וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס קבע כי גברים ונשים לא יכולים להופיע יחד, וביטל קונצרטים בעזה

ארגון הטרור השולט ברצועה ביטל את הקונצרטים, הנחשבים לאירועי שיא עבור מוזיקאים צעירים. הקונסרבטוריום הלאומי על שם אדוארד סעיד מחה על ההחלטה והדגיש כי המוזיקאים מנגנים כאנסמבל שלא יכול להתפרק בגלל הפרדה מגדרית. מנהלת ביה"ס למוזיקה: "לא מקבלים את ההחלטה"

בית ספר למוזיקה בעזה. 13 באוקטובר 2008. AP
"אין להם יותר זכויות מהורי התלמידים". בית ספר למוזיקה בעזה/AP

שני קונצרטים של תלמידי הקונסרבטוריום של עזה בוטלו, לאחר שחמאס החליט לראשונה כי בנים ובנות לא יכולים לנגן יחד על אותה במה. בית הספר למוזיקה של עזה, הפועל כחלק מהקונסרבטוריום הפלסטיני הלאומי על שם אדוארד סעיד, מחה על ההחלטה. המנצח, אנס אל-נג'אר, אמר כי יישום ההפרדה יהיה אסון עבור 45 חברי התזמורת.

קרוב ל-200 תלמידים ותלמידות מגילאי שש ומעלה לומדים בבית הספר מוזיקה קלאסית אוריינטלית ומערבית. שני הקונצרטים השנתיים שתוכננו להיערך - בחאן יונס ובעיר עזה - נחשבים לאירועי שיא עבור המוזיקאים הצעירים.

אל-נג'אר אמר כי הצעד חסר התקדים הוא "סימן רציני מאוד". לדבריו, "אחרי עשר שנות לימודים, המוזיקאים מוכנים לעלות על הבמה. חלומו של כל מוזיקאי הוא להופיע". אל-נג'אר, המנהל האקדמי של בית הספר ונגן קנון (כלי פריטה ערבי) וירטואוז, הסביר כי המופעים נועדו להורי התלמידים. "אין להם (חמאס) יותר זכויות מהורי התלמידים כדי למנוע מהם להופיע", טען.

בית ספר למוזיקה בעזה. 13 באוקטובר 2008. AP
ינסו לדחות את הקונצרטים. בית הספר למוזיקה בעזה/AP

האישור הנדרש מהמשטרה לקיום אירועים ציבוריים ניתן לרוב מראש, כשהמופע האחרון של התזמורת נערך באוקטובר האחרון. בית הספר הדגיש כי המוזיקאים מנגנים כאנסמבל שלא יכול להתפרק בגלל הפרדה מגדרית.

הצעד נגד ההופעות המעורבות הגיע בעקבות פתווה (פסק הלכה מוסלמי) שפורסמה בחודש שעבר על ידי מטיף אסלאמי בחאן יונס, שנחשבת לשמרנית יותר מאשר עזה. אז, המטרה הייתה הופעה של להקת "סול" - קבוצה של ארבעה בוגרים ובוגרת של בית הספר בעזה. הפתווה, שפורסמה בפייסבוק והציעה לרשויות להחרים את ההופעה, עוררה דיון נרחב ברשתות החברתיות.

הארגון הפלסטיני לזכויות אדם הוקיע את פסק ההלכה וטען כי יש אפשרות שמדובר בנאום שנאה. לדברי הארגון, הפתווה "הכפישה את חברי הלהקה ככופרים שמקדמים דברי זימה" והפרו את החוק הפלסטיני והבינלאומי המגן על חירות הפרט. בארגון קראו לרשויות ברצועת עזה לגנות באופן רשמי את הצהרות המטיף, מוחמד אל-פרה.

עוד בוואלה!

רקטה שוגרה מרצועת עזה לישראל; בתגובה - צה"ל תקף מטרות חמאס

לכתבה המלאה

אינו עושה מספיק כדי לכפות משטר אסלאמי

חמאס מוגבל באופן יחסי ביכולתו להתערב בחיי החברה והתרבות בעזה, המאופיינים באופן שיגרתי בהפרדה מגדרית בבתי ספר ממשלתיים, ובאיסורים על שתיית אלכוהול וקיום מערכת יחסים אינטימית בין זוגות לא נשואים. חרף זאת, עדיין נשמעות כלפי הארגון תלונות מצד פלגים סלפים ואולטרה-שמרנים, הטוענים כי אינו עושה מספיק כדי לכפות משטר אסלאמי מחמיר יותר.

מנאל עוואד, מנהלת המוסד על שם אדוארד סעיד בעזה הסבירה כי האירוע נדחה מאחר ולא היו מוכנים לקבל את החלטת חמאס. "הממשלה לא סירבה לקונצרט עצמו אלא לעובדה כי בנים ובנות ינכחו יחד על הבמה. אנחנו סירבנו לקבל את הרעיון הזה, ולכן דחינו את הקונצרט", אמרה.

היא הוסיפה כי באופן כללי, משרד התרבות של חמאס תומך בפעילות בית הספר, אך "ההחלטה לא בידם וזאת הבעיה". עוד אמרה עוואד כי רשמית בית הספר עוד לא פתח במחאה על המהלך, בתקווה כי האירוע כן ייצא בעתיד לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully