וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלוסי לא תעביר את מסמכי ההדחה של טראמפ: "נבטיח הליך הוגן"

לאחר שבית הנבחרים אישר את הדחתו של הנשיא, יו"ר בית הנבחרים הודיעה כי לא תעביר את החומרים הנדרשים לסנאט עד שתהיה בטוחה כי הרפובליקנים ינהלו את המשפט בהוגנות. "מקווה שהם יכבדו את החוקה", אמרה פלוסי. הנשיא תקף וקרא לפתוח במשפט באופן מידי

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי אמרה אמש (חמישי) כי בית הנבחרים לא יעביר לסנאט את סעיפי אישומי ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ עד שתלמד כיצד ינוהל ההליך. על הרפובליקנים, השולטים בסנאט, הוסיפה פלוסי כי "אני מקווה שיהיה הליך הוגן כמו שאני מקווה שהם יכבדו את החוקה".

בתגובה לדבריה של פלוסי, טראמפ קרא לפתוח את משפט ההדחה בסנאט באופן מידי. הנשיא צייץ כי "אחרי שהדמוקרטים לא העניקו לי הליך הוגן בבית הנבחרים, לא עורכי דין ולא עדים הם רוצים להגיד לסנאט איך לנהל את המשפט שלו. אני רוצה משפט מידי!".

עם זאת, פלוסי טרם הבהירה אילו חומרים היא צריכה לקבל מהסנאט, וכן עדיין לא ברור עד כמה יתעקשו הדמוקרטים על דרישתם לזמן עדים במשפט. "בכל מקרה, אנחנו מוכנים", אמרה.

יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית ננסי פלוסי, 19 בדצמבר 2019. רויטרס
"מקווה שיהיה הליך הוגן". פלוסי/רויטרס

מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיטש מקונל תקף את פלוסי ואמר כי היא וחבריה הדמוקרטים "חוטפים רגליים קרות" וחוששים לשלוח את האישומים ה"מקולקלים" שלהם לסנאט. "נשגב מבינתי איך יושבת הראש ומנהיג הדמוקרטים בסנאט מעכבים את סעיפי אישום ההדחה ולא שולחים אותם וכיצד הם חושבים שזה מעניק להם יתרון", אמר מקונל.

"בכנות, אני לא לחוץ לקיים את המשפט", הוסיף. "אם היא (פלוסי) חושבת שהתיק שלה כל כך חלש ולא רוצה לשלוח אותו, אין שום בעיה".

מקונל הודיע כי קיים פגישה ידידותית עם מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר. לדברי מקונל, השניים שוחחו כיצד הסנאט ימשיך את ההליך, אך ציין כי הם נמצאים במבוי סתום. שומר הביע את תמיכתו בזימון העדים, בעוד מקונל אמר כי מהלך כזה לא יהיה "הוגן" או "נכון".

עוד בוואלה!

טראמפ אולי לא יודח, אך הכתם ייצרב במורשת שלו

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג הרוב בסנאט מיטש מקונל, 26 במרץ 2019. רויטרס
תקפו את הדמוקרטים. טראמפ ומקונל/רויטרס

מוקדם יותר צייץ טראמפ כי "פלוסי מרגישה כי ההדחה המזויפת שלה כל כך פתטית, שהיא מפחדת להציג אותה לסנאט. הדמוקרטים שלא עושים כלום הם כל כך רבים עבור המדינה שלנו".

זאת, לאחר שאתמול בית הנבחרים בארצות הברית הצביע בעד הדחת טראמפ. המחוקקים בבית הנבחרים, הנשלט בידי הדמוקרטים, קבעו בשתי הצבעות שיש להדיח את טראמפ על שני סעיפי אישום: ניצול סמכות לרעה ושיבוש הליכים בקונגרס. בעקבות ההצבעה, הפך טראמפ לנשיא האמריקני השלישי בהיסטוריה שבית הנבחרים מאשר את הדחתו. בעקבות ההצבעה ייערך לטראמפ משפט בסנאט, שבו יש רוב רפובליקני ולכן הסיכויים להדיח את הנשיא קטנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully