה את ההצעה שהעלה ח"כ גדעון סער, לפיה אם ייבחר לראשות הליכוד יפעל למנות את נתניהו לנשיא המדינה. גנץ אמר כי הוא "שומע את הקולות האלה", ותיאר אותם כ"פשיטת רגל מוסרית של תנועה מפוארת". "ז'בוטינסקי ובגין מתהפכים בקברם. את הריקבון הערכי חייבים להחליף".

בכיר כחול לבן ח"כ יאיר לפיד, אמר לאחר מכן כי מערכת הבחירות נסובה סביב השאלה "מי מנהל את מדינת ישראל?". לדברי לפיד, "ההנחה של כולם היא שהבחירות על ביבי. שזה בחירות בין 'רק ביבי' ל'רק לא ביבי'. זה לא נכון. הבחירות הן לא עליו. מדינת ישראל היא כרגע פרויקט לא מנוהל".

לפיד הוסיף כי "יש לנו ממשלה שכל היום מתעסקת בפרקליטות, פרקליטות, פרקליטות. הבנו, אתם בלחץ מהפרקליטות. איך זה רלוונטי לחיים האמיתיים של אנשים אמיתיים? איך זה רלוונטי לחדרי מיון? לתוצאות המזעזעות של הילדים שלנו במבדקי פיז"ה? לילדים בממ"דים בעוטף עזה? ישראל היא מדינה נהדרת, אבל יש גבול כמה זמן היא תמשיך להיות נהדרת בלי ממשלה מתפקדת".

כינוס ועידת מרצ והסכמות חברי הרשימה בבחירות לכנסת ה23,  בבית סוקולוב ת"א, 22 בדצמבר 2019. צילום: קובי ריכטר/TPS, TPS
בכחול לבן חוששים שהמפלגות משמאל לא יעברו את אחוז החסימה. המחנה הדמוקרטי/TPS, צילום: קובי ריכטר/TPS

מספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, הזהיר כי "ככל שעובר הזמן יותר ויותר אזרחים, גם בליכוד וגם במפלגות הדתיות שבגוש החסינות, מבינים שיש פה בעיה. ברור שהוא רוצה עוד בחירות ועוד בחירות, עד שחס וחלילה תהיה לו קואליציה של 61 שתאפשר לו חסינות והתגברות על מערכת המשפט. במצב כזה הוא יהפוך את ישראל לטורקיה, הוא יהיה מעל החוק ויוכל להימלט ממשפט. במצב כזה, זו לא תהיה יותר מדינת ישראל כפי שאנחנו מכירים ורוצים שתהיה כמדינה יהודית ודמוקרטית. זו תהיה מדינה שהריקבון אוכל בה כל חלקה טובה. אסור לנו לאפשר לו זאת".

מספר 4 בכחול לבן, ח"כ גבי אשכנזי, הוסיף כי "גם המפלגות שרואות עצמן כאבן ב'בלוק' הן חלק מהבית שאנחנו מבקשים לחזק ולבנות כאן. נבנה ביחד בית מאחד, עבור כל אזרחי מדינת ישראל. ונשמור עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully