וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכוכיות מתנפצות, מבלים בורחים: תיעוד הירי הדרמטי במרכז הקניות בצפון

22.12.2019 / 18:51

בסרטון שמתעד את רגעי הבהלה במתחם בירכא נראים יושבי בית הקפה מזנקים מהשולחנות לקול ניפוץ הזגוגיות והירי. חמישה בני אדם נפגעו באורח קל בתקרית. ביהמ"ש האריך בשלושה ימים את מעצרם של שני החשודים, המכחישים את מעורבותם. החקירה נמשכת

עריכה: עמית שמחה

המשטרה פתחה בחקירת תקרית ירי לעבר קניון "ביג פאשן אאוטלט" בירכא שארעה ביום שישי האחרון ובו נפצעו קל חמישה בני אדם. בתיעוד מזירת הירי שמתפרסם היום (ראשון) נראים הרגעים הדרמטיים שבהם התרחש הירי ונראים זכוכיות מתנפצות במרכז הקניות ומבלים שיושבים בבית קפה במקום - נמלטים ומסתתרים בבהלה.

בוקר למחרת הירי עצרה המשטרה את פואד אבו נימר בן ה-23, תושב ירכא, וסלים חורי כבן ה-38 מאבו סנאן, בחשד לביצוע הירי. הם מוחזקים בהפרדה זה מזה ובחקירתם כל אחד מהם טוען לאליבי.

ירי בקניון ביג בירכא, 20 בדצמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
אלמונים פתחו בירי בשישי בערב. מרכז הקניות בירכא/דוברות משטרת ישראל

בבית המשפט השלום בעכו התנהלו היום שני דיונים נפרדים בעניינם של השניים. עו"ד סאלח עבאס, המייצג את אבו נימר מטעם הסנגוריה הציבורית, ועו"ד ג'נווה נחאס-עראף, המייצגת את חורי מטעם הסנגוריה הציבורית, הכחישו בשמם את המיוחס להם. אולם השופטת ג'ני טנוס, שעיינה בתיק החקירה, ציינה כי חשד חוקרי המשטרה נסמך על מידע מודיעיני קונקרטי ומפורט ובעל מהימנות גבוהה וכי נתונים מסוימים בתיק מבססים את המידע לכלל חשד סביר. היא האריכה את מעצר כל אחד מהם בשלושה ימים. נציגי קניון "ביג פאשן" נכחו באולם בזמן הדיונים.

מאוחר יותר, בבית המשפט המחוזי בחיפה, דחה השופט ניצן סילמן ערר שהגיש עו"ד עבאס על ההחלטה בעניין אבו נימר ובמקביל דחה בקשה של המשטרה לקיים את הדיון בדלתיים סגורות. אף הוא קבע כי במקרה הזה המידע המודיעיני טרי ונוקב בשמות ספציפיים, נותן תיאור מפורט ונתמך בתגובה מסוימת שמצא בתיק החקירה. הוא ציין כי המשטרה תוכל לשחררו עוד טרם חלפו ימי המעצר שנפסקו לו, באם יאומת האליבי שנתן. החקירה בעיצומה.

עוד בוואלה!

במשרד לביטחון הפנים זועמים: "תקציב המאבק בפשיעה במגזר הערבי - בדיחה"

לכתבה המלאה
ירי בקניון ביג בירכא, 20 בדצמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
מתחם הקניון בירכא לאחר הירי/דוברות משטרת ישראל

ככל הידוע זו הפעם השישית במהלך שנה שיוחלפו חלונות חזית הקניון המפואר "ביג פאשן" בירכא כתוצאה מירי עליו. הפעם עוברי אורח סיפרו כי הירי הארוך בוצע על ידי רוכב קטנוע, שירה מרובה קלצ'ניקוב לעבר הקניון שהיה הומה אדם אותה עת בליל שבת.

(עדכון ראשון: 16:13)

  • עוד באותו נושא:
  • ירכא
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully