וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: הדמוקרטים "המציאו" סיבות כדי להדיח את טראמפ

19.12.2019 / 14:02

נשיא רוסיה השמיע טון דומה לזה של נשיא ארה"ב, כשטען שיריביו של האחרון ניסו להפוך את תוצאות הבחירות מ-2016 - שבהן, לפי גורמי הביון האמריקניים, התערבה מוסקבה כדי לעזור לטראמפ. עם זאת, הוא תקף את ארה"ב על מה שכינה "צעדים לא ידידותיים"

צילום:רויטרס, עריכה שאול אדם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי הדמוקרטים שהדיחו בבית הנבחרים בארצות הברית את הנשיא דונלד טראמפ "המציאו" סיבות לכך כדי להפוך את ניצחונו בבחירות ב-2016. במהלך מסיבת העיתונאים השנתית שהוא מכנס בסוף השנה, אמר פוטין כי הוא צופה שטראמפ ישרוד את משפט ההנחה בסנאט, בדומה לרוב ההערכות.

"זה לא סביר שהם ידיחו מהשלטון נציג של מפלגת בהתבסס על מה, שלדעתי, הן סיבות ממוצאות", אמר פוטין. "זה פשוט המשך הקרב הפוליטי הפנימי, שבו מפלגה אחת שהפסידה בחירות, המפלגה הדמוקרטית, מנסה להשיג תוצאות דרך שיטות ואמצעים אחרים. בהתחלה, הם האשימו את טראמפ בקשירת קשר עם רוסיה. אחר כך התברר שלא הייתה קונספירציה וזו לא יכולה להיות עילה להדחה. עכשיו הם המציאו לחץ כלשהו המופעל על אוקראינה".

הוא התייחס לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות ב-2016, שלפי גורמי הביון האמריקניים, סייעה לטראמפ. היא נחקרה על ידי התובע המיוחד רוברט מולר, שקבע כי אין די ראיות כדי לקבוע שהיה קשר קונספירטיבי בין קמפיין טראמפ למוסקבה, אולם הוא לא זיכה באופן גורף את הנשיא.

מסיבת העיתונאים השנתית של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, 19.12.2019. רויטרס
תומך בטראמפ, תוקף את ארה"ב. פוטין, היום/רויטרס

למרות ההגנה על טראמפ, פוטין מתח ביקורת על ארצות הברית באופן כללי, בשל מה שתיאר כצעדים לא ידידותיים כלפי רוסיה. הוא אמר כי מוסקבה פעלה בהתאם מדיניות של עין תחת עין.

פוטין התמקד ב"סירובה" של וושינגטון להגיב להצעותיה של מוסקבה להאריך את אמנת בקרת הנשק הגרעיני NEW START, המגבילה את מספר ראשי הקרב הגרעין האסטרטגיים ששתי המעצמות הגרעיניות הגדולות ביותר בעולם יכולות לפרוס.

מומחים רבים רבים סבורים כי הדבר היחיד שיכול למונע מרוץ חימוש בלתי מוגבל בין שתי היריבות מהמלחמה הקרה, הוא הארכה הדדית של האמנה בחמש שנים נוספות, מעבר לתאריך התפוגה הנוכחי שלה בפברואר 2021. טראמפ רוצה שגם סין תהיה חלק מהשיחות, אך בבייג'ינג מסרבים.

"עד כה לא הייתה תשובה להצעות שלנו", אמר פוטין. "אם ההסכם לא קיים יותר, לא יהיה שום דבר בעולם שיכול לרסן את מרוץ החימוש. זה לדעתי יהיה רע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully