וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק ספוג דם וחוגר: טליבאן פרסם פריטי חייל אמריקני שנהרג

23.12.2019 / 20:30

ארגון הטרור הודיע כי הרג חייל אמריקני במתקפה בצפון אפגניסטן והוסיף תמונות של ציודו וכרטיסו האישי כדי להוכיח זאת. החייל הוצב במקום כחלק מכח נאט"ו בן כ-20 אלף חיילים בהובלת ארצות הברית שמנהלת משא ומתן עם הטליבאן. ב-2019 נהרגו יותר מ-12 חיילים זרים במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארגון טליבאן הצהיר היום (שני) כי כוחותיו הרגו חייל אמריקני והעלה לרשת תמונות של תרמיל ספוג דם וכן של כרטיס זיהוי של החייל כדי להוכיח זאת.

מהצבא האמריקני נמסר כי "חייל נהרג בפעילות", אולם לא פורסמו פרטים נוספים, עד להודעה לקרוביו של ההרוג. זאביהולה מוג'אהיד, אחד מדוברי טליבאן, אמר כי הארגון הרג חייל אמריקני בפיצוץ במחוז הצפוני של קונדוז. "הלוחמים שלנו הרגו חייל אמריקני ופצעו חייל קומנדו אפגני", מוג'אהיד כתב בהודעת טקסט שאליה צורפו התמונות.

חוגר ומעיל החייל האמריקני שנהרג על ידי הטליבאן (19\12\23). צילום מסך
חוגר ומעיל החייל האמריקני שנהרג על ידי הטליבאן/צילום מסך

קרוב ל-20 אלף חיילים זרים מוצבים באפגניסטן, רובם אמריקנים, כחלק מכח משימה של נאט"ו בהובלת ארצות הברית. משימתו של הכח היא לאמן ולייעץ לכוחות הביטחון האפגנים כשחלק מהכח גם לוקח בפעולות נגד הטרור האסלאמי המקומי. יותר מ-12 חיילים זרים נהרגו באפגניסטן השנה.

ממשל ארצות הברית מנהל משא ומתן עם טליבאן בשנה האחרונה על עסקה לפיה ארצות הברית תוציא את כוחותיה מהמדינה כתנאי להבטחות ביטחוניות שונות שעל הטליבאן יהיה ליישם. אנשי המשא ומתן האמריקנים אמרו החודש שהם ייקחו הפסקה מהשיחות, לאחר התקפה על בסיס אמריקני גדול.

עוד בוואלה!

דיווח: ממשל טראמפ יודיע על נסיגתם של 4,000 חיילים מאפגניסטן

לכתבה המלאה
אקדחו האישי של החייל האמריקני שנהרג. צילום מסך
אקדחו האישי של החייל האמריקני שנהרג/צילום מסך

כיום, טליבאן שולט על יותר שטח מאז הופל שלטונו ב-2001 על ידי כוחות קואליציה בראשות ארצות הברית. כוחות הביטחון של אפגניסטן, המגובים על ידי צבא ארצות הברית, העלו לאחרונה את כמות המבצעים כנגד הארגון בצפון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully