וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בדרום: פלסטיני חשוד שחצה את הגדר, הניף סכין לעבר הכוחות ונורה

23.12.2019 / 11:35

הפלסטיני נורה ברגלו ע"י הכוחות ונעצר. השר גלנט אמר בריאיון לרדיו דרום כי תפקידו הוא לא לדאוג לילדים בדרום. "אנחנו צריכים לפעול בשכל ישר מתוך הערכת מצב מפוכחת מהראש ולא מהבטן". לדבריו, "צריך להגיד לילדים כי יש לדאוג לביטחון ישראל לפי סדר עדיפויות"

סטילס: ראובן קסטרו, הקלטה: מתוך ראיון למנדי ריזל ברדיו דרום, עריכה: טל רזניק

פלסטיני ובידיו סכין חשוד שחצה היום (שני) את הגבול בדרום, הניף את הסכין לעבר כוחות צה"ל בסמוך, נורה ונעצר. החשוד נפצע ברגלו ופונה לטיפול בבית החולים סורוקה. אין נפגעים בקרב הכוחות. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה חשוד שחצה את גדר המערכת בדרום רצועת עזה, וכי הלוחמי שקפו לנקודה זיהו אותו כשהוא מניף לעברים סכין וירו לעברו. החשוד נעצר לתחקור ראשוני ופונה לקבלת טיפול.

מוקדם יותר היום שר העלייה והקליטה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני יואב גלנט אמר כי אין מקום להתנהלות רגשית בנושא הדרום. "התפקיד שלי הוא לא להרגיע את הילדים בדרום אלא לדאוג לביטחון ישראל לפי סדר עדיפויות לצערי, ואת זה צריך להגיד גם לילדים". בריאיון למנדי ריזל ברדיו דרום הוסיף גלנט כי "אנחנו צריכים לפעול בשכל ישר מתוך הערכת מצב מפוכחת מהראש ולא מהבטן. יש אויבים שלא מסכימים עם קיומנו וזה לא נגמר ביום וגם לא שנה או שנתיים".

הפרות סדר בצפון רצועת עזה, במסגרת צעדות השיבה, 20 בדצמבר 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
הפרות סדר בגבול רצועת עזה, בסוף השבוע האחרון/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

ד"ר חיים שקד, ראש המכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום שליד נתיבות, אמר בתגובה לשר גלנט כי "המעטה בערכו של החוסן של ילדי הדרום היא שגויה ואף מסוכנת. הענקת חוסן לתושבי הדרום המתמודדים כבר שני עשורים עם לחימה ממושכת היא באחריות הקבינט הביטחוני בדיוק כמו מתן אישור למבצע צבאי בעזה. יכולות הצבא מבוססות על החוסן האזרחי של תושבי העוטף". לדבריו, "אנו כמכללה לחינוך מכשירים את המורים להעניק חוסן לתלמידיהם, כך שברור שהמאמץ להרגיע את התושבים ולהעניק להם חוסן, צריך להתקיים בכל הרמות החל מראש הממשלה וחברי הקבינט ועד למורים, להורים ולמרכזי החוסן בשטח".

רק ביום חמישי האחרון, רקטה שוגרה מרצועת עזה לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי הופעלה התרעה בקיבוץ כפר עזה וכי זוהה שיגור אחד מהרצועה. בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקפו מטרות חמאס ברצועה.

יואב גלנט במטה הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"לא נגמר ביום וגם לא שנה או שנתיים". גלנט/ראובן קסטרו

על פי הודעת דובר צה"ל, המטרות שהותפקו כוללות תשתית תת-קרקעית ומטרה ימית של חמאס בדרום הרצועה. כמו כן, הותקף גם מתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה. עוד נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה משטח רצועת עזה לשטח ישראל הלילה".

מאוחר יותר באותו הלילה, נורתה רקטה נוספת לעבר ישראל. על פי דובר צה"ל, הרקטה יורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית, אחרי שגרמה להפעלת התרעה בשדרות וביישובים נוספים בעוטף עזה. בתגובה לירי, מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפנות בוקר אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס בצפון רצועת עזה.

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully