וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ממשל טראמפ יודיע על נסיגתם של 4,000 חיילים מאפגניסטן

בכירים בצבא ארה"ב לא אמרו ל-NBC מתי תחל הנסיגה, אך הגדירו אותה כפרויקט שיתפרס על פני כמה חודשים. ההודעה הגיעה לאחר שהנציג המיוחד של אפגניסטן לשיחות הפיוס עם טאליבן אמר כי ארה"ב "לוקחת הפסקה" בשיחות, זאת בשל הפיגוע סמוך לבסיס האמריקני ליד קאבול בשבוע שעבר

רויטרס

ממשל טראמפ צפוי להודיע על נסיגתם של יותר מ-4,000 חיילים מאפגניסטן כבר בתחילת שבוע הבא - כך דווח הלילה (ראשון) ב-NBC מפי בכירים בצבא האמריקני. במסגרת הנסיגה, יישארו באפגניסטן בין 8,000 ל-9,000 חיילים אמריקניים.

ההודעה הגיעה ימים ספורים לאחר שהשליח המיוחד של אפגניסטן לשיחות הפיוס עם טליבאן, זאלמיי חלילזאד, אמר כי "ארצות הברית לוקחת אתנחתא קצרה" בשיחות, זאת לאחר המתקפה ביום רביעי האחרון בסמוך לבסיס חיל האוויר האמריקני "באגרם", צפונית לקאבול, שהביאה למותם של שני אפגנים ופצעה כ-70 בני אדם.

לארצות הברית יש כיום בין 12 אלף ל-13 אלף חיילים באפגניסטן. הבכירים לא אמרו מתי תחל הנסיגה, אך הגדירו אותה כפרויקט שייערך בשלבים ויתפרס על פני כמה חודשים.

חיילי צבא ארצות הברית באפגניסטן. AP
חיילי צבא ארצות הברית באפגניסטן/AP

בהצהרה, אמר דובר כוחות ארצות הברית ואפגניסטן, כי "הכוחות לא קיבלו הוראות להפחית את כמות החיילים באפגניסטן. אנו ממשיכים להיות מחויבים באופן מלא למשימת התמיכה שלנו בשותפינו האפגניים, ולהתמקד ביעד המפתח שלנו: להבטיח שאפגניסטן לעולם לא תשמש כמקלט עבור טרוריסטים המאיימים על ארצות הברית, על בעלות בריתנו או על האינטרסים שלנו".

הנשיא דונלד טראמפ דחף לנסיגה מאפגניסטן מזה זמן, כולל במהלך ביקורו האחרון במדינה בחג ההודיה האחרון. בתוך כך, שר ההגנה מארק אספר אמר בפורום רייגן להגנה הלאומית בסוף השבוע שעבר כי צמצום הכוחות האמריקניים יתרחש גם אם הטליבאן לא יקיים מו"מ על הסכם, וכי מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן, הגנרל סקוט מילר, אמר שצמצום הכוחות אפשרי.

"המפקד חושב שאנחנו יכולים להצטמצם לכמות קטנה יותר מבלי לחבל ביכולת שלנו להבטיח שאפגניסטן לא תהפוך למקלט לטרור", אמר אספר. הוא הוסיף כי הוא מקווה להעביר מחדש כוחות מ"סנטקום", פיקוד המרכז של ארצות הברית, לאזור האסיה-פסיפיק, אותו כינה "הזירה המועדפת".

עוד בוואלה!

למרות מחאת המפגינים: רה"מ לשעבר נבחר לנשיא אלג'יריה

לכתבה המלאה
שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר עם חיילים אמריקניים באפגניסטן, 20 באוקטובר 2019. AP
אספר עם חיילים אמריקניים באפגניסטן, אוקטובר/AP

הודעת הנסיגה היא "חלק מהניסיון לאתחל את השיחות עם הטליבאן", אמר אחד הבכירים הצבאיים לשעבר. במסגרתה יכול חלילזאד להציע לטליבאן כי שני הצדדים יחלו במשא ומתן במקום בו הפסיקו, כאשר ארצות הברית מוציאה את חייליה וארגון הטרור מבטיח הפסקת אש. "זה המינימום אותו אתה צריך כדי לשמור על מדינה אבל באותו זמן גם להישאר אמין עבור המו"מ עם הטאליבן". באוקטובר האחרון אמר אספר כי ארצות הברית יכולה לצמצם את נוכחותה ל-8,600 חיילים מבלי להשפיע על פעולות נגד הטרור.

מפקד פיקוד המרכז של ארצות הברית, הגנרל פרנק מקנזי, השתתף בשבוע שעבר בישיבות בהן דנו בהשפעתם של החיילים האמריקניים במזרח התיכון, כך לפי שלושה גורמים רשמיים בארצות הברית. הדיון כלל שיחות על הגדלת הכוח הצבאי של המדינה באזורים אחרים במזרח התיכון כדי להתמודד עם האיום מצד איראן.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך ביקור פתע לחיילים אמריקאים באפגניסטן 28 בנובמבר 2019. רויטרס
טראמפ במהלך ביקור הפתע לחיילים אמריקנים באפגניסטן, חודש שעבר/רויטרס

טראמפ הבטיח מאז תחילת הקמפיין לנשיאות ב-2016 לסיים את המלחמות כמו זו באפגניסטן ולצמצם את מספר הכוחות האמריקנים שפרוסים מעבר לים. לדברי ה-NBC, יועציו משכנעים אותו בשלוש השנים האחרונות שלא להפסיק את הפעילות באפגניסטן, אך הנשיא גילה נכונות לעשות צעד כזה באוקטובר, כאשר הביא לנסיגת כוחות אמריקניים מסוריה. מוקדם יותר השנה, טראמפ הבהיר ליועציו כי הוא רוצה להוציא את כל הכוחות מאפגניסטן עד לבחירות בנובמבר 2020. "הכל קשור לשיח הבחירות של 2020", אמר אחד הגורמים ל-NBC.

מהבית הלבן טרם התקבלה תגובה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully