וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: לא מאפשרים לחמאס לפעול נגד ישראל משטחנו

19.12.2019 / 15:15

משרד החוץ דחה את הדיווח בטלגרף, שלפיו אנקרה מעלימה עין מתכנון פיגועים על אדמתה. עם זאת, הוא הגן על קשריו עם חמאס. "רוב הקהילה הבינלאומית לא רואה בו ארגון טרור"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

טורקיה הכחישה היום (חמישי) כי היא מאפשרת לחמאס לפעול משטחה נגד ישראל, בעקבות תחקיר של העיתון הבריטי טלגרף שלפיו הארגון הפלסטיני מתכנן מתקפות טרור בידיעתן של הרשויות באנקרה. בהודעת משרד החוץ של טורקיה נאמר כי הוא דוחה את "הטענה ששטחה של טורקיה משמש לפעולה נגד ישראל או נגד כל מדינה אחרת".

בהודעה, שפורסמה בחשבון הטוויטר של משרד החוץ, הגנה אנקרה על קשריה עם חמאס, ואמרה כי רוב "הקהילה הבינלאומית לא מגדירה אותו ארגון טרור, אלא כמי שניצח בבחירת ברצועת עזה עוד ב-2006". עוד נאמר כי "כדאי להזכיר שהעצרת הכללית של האו"ם סירבה להגדיר את חמאס ארגון טרור בשנה שעברה. שורה של מדינות, כולל טורקיה, מקיימות קשרים עם חמאס בדרגים שונים".

ישראל מודאגת זה תקופה ארוכה מפעילות חמאס על אדמת טורקיה, שיחסיה עמה מעולם לא השתקמו מאז התקרית במשט המרמרה ב-2010. לפי הטלגרף, מחקירות של משטרת ישראל עם חשודים עולה כי בכירים בחמאס פועלים מאיסטנבול ומתכננים פיגועים נגד ישראל, כולל מזימה להתנקש בחייו של ראש עיריית ירושלים לשעבר וחבר הכנסת בהווה ניר ברקת. עוד דווח כי המודיעין הטורקי נמצא בקשר צמוד עם חמאס, שמנהיגי אסמאעיל הנייה נפגש ביום שבת האחרון עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן באיסטנבול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחסים הדוקים. ארדואן והנייה באיסטנבול, שבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully