וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרס בעימות הדמוקרטים: נתניהו גזען. ביידן: אין פתרון לבד משתי מדינות

שבעת המתמודדים בפריימריז התייצבו לעימות אחרון בלוס אנג'לס, שעסק ברובו בהליך נגד הנשיא. לשאלה על מדיניות ארה"ב במזה"ת, תקף הסנאטור היהודי מוורמונט את רה"מ: "נתניהו גזען, עלינו להיות גם פרו-פלסטינים". לטענת ביידן, על וושינגטון לשקם את הבריתות ש"טראמפ החריב"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שבעת המתמודדים לפריימריז הדמוקרטים בארצות הברית השתתפו הלילה (שישי) בעימות האחרון לשנת 2019. במחצית הראשונה של העימות, שהתקיים בלוס אנג'לס, דנו המועמדים בתחרות מול הנשיא דונלד טראמפ, בצל הליך ההדחה. המחצית השנייה עסקה בכסף בפוליטיקה, המזרח התיכון והניסיון הנדרש לנשיא.

בשאלת מדיניות החוץ של ארצות הברית במזרח התיכון, אמר הסנאטור היהודי מוורמונט, ברני סנדרס, כי "לישראל יש את הזכות לא רק להתקיים, אלא להתקיים בשלום ובביטחון - אבל מדיניות החוץ של ארצות הברית חייבת להיות לא רק פרו-ישראל, עלינו גם להיות פרו-פלסטינים". סנדרס הציג את משנתו לגבי הדרך בה יתמודד עם הסיטואציות הביטחוניות באזור, ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "עלינו להבין שכרגע בישראל יש מנהיג שהוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד, ולדעתי הוא גזען".

במענה לאותה שאלה, אמר סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, המתמודד גם הוא לראשות המפלגה הדמוקרטית, כי הנשיט טראמפ שיחק לידיהן של דעות קדומות ופחדים והגיש כי פיתרון "שתי מדינות לשתי עמים" הוא הדרך היחידה בה ניתן להשיג שלום. לטענתו, על וושינגטון לבנות מחדש את הבריתות "שטראמפ החריב".

עימות המתמודדים בפריימריז המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, 19 בדצמבר 2019. AP
שבעת המתמודדים בעימות, הלילה/AP

בתחילת העימות, עלתה שאלת הדחתו של הנשיא טראמפ, אך המתמודדים עסקו בדיון על סיכוייהם להיבחר ולא ענו על האתגר הגדול ביותר עמו מתמודדת המפלגה - הניסיון לגייס את תומכי הנשיא בעקבות האישומים נגדו. הסנאטורית אליזבת וורן דיברה על השחיתות בוושינגטון, ואילו הסנאטור ברני סנדרס טען כי יש לשכנע את המצביעים הרפובליקנים כי טראמפ שיקר להם כשהבטיח לסייע למעמד הביניים.

רק איש העסקים אנדרו יאנג סיפק הסבר מדוע ההדחה לא שינתה את דעתם של המצביעים. "עלינו להפסיק להתנהג באובססיביות בנושא ההדחה, שפוגעת באמריקנים רבים כמו כדור במשחק שתוצאתו ידועה מראש". לדבריו, על המפלגה הדמוקרטית להיאחז בנושאים שבזכותם נבחר טראמפ.

עוד בוואלה!

בעימות הדמוקרטי, כולם הסכימו על דבר אחד: צריך להדיח את טראמפ

לכתבה המלאה
ברני סנדרס וג'ו ביידן בעימות המתמודדים בפריימריז המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, 19 בדצמבר 2019. רויטרס
סנדרס וביידן, הלילה/רויטרס

במרכז פרשת אוקראינה-גייט שהובילה להדחת הנשיא, עמדה בקשתו מקייב לפתוח בחקירה נגד יריבו הפוליטי, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. במהלך העימות אמר ביידן כי הליך ההדחה נגד טראמפ הוא "חובה חוקתית". לדבריו, "עלינו להשיב את היושרה של הנשיאות ומשרדה".

"אם למישהו יש סיבה לכעוס על הרפובליקנים ולא לרצות לשתף איתם פעולה - זה אני, על הדרך שבה הם תקפו אותי, את בני ואת משפחתי", הוסיף ביידן. "אנחנו חייבים לגרום לדברים לקרות וכשאנחנו לא מצליחים לשכנע אותם, עלינו להביס אותם". לעומת שאר המשתתפים, סגן הנשיא לשעבר הדגיש כי הוא לא מאמין שאי פעם תהיה אפשרות לשתי המפלגות לעבוד יחד. "אם זה המקרה, המדינה שלנו מתה".

(עדכון ראשון: 06:27)

אליזבת' וורן בעימות הדמוקרטים בארצות הברית לפני הבחירות. 20 בדצמבר 2019.. אתר רשמי
"עלינו להביס אותם". אליזבת' וורן במהלך העימות/אתר רשמי
אנדרו יאנג בעימות הדמוקרטים בארצות הברית. 20 בדצמבר 2019.. רויטרס
אנדרו יאנג בעימות הדמוקרטים בארצות הברית/רויטרס
ברני סנדרס וג'ו ביידן בעימות הדמוקרטים בארצות הברית. 20 בדצמבר 2019.. רויטרס
"מדיניות החוץ של ארה"ב חייבת להיות לא רק פרו-ישראל", סנדרס לצד ביידן בעימות הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully