וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי כאן הסוררים? הרולטה של ההסדרה. דעה

לאה גולדין

24.12.2019 / 19:16

לוחמי חמאס מתפללים במהלך תצוגה צבאית נגד ישראל בדרום רצועת עזה ב-11 בנובמבר 2019. רויטרס
לא קשורים להסלמה? אנשי חמאס ברצועת עזה/רויטרס

הפרשן הצבאי, אמיר בוחבוט, כתב בוואלה! NEWS על המשחק הכפול של ישראל בכל הנוגע לאפשר את המשך תהליך ההסדרה מול חמאס, ללא השבת החיילים והאזרחים. בהתלקחות האחרונה מול עזה, מבצע "חגורה שחורה" בנובמבר 2019, סיפרה לנו ממשלת ישראל בראשות נתניהו, באמצעות תדרוכים של כוורת ראש הממשלה, שרים בקבינט ובכירים במערכות הביטחון, שג'יהאד אסלאמי הוא זה שאחראי על ירי של מאות טילים לדרום הארץ ומרכזה.

לגבי ארגון חמאס, האחראי הישיר והברור לכל הנעשה ברצועה, נטען כי הוא כלל לא קשור לעניין. גם לאחר שנסגרה "הפסקת אש" וחמאס ירה שני טילים נוספים על העיר שדרות, הסבירו לנו שזה רק בשביל הכבוד שלהם.

הפרות סדר בצפון רצועת עזה, במסגרת צעדות השיבה, 20 בדצמבר 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
כל סבב לחימה מסתיים בעוד "הפסקת אש". הפרות סדר בגבול, בסוף השבוע/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

הגיע הזמן שנשאל את עצמנו ואת ממשלתנו כמה שאלות פשוטות: איפה הכבוד והזכות לחיות בשקט של תושבי עוטף ישראל? איפה החיים של ילדי שדרות שרועדים ובוכים בדרך לממ"ד בכל פעם ששומעים את התרעת הצבע האדום? איפה נמצאת ההרתעה שלנו כששתי תנועות נוער גדולות נאלצות, תוך מספר שבועות, לקפל את הציוד ולהחזיר את המדריכים והחניכים שלהן הביתה מהעוטף בגלל שהסיטואציה הביטחונית הכריעה אותן? ובעיקר כדאי שנשאל איפה הפסקת האש? מדוע אף אחד מאזרחי ישראל לא מצליח ליהנות ממנה?

הבן שלי, סגן הדר גולדין, נהרג ונחטף במלחמת "צוק איתן" כשנשלח על ידי צה"ל למגר את האויב בעזה. הוא יצא לפעילות מבצעית לאיתור מנהרות טרור החודרות לשטח ישראל ומטרתן לפגוע בתושבי העוטף. הדר נחטף בהפסקת אש הומניטרית ב-1 באוגוסט 2014, לפני חמש וחצי שנים.

את השאלה איך בדיוק מרשים לעצמם, ראש הממשלה נתניהו והשרים החברים בקבינט, לסיים כל סבב לחימה מול עזה בעוד "הפסקת אש", ובלי להשיב את הדר השבוי בידי החמאס אני שואלת שוב ושוב בשנתיים האחרונות. אבל את התשובה לא רק אני מצפה לשמוע, אלא כל תושבי העוטף.

עוד בוואלה!

משחק כפול: חמאס מאפשר ל"סוררים" לשגר רקטות כדי לשחרר קיטור

לכתבה המלאה
לוחמי הג'יהאד האסלאמי בהלוויה ברצועת עזה ב-14 בנובמבר 2019. רויטרס
הם "סוררים" כי הם מפריעים למאמצי ה"הסדרה". אנשי ג'יהאד ברצועה/רויטרס

אני מציעה לנתניהו ולשרים בקבינט לצלצל ולתת הסבר לחברים שלנו, פאולינה ומרסלו טרגרמן, ששכלו את נכדם דניאל בן ה-4 ב"צוק איתן" ובשנתיים האחרונות הם חיים שוב תחת "צבע אדום".

בעוד כחודשיים נציין שנתיים לתחילת הפרות הסדר שמארגן חמאס על הגדר. כמעט בכל יום מחבלים חמושים, עם סכינים, רימונים או נשק, חוצים את הגדר מעזה במטרה לפגוע ולהרוג חיילים ואזרחים. זו הסיטואציה היומיומית עמה מתמודדים תושבי הישובים סמוכי הגדר וחיילי אוגדת עזה.

כדאי שכולנו נבין שממשלת ישראל מחזירה את אותם המחבלים לביתם, לעיתים הם עומדים למשפט, מרצים מספר חודשי מאסר שבמהלכם מעמדם בתוך חמאס משתדרג ובד"כ המחבלים הללו חוזרים לעזה ללא משפט ומתחת לרדאר של כולנו.

בקבינט ובמערכות הביטחון קוראים למחבלים הללו "סוררים", כי להבדיל מחמאס הטוב שלא יורה על ישראל המחבלים החמושים שלו הם "סוררים" כנראה כי הם מפריעים למאמצי ה"הסדרה".

צעדות השיבה בגבול רצעות עזה, 30 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
משחקים משחק כפול על הבנים שלנו. "צעדות השיבה" בגבול הרצועה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין שבויים בידי החמאס כבר חמש וחצי שנים. אנחנו, משפחות גולדין ושאול, מחכים להסכם חילופי שבויים שיחזיר לנו את הבנים הביתה. אנחנו מייחלים לכך שמדינת ישראל תעמוד במילתה ובערכיה ותשיב בנים שנשלחו לקרב לגבולם. בנוסף, יש להשיב לישראל גם את האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד המוחזקים על ידי חמאס בניגוד לדין ההומניטארי הבינלאומי.

אומרים לנו שלא ישחררו מחבלים ולא תהיה עסקת "גלעד שליט 2". אז מדוע מחזירים כמעט בכל יום את המחבלים החמושים שחוצים את הגדר כדי לפגע ולרצוח מבלי להשיב את החילים השבויים בעזה בידי החמאס? במהלך חמש וחצי השנים שהדר ואורון שבויים בעזה, חצו את הגדר מאות מחבלים חמושים, הם הוחזרו לעזה ואיך לא השיבו לנו את הבנים החיילים שלנו?

המילה "סוררים" היא המצאה שנועדה להטעות את הציבור

מסתבר שהמילה "סוררים" היא המצאה ישראלית שנועדה לסייע לדרג המדיני ולמערכות הביטחון להטעות את הציבור ולטייח את המציאות הביטחונית ברצועת עזה, באופן שאינו מחייב להגיב, ובכלל שלא לדרוש את השבת החיילים מידי האויב. והכל כדי להמשיך בתהליך ההסדרה עם הנהגת חמאס בתיווך מצרים, קטאר ומדינות נוספות.

אז מי כאן הסוררים? חמאס או הממשלה שבכלל לא דורשת את השבת החיילים מעזה ומייצרים מצג שווא של "שקט" כדי להמשיך את "ההסדרה"?

לפני למעלה משנה (ספטמבר 2018) לאחר פגישה קשה ולא נעימה שקיימנו עם ראש הממשלה נתניהו הוא הצהיר כי "לא תהיה הסדרה ללא השבת הבנים". אז איך הבנים שלנו לא חזרו הביתה?

טנקים וחיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, 13 בנובמבר 2019. רויטרס
עושים הכל כדי להמשיך בתהליך ההסדרה. טנקים וחיילי צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

תהליך ההסדרה מתקדם, הוא כולל יוזמות כמו הקמת אזורי תעשייה משותפים, מפעלי הייטק, הקמת בתי חולים, טיפול בתשתיות המים, החשמל והביוב, יציאת פועלים, דייג וחקלאות ימית. יצוא 5 טונות של תותים בשבוע שעבר מעזה למדינות המפרץ ולשווקים בבריטניה זו דוגמא קטנה לתהליך שכבר מתרחש במציאות.

ההסדרה נוסעת ואף אחד לא דורש את החיילים והאזרחים השבויים בעזה. איפה שר הביטחון בנט והרמטכ"ל כוכבי שמקדמים הסדרה ללא דרישת השבת החיילים הביתה?

כמה יצירתיים כוחותינו בהמצאת זימלולים - buzzwords, כמו "סוררים" להסדרה, ובעצם משחקים משחק כפול על הבנים שלנו הדר ואורון - חיילי צבא הגנה לישראל השבויים בעזה, ועלינו משפחות גולדין ושאול, השבויות בידי כוחותינו שמונעים מאתנו קבורה יהודית של בנינו - מעשה שנוגד את האמונה בכל הדתות.

למעשה, משחקים משחק כפול על תושבי העוטף שרואים כל יום את המוות מול העיניים. אז מהו באמת המשחק הכפול שמקריב אותנו על מזבח "ההסדרה"? האם אלה המיליארדים שנשפכים באזור על דמם של ילדינו ואזרחי העוטף? מי יהיה זה שיפגע מהרולטה של ה"סוררים"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully