וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7,000 שקלים בחודש, רבע מיליארד בשנה: משכורות הפועלים מעזה נחשפות

11.12.2019 / 13:11

לפי עבודת מטה ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים בנושא הגדלת מכסת העובדים הפלסטינים שנכנסים מהרצועה לישראל, תכניס 35 מיליון שקל בחודש. במתפ"ש טוענים כי המהלך יוביל לצמיחה כלכלית ולשיפור המצב הביטחוני, אולם בשב"כ מתנגדים בשל גודל הסיכון

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

כשברקע הוויכוח במערכת הביטחון על מתווה תהליך ההסדרה, כמו גם האפשרויות להטבות כלכליות לחמאס במסגרת הסדרה ארוכת טווח, הגיעה לסיומה עבודת המטה ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), בעניין כניסת אלפי פועלים פלסטינים מרצועת עזה לישראל.

לדברי גורם ביטחוני, "כדי להגדיל את כמות העובדים בעזה ולהוסיף כסף לרצועה, קיים פתרון ממש מתחת לאף בדמות אישור הכנסה של 5,000 פועלים פלסטינים לעבודות בחקלאות ובבניין בישראל. כל פועל כזה ירוויח לפחות 7,000 שקלים בחודש בישראל - מה שאומר שהם יכניסו לעזה 35 מיליון שקל בחודש ורבע מיליארד שקל בשנה (על בסיס 5,000 פועלים)". כיום, נע השכר החודשי הממוצע בעזה סביב אלף שקלים.

"במתפ"ש מאמינים שזה יעשה פלאים לכלכלה העזתית וגם למצב הביטחוני", המשיך הגורם. "המעגלים המשפחתיים יעשו הכול כדי לשמור על ההיתר שמפרנס אותם. פתרון זה מחייב החלטת ממשלה בנושא - ובצה"ל וביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים משוכנעים שהגיע הזמן לעשות את הצעד הזה - וזאת כדי לקדם את תהליך ההסדרה למול עזה. אגב, בהתאחדות בוני הארץ יכולים לקלוט אותם באופן מיידי לעבודה".

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה באריאל, 3 בפברואר 2016. רויטרס
"מאמינים שהמהלך יעשה פלאים לכלכלה העזתית וגם למצב הביטחוני". פועלים פלסטינים/רויטרס

בשב"כ מתנגדים לכניסת אלפי פועלים פלסטינים בשל גודל הסיכון, אולם בארגון הציעו חלופה בדמות הגדלת מכסת הסוחרים מרצועת עזה כמחוללי כלכלה, ועמם הסיכון הביטחוני נמוך הרבה יותר.

בעקבות התנגדות השב"כ הדגיש הגורם הביטחוני כי "מעבר ארז הוא אחד הטרמינלים הטובים והחכמים בעולם. הוא מצויד ביכולות טכנולוגיות גבוהות מאוד וכמעט בלתי ניתן להבריח דרכו אמצעי לחימה". העמדה המלאה של מתפ"ש תוצג לדרג המדיני עם ההתקדמות בהסדרה עם חמאס.

עוד בוואלה!

גורם ביטחוני בכיר: במצב הנוכחי - לא יהיה מנוס ממבצע צבאי רחב בעזה

לכתבה המלאה
מחסום ארז. אילן אסייג, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
"כמעט בלתי ניתן להבריח דרכו אמצעי לחימה". מעבר ארז/מערכת וואלה! NEWS, אילן אסייג, הארץ

בשנים האחרונות (לרבות השנים 2018 ו-2019) קיימת מכסת היתרים קבועה ל-5,000 סוחרים בעזה אשר רשאים לצאת מהרצועה לישראל וליהודה ושומרון. גורמי ביטחון השמיעו לאחרונה טענות כי חלקם פועל בניגוד להיתר שניתן להם כסוחרים ועובדים בישראל, כפועלים בתחום הבנייה, בעיקר באזור אשקלון והסביבה.

ממתפ"ש נמסר בתגובה: "נדגיש כי כל היתר נבחן באופן פרטני ומונפק בכפוף לקריטריונים המפורסמים באתר מתפ"ש וכן בכפוף לאישור ביטחוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully